Gå til innhold

FU: Hvilket kallenavn ville du hatt? :-)


flisa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde ett kalle navn som var en forkortelse på navnet mitt. Du vet det legg til en a i det første navnet mitt så får du kallenavnet mitt.

Så het jeg Tuppen, det første året på videregående. Venninna mi het Lillemor:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et kallenavn i tenåra som jeg var stolt av å få (og fremdeles stolt av å ha hatt ;-) )

Det var KANUTTEN. Det fikk jeg fordi jeg var "litt" eksperimentell når det gjaldt kleskode. Sydde buksene mine av mors avlagte gardiner og gjerne kombinerte 4 forskjellige gardiner i samme bukse. Sydde de fleste av mine antrekk og er "herm" for at de alle er blitt kasta!!! Også var(er) jeg fryktelig glad i hatter. På min bestemors loft hang det masser av klær fra da min mor var mannequin og de kombinerte jeg gjerne med bestefars avlagte klær.

I ettertid fikk jeg vite av bygdas eldre at jeg var dagens høydepunkt. Å se hva jeg hadde funnet på av klesdrakt for den dagen. Jeg spredde jo glede, jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde et kallenavn i tenåra som jeg var stolt av å få (og fremdeles stolt av å ha hatt ;-) )

Det var KANUTTEN. Det fikk jeg fordi jeg var "litt" eksperimentell når det gjaldt kleskode. Sydde buksene mine av mors avlagte gardiner og gjerne kombinerte 4 forskjellige gardiner i samme bukse. Sydde de fleste av mine antrekk og er "herm" for at de alle er blitt kasta!!! Også var(er) jeg fryktelig glad i hatter. På min bestemors loft hang det masser av klær fra da min mor var mannequin og de kombinerte jeg gjerne med bestefars avlagte klær.

I ettertid fikk jeg vite av bygdas eldre at jeg var dagens høydepunkt. Å se hva jeg hadde funnet på av klesdrakt for den dagen. Jeg spredde jo glede, jeg :-)

Sånn var jeg også! I sixpence og kjole sydd av mammas kaffeduk med Hollandske vindmøller på , - men INGEN KALTE MEG NO!!!

Jo, jeg ble kalt "FLATBRØD" fordi jeg ikke hadde pupper, -men det var ikke no' stas :) Ja, også "KANINA" for tenna mine er litt store *kremt* :) Men ingen kalte meg no TØFT!!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid blitt kalt Lillebeth jeg - av mamma når hun var i godlaget.

Når hun var idet sinna hhjørtnet var det begge fornavnene - meget bestemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far hadde tusen kallenavn på meg, men det er vel helt vanlig at fedre har.. Ikke noe spennende egentlig bare koselig som Tone-Tine-Troll, Uglan, vesle sjefa, veslejenta og Sinna ;o)

Vennene på ungdomskolen kalte meg Lone, etter en jente i en film fra Tyrili kollektivet.. Ikke spesielt kult, men jeg var jo steinsprø også, så jeg la vel opp til det selv.

Ellers er det mange som har kalt meg My som kanskje har noe med temprament å gjøre?

Da vi bodde i New Mexico var jeg Tunafish og Tuna stort sett, ikke spesielt kult det heller..

Jeg kaller min datter for Flisen og Flisa og hun syns det er helt greit! Men hun er bare 3 da.

Jeg spurte henne en dag hva hun het, jeg heter, Flisen, Flisa, Flisungen, Lisa, Lola (hennes utale av Velouria), Mus, musungen, supertulla og sinnalan (som er forsøk på etternavnet). Håper ikke det er det hun sier om hun skulle bli borte for oss ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klompelompen kaller mannen min meg ...hmph!!

Snuppa mi hadde kanskje vært bedre.

på ungdomsskolen utbrøt jeg høyt en gan guttene "ertet" meg : herlighet!

Etter det ble jeg kalt Herligheten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har......Nøtten. Det hele bunner i hvor festlig det blir når nøtten slåes sammen med navnet mitt. Men også litt for de syntes jeg var liten og søt og litt "nøttete" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har......Nøtten. Det hele bunner i hvor festlig det blir når nøtten slåes sammen med navnet mitt. Men også litt for de syntes jeg var liten og søt og litt "nøttete" ;-)

Tomnøtten (stygt å kalle unga sine da - hehehe)

Eikenøtten (kan man hete Eike?)

Hasselnøtten

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomnøtten (stygt å kalle unga sine da - hehehe)

Eikenøtten (kan man hete Eike?)

Hasselnøtten

:-)

Jeg tipper hun heter Pia.

Teskje: Peanøtten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mange :-) Jeg bruker et kallenavn til hverdags, jeg. Det egentlige navnet mitt er liksom litt...Ja. Og så er ett av etternavnene mine som skapt for å bli gjort om til festlige kallenavn. Jeg kan godt forstå at folk faller for fristelsen. Dessuten har jeg flere kjælenavn som bare er til hjemmebruk, hehe.

Men noen kule kallenavn har jeg visst ikke. Jeg leste et sted at Madonna bare kalles for M blant venner. Det liker jeg. M er bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange :-) Jeg bruker et kallenavn til hverdags, jeg. Det egentlige navnet mitt er liksom litt...Ja. Og så er ett av etternavnene mine som skapt for å bli gjort om til festlige kallenavn. Jeg kan godt forstå at folk faller for fristelsen. Dessuten har jeg flere kjælenavn som bare er til hjemmebruk, hehe.

Men noen kule kallenavn har jeg visst ikke. Jeg leste et sted at Madonna bare kalles for M blant venner. Det liker jeg. M er bra :-)

Hva med sukkerklompen?:-) Eller sexbomb? Kanskje Min lille kroneis? Schmooochevennen lyder jo bra. Ja?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Lille My. Eller siden det var opptatt da jeg begynte med IRC fort flere år tilbake ble jeg hengende med den engelske varianten, Little My.

Lille My er tøff, ho er hissig og ikke redd for noe. Rødhåret? Veeeel, ikke akkurat, men likevel et ypperlig kallenavn til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede et kallenavn i RL som jeg er utmerket fornøyd med, men det akter jeg ikke å avsløre her. Da blir jeg svært gjenkjennelig.

Så for dere er jeg bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kalt Billi av min x i en god del år..men likte det ikke..syntes det hørtes litt billig ut liksom.

Ellers så het jeg Kanutten i russetida..jepp jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomnøtten (stygt å kalle unga sine da - hehehe)

Eikenøtten (kan man hete Eike?)

Hasselnøtten

:-)

Tror Eike hadde vært noe folkeregistreret ville satt i halsen ;-) Men tror ikke at det ville bli godtatt i det hele tatt hvis man var jente som meg, da selvfølgelig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...