Gå til innhold

Hovne ben - eksemutslett - stinn mage??

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 38 år, 192cm og 140 kg. Har de siste 5-6 mnd lagt på meg hele 10 kg til tross for forsøk på å slanke meg gjennom mere aktivitet og endret kosthold. For 3-4 mnd siden fikk jeg en tildels kraftig hevelse i den ene foten. Min fastlege gav meg en pennicilin kur, og hevelsen gikk helt tilbake, for deretter å komme tilbake i begge bena. Slik er det nå, dog ikke så kraftig som første gangen. Noen ganger føles det som om bena eller områder på disse "brenner". Samtidig med at hevelsen kom tilbake, fikk jeg også kraftige eksemutslett på begge bena. Har også ofte smerter i ledd på fingre og tær, men aner ikke om dette har noen sammenheng. Føler også at alt vekttillegg den senere tiden har kommet på magen, som nå føles som en stor ballong! (Hard) Har også mer eller mindre konstant diare. Og kan sovne til stadighet (Problematisk!).

Har alt dette en sammenheng?

Er nok ikke så glad i doktorbesøk, og har en fastlege som virket rimelig uinterresert. så.....

Kan dere tipse meg om hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69556-hovne-ben-eksemutslett-stinn-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Dette kan jeg dessverre ikke gi deg en god vurdering av pr. brev. Ut i fra beskrivelsen tenker jeg at det er grunn til å undersøke plagene dine nærmere blant annet med tanke på revmatisk sykdom.

Hvis du føler at fastlegen ikke tar dine bekymringer alvorlig, bør du ta dette opp med han og eventuelt vurdere å bytte lege.

Kredittkortet ditt blir ikke belastet for henvendelsen til Doktor Online.

Hei,

jeg har hatt ne av det samme problemet. Utslettet på beina har jeg fortsatt men jeg klarte og gjøre noe med vekta. Jeg fikk resept på noe som heter Reductil og Xenical, gikk ned fra 150 til 110 kg på 4 uker og er like lang som deg.

Jeg bor i syd-europa, så om du får disse tablettene i Norge vet jeg ikke. De virker VELDIG og er neppe veldig sunne i lengden. Men de virket for meg, og nå når vekten er blitt mindre klarer jeg også og trene og da holder jeg vekten i sjakk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...