Gå til innhold

Jævla gribber!!!


maybente

Anbefalte innlegg

Etter denne ulykken:

http://www.auraavis.no/61/94/99/6.html

samles gribbene. Ikke vet jeg hva de forventer å se(folk tok med seg campingstoler, kamera og kikkert!!).

4 døgn har gått siden det skjedde og ennå strømmer det på med skuelystne. Desverre så bor jeg slik at jeg må kjøre forbi daglig, og jeg gremmes over at noen tror at jeg gjør det for å få stillet min nyskjerrighet.

Jeg er helt stum over folks mangel på respekt og folkeskikk.

Jeg må tilslutt innrømme at jeg ble "forbannet" da jeg hørte om ulykken. Dette er den 2 på få dager. Syntes at basehopperne kunne få betale sin egen redningsaksjon; nå syns jeg bare så innmari synd på de pårørende som har hatt sin kjære hengende i en fjellvegg i 4 døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Jeg er helt stum over folks mangel på respekt og folkeskikk."

De eneste som viser tydlig mangler i forhold til respekt og folkeskikk, er basehopperne som med deres halsbrekkende stunt setter menneskeliv i fare, når de må reddes ned fra fjellet, døde eller levende.

La han ligge der til fuglene tar han, eventuelt til snøen kommer, det blir glatt, og han sklir ned av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er helt stum over folks mangel på respekt og folkeskikk."

De eneste som viser tydlig mangler i forhold til respekt og folkeskikk, er basehopperne som med deres halsbrekkende stunt setter menneskeliv i fare, når de må reddes ned fra fjellet, døde eller levende.

La han ligge der til fuglene tar han, eventuelt til snøen kommer, det blir glatt, og han sklir ned av seg selv.

Helt enig med deg, SDD, selv om jeg ikke akkurat ser underholdningsverdien i et lik som henger i en fjellvegg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er helt stum over folks mangel på respekt og folkeskikk."

De eneste som viser tydlig mangler i forhold til respekt og folkeskikk, er basehopperne som med deres halsbrekkende stunt setter menneskeliv i fare, når de må reddes ned fra fjellet, døde eller levende.

La han ligge der til fuglene tar han, eventuelt til snøen kommer, det blir glatt, og han sklir ned av seg selv.

Skal overbringe kondolansen til hans pårørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er helt stum over folks mangel på respekt og folkeskikk."

De eneste som viser tydlig mangler i forhold til respekt og folkeskikk, er basehopperne som med deres halsbrekkende stunt setter menneskeliv i fare, når de må reddes ned fra fjellet, døde eller levende.

La han ligge der til fuglene tar han, eventuelt til snøen kommer, det blir glatt, og han sklir ned av seg selv.

Jeg tror neppe du hadde kommet med den uttalelsen hvis det var broren din som hang der.

Enkelte kommentarer bør du holde deg for god til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal overbringe kondolansen til hans pårørende.

Det der var ikke å regne som en kondolanse.

Det er synd på deres pårørende, men de vet vel hva deres sønn/datter/far/mann driver med, så de burde ikke akkurat sette kaffen i halsen den dagen noen overbringer dem dødsbudskapet.

De setter andre liv i fare når de må sette igang livsfarlige redningsaksjoner, og det vet de når de hopper...

Jeg synes overhodet ikke synd på de døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror neppe du hadde kommet med den uttalelsen hvis det var broren din som hang der.

Enkelte kommentarer bør du holde deg for god til.

Hadde det vært bror min som holdt på sånn så hadde han visst min innstilling til det lenge før han hoppet i døden.

Jeg mente det jeg skrev.

Redningsmannskap burde IKKE sette livet sitt i fare for å hente ned de gutta der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var ikke å regne som en kondolanse.

Det er synd på deres pårørende, men de vet vel hva deres sønn/datter/far/mann driver med, så de burde ikke akkurat sette kaffen i halsen den dagen noen overbringer dem dødsbudskapet.

De setter andre liv i fare når de må sette igang livsfarlige redningsaksjoner, og det vet de når de hopper...

Jeg synes overhodet ikke synd på de døde.

Nei, enig. De som hopper vet risikoen.

Men det var de pårørende jeg hadde i tankene da jeg skrev det første innlegget.

Du hadde vel ikke likt om det var din døde far/bror/kjære som hang på utstilling, døgn etter døgn.

Fikk du med deg det jeg sa om campingstoler og kamera??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært bror min som holdt på sånn så hadde han visst min innstilling til det lenge før han hoppet i døden.

Jeg mente det jeg skrev.

Redningsmannskap burde IKKE sette livet sitt i fare for å hente ned de gutta der.

Redningsmannskapet setter ikke livet sitt på spill unødig. Det er derfor mannen har hengt der i 4 døgn.

Selve hoppingen ser det ut som at vi er enige om; idiotisk. Basehoppere(og andre som forsøker å feks ro til Færøyene...) i nød bør betale sin egen redningsaksjon.

Men når først katastrofen er et faktum.... Bør ikke de døde med deres familie vises litt respekt og omtanke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, enig. De som hopper vet risikoen.

Men det var de pårørende jeg hadde i tankene da jeg skrev det første innlegget.

Du hadde vel ikke likt om det var din døde far/bror/kjære som hang på utstilling, døgn etter døgn.

Fikk du med deg det jeg sa om campingstoler og kamera??

Ja, jeg så det om campingstoler og kamera.

Folk er jævla nyskjerrige, men sånn har det vel alltid vært.

Selvsagt hadde jeg ikke likt om det var min bror som hang der oppe, men enhver som tar den risikoen disse tar bør tenke på følgende, og de pårørende kan ikke kreve at man skal få dem ned igjen, koste hva det koste vil.

Det kan trossalt gå liv i disse redningsforsøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redningsmannskapet setter ikke livet sitt på spill unødig. Det er derfor mannen har hengt der i 4 døgn.

Selve hoppingen ser det ut som at vi er enige om; idiotisk. Basehoppere(og andre som forsøker å feks ro til Færøyene...) i nød bør betale sin egen redningsaksjon.

Men når først katastrofen er et faktum.... Bør ikke de døde med deres familie vises litt respekt og omtanke??

"Redningsmannskapet setter ikke livet sitt på spill unødig. Det er derfor mannen har hengt der i 4 døgn."

Det uansett alltid forbundet med risiko, for ikke å snakke om kostnader som må til for å få ned disse gutta.

Og hva om denne fyren var levende? Da ville man presset på for å få han ned, og kanskje gått opp til han enda tidligere enn de nå vil gjøre, og da kan menneskliv settes i fare.

"Selve hoppingen ser det ut som at vi er enige om; idiotisk. Basehoppere(og andre som forsøker å feks ro til Færøyene...) i nød bør betale sin egen redningsaksjon."

Jeg synes egentlig ikke at hoppingen i seg selv er idiotisk, og folk bør få gjøre det de har lyst til. Men de bør som du sier betale for redningsaksjonen selv, enten de hopper fra et fjell eller prøver å padle til Statene.

OG de bør være klar over at de ikke har krav på en dritt, når de setter sine og andres liv i fare på denne måten.

Så får det heller bli opp til dem å avgjøre om det er verdt det, dersom familien til den døde må se fyren henge på utstilling i fjellet helt til han kan hentes ned igjen, uten å sette menneskeliv i fare.

"Men når først katastrofen er et faktum.... Bør ikke de døde med deres familie vises litt respekt og omtanke??"

Respekt og omtanke håper jeg at venner og kjente av de døde viser, men andre må trygt kunne kritisere bruk av ressurser og mannskap som må brukes for å hente dem ned fra fjellet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...