Gå til innhold

Kunst på nettet?


Gjest Kunsteren

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg hjem og lage noe Toro-styr jeg også - var tidlig på'n i dag serru! rart...

Jeg var oppe 6 første gang og sto opp for godt vel 7.

Er trøtt som en dupp og tror jeg skal på sofaen og innta horisontalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest retvizan

Er det kunsktskjønnerne som er ute å sammeligner kunst ??

Går det ikke i Mankell går det i kunst

*klunker videre på pianoet*

Noen er mer kulturelle enn andre. Sånn er det bare, Ragla.

Tror egentlig ikke det nytter med piano heller. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er tilhenger av å kopiere vil jeg bare antyde at det er så langt fra kunstbegrepet som overhodet mulig. Ikke dermed sagt at ikke mange kunstnere mer eller mindre lar seg inspirere - men det er noe heeelt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er tilhenger av å kopiere vil jeg bare antyde at det er så langt fra kunstbegrepet som overhodet mulig. Ikke dermed sagt at ikke mange kunstnere mer eller mindre lar seg inspirere - men det er noe heeelt annet.

De store malerene trente faktisk på å kopiere verkene til sine læremestre... Og det er veldig vanlig å bli inspirert av andres arbeider.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du snakker engelsk/leser engelsk vil jeg anbefale deg å gå på www.wetcanvas.com - det er et forum hvor folk kjenner hverandre som her inne - men på ett døgn kommer det ca 3000 nye innlegg - de har forskjellige fora for hver teknikk som blir brukt. Et bildereferansebiblioteksakting - med mange tusen bilder av altmulig. Så kan du laste opp bilder og få kritikk rett på nett og masse tips og råd og slikt...

Ellers så liker jeg også www.fineart.no som er auksjon/butikk med norske kunstnere på nettet. En av mine favoritter er Eser Afacan - men de har også Elling Reitan som ble nevnt nedenunder her...

Lykke til!

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen er mer kulturelle enn andre. Sånn er det bare, Ragla.

Tror egentlig ikke det nytter med piano heller. *sukk*

Nå prøver jeg alt jeg kan å bli så kulturelle som dere, og starter derfor med pianoet

Kunsten kommer jeg tilbake til når jeg har vært på høstustillingen og kjøpt noen malerier av kjente kunstnere.

Her skal ikke hva som helt på veggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Nå prøver jeg alt jeg kan å bli så kulturelle som dere, og starter derfor med pianoet

Kunsten kommer jeg tilbake til når jeg har vært på høstustillingen og kjøpt noen malerier av kjente kunstnere.

Her skal ikke hva som helt på veggen

Nei, det sku tatt seg ut, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Hva tenker du på di .... de klamma på veggene eller

Så, så, bli nå ikke helt paranoid her. Jeg mente at det skulle tatt seg ut om du hadde noe annet enn kremen av kunstverk på veggen din.

*mumle mumle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kunstneren

De store malerene trente faktisk på å kopiere verkene til sine læremestre... Og det er veldig vanlig å bli inspirert av andres arbeider.

hilsen

Takk, som om jeg skulle sagt det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kunstneren

Hvis du snakker engelsk/leser engelsk vil jeg anbefale deg å gå på www.wetcanvas.com - det er et forum hvor folk kjenner hverandre som her inne - men på ett døgn kommer det ca 3000 nye innlegg - de har forskjellige fora for hver teknikk som blir brukt. Et bildereferansebiblioteksakting - med mange tusen bilder av altmulig. Så kan du laste opp bilder og få kritikk rett på nett og masse tips og råd og slikt...

Ellers så liker jeg også www.fineart.no som er auksjon/butikk med norske kunstnere på nettet. En av mine favoritter er Eser Afacan - men de har også Elling Reitan som ble nevnt nedenunder her...

Lykke til!

hilsen

Har vært inne og sjekket sidene nå, glimrende! Tusen takk for tips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kunstneren

mine egne: http://www.neuni.com/malerier.html

er ei stund sia eg hadde fingrene i eit kamera, så det er ei stund sia dei siste produksjonene blei slengt ut på nett, da..

Du har fine bilder, likte spesielt "I must dance", "Sår soloppgang" og "Mmmmm...".

Har du prøvd å legge ut bildene på første linken til Ista under her? Alltid gøy å høre andres mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De store malerene trente faktisk på å kopiere verkene til sine læremestre... Og det er veldig vanlig å bli inspirert av andres arbeider.

hilsen

Selvsagt lar alle, kunstnere og ikke-kunstnere seg 'inspirere' eller kanskje heller 'får ideer av' andre.

Når det gjelder _kopiering_ av andres kunst regnes det for å være ikke-kunst i dag, kun reproduksjon som er å få kjøpt i enhver rammeforretning eller plakatavdeling i bokhandelen.

Like klart er det at grensene for kopi og original kan være flytende i visse tilfeller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fine bilder, likte spesielt "I must dance", "Sår soloppgang" og "Mmmmm...".

Har du prøvd å legge ut bildene på første linken til Ista under her? Alltid gøy å høre andres mening!

takk for tilbakemeldinga! :)

har sett på sida, og registrert meg, takk for tipset! :) (er neuni der også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...