Gå til innhold

Takk for meg :-)

pus

Anbefalte innlegg

Hei Alle kjente og ukjente medsøstre :-)

jeg er så heldig å ha blitt gravid etter 5 års prøving og 5 ivf-forsøk. Jeg er nå 4 mnd på vei med tvillinger og vil med dette takke pent for meg i dette forumet (er tydeligvis ikke så populært blant enkelte å være her etter man har blitt gravid), så jeg kommer til å befinne meg på graviditets-forumet fremover:-) Selv om jeg føler meg mer hjemme her inne......

Det har vært en lang og tøff prosess, hele greiene tok nesten knekken på meg og samboeren min . Vi var innstilte på å prøve helt til det klaffa - uten begrensninger, men etter vårt 4. forsøk sa kroppen stopp selv, nok er nok og du klarer ikke mer, vi ble helt apatiske og tilsynelatende kyniske og dypt deprimerte. Vi hoppa rett på forsøk nr. 5 for å "dempe" litt på smertene, men det vil jeg ikke anbefale andre utålmodige sjeler å gjøre!!! Depresjonene har hengt igjen i lang lang tid, og nå etter 4 måneder først begynner jeg å kjenne litt på gleden over endelig å være gravid.

Vi jobber aktivt for å komme ovanpå igjen, jeg går blant annet til psykolog, homøopat osv. for å bli psyksik bra igjen.

Å bli gravid og oppleve 2 blå var helt fantastisk og uvirkelig, men opplevelsen har ikke vært i nærheten av hva jeg har drømt og fantasert så lenge om. Hvor er lykkerusen? Det meste er som før egentlig.......

Men mye av årsaken er jo rett og slett at dette ikke har gått opp for oss enda heller.....

Så jeg vil bare dele min erfaring til dere andre slitere: ikke gi opp, men for guds skyld, bruk tid til å holde kroppen i psykisk god helse og la livet dreie seg om noe annet enn barnløshet og ivf.

Sofie: Kan ikke vi "snakkes" inn på graviditets-forumet? Jeg er så spent på å høre hvordan det går med deg :-)

TK: Det samme til deg, vi snakkes der inne:-)

Sats: Hvordan går det ?

Klem fra ei som begynner å glede seg til å bli mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia!

Ønsker deg lykke til med resten av svangerskapet, og lykke til med tvillingene! :-)

Dere var jammen heldige som lykkes til slutt! :-)

( vi har også lykkes på vårt vis, har ca like lang tid som deg igjen av vårt "svangerskap", før tildelingstid fra Kina )

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Ønsker deg lykke til med resten av svangerskapet, og lykke til med tvillingene! :-)

Dere var jammen heldige som lykkes til slutt! :-)

( vi har også lykkes på vårt vis, har ca like lang tid som deg igjen av vårt "svangerskap", før tildelingstid fra Kina )

MVH

Gratulerer, og masse lykke til - til deg også, så spennende:-)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nord-Trønder

Det er jo alltid pent å takk for seg, men det er jo også en pen gest overfor resten av selskapet at man ikke forlater åstedet når de andre gjerne vil ha deg blandt seg. Som du forstår så tilhører ikke jeg den bitte-lille minoriteten som mener at gravide bør lukke døra bak seg å gå. Personer som deg har jo drøssevis med dyrekjøpt erfaringer som er nyttig for oss andre. Og ikke minst: Påminnelsen om at man også kan lykkes på femte forsøk er uunværlig for mange her inne.

Lykke til videre både med svangerskap og andre av livets pusslespillbrikker. Måtte det meste falle på plass, og om ikke annet vil jeg gjerne se en melding om at barna er født om en fem måneders tid!

Har katta nedkommet forresten? Husker vi hadde en liten utveksling om pusene våre her i vinter. Vår har fått og de har forlatt rede. Nå er hun høygravid igjen (vi rakk ikke å begynne med p-piller før nabokatta hadde vært ute), og vi venter et nytt kull i løpet av ei ukes tid. Om ikke annet så er det i alle fall ikke noe å si på fertiliteten hos katta vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pus.

Lykke til videre i svangerskapet, slike som deg gir oss andre håpet om at det lykkes til slutt. Selv om dette er mitt første forsøk, så har jeg flere venninner som ikke har vært så heldige.

Og, selv om du nå endelig har lykkes i å bli gravid er du jo fremdeles en ufrivillig barnløs. Jeg ville blitt kjempeglad for å få en oppdatering fra en som endelig hadde lykkes og føler absolutt ikke at de som endelig har klart det virker demotiverende på oss andre som fremdeles forsøker.

Lykke til i de neste 5 månedene og med resten av livet med de små, til dere begge og snart alle fire :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bobla1365380358

hei pus

som de andre her sier, så er jeg også en av de som IKKE synes du burde avslutte din tid her.

som de sier, vi trenger din erfaring, når du nå går veien før oss (c;

håper ihvertfall at vi hører fra deg når du har fått de etterlengtede...og at du kan si litt hvordan det går fremover i svangerskapet??

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Som sagt, la ikke noen surmager ødelegge for oss andre som fremdeles ønsker å ha dere her! Vi er i flertall!

Lykke til med tvillingene =) Håper selv på å komme etter om ikke så lenge, er igang med 3. ICSI forsøket nå på RH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei pus! Har jo fulgt med deg en stund og er utrolig glad på deres vegne! Håper at du vil følge oss andre inn til mål også, det trenger vi! Det er jo så godt å ha noen som har lykkes her blandt oss! Jeg er nå igang med vårt 3 icsi forsøk og går til samme alt. behandl. som du gjorde tror jeg. Har en god følelse nå. Skjønner godt hva du snakker om når det gjelder den mentale helsen. Ønsker deg masse lykke til videre og håper at du kan glede deg fullt ut over at du/dere nå endelig har lykkes i å nå målet deres!!

Klem kul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen pus.

Så flott at allt går bra med dere og at du får hjelp til å komme over presset.

Jeg har ikke tenkt å forlate forumet her riktig enda jeg fordi om jeg 20+6 gravid og selvom det har vært litt unødvendig dårlig steming her i det siste...men jeg ligger lavt i terrenget ang oppdatering mv...de tar jeg på gravide forum.

Lykke lykke til med tvillingene og svangerskapet!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...