Gå til innhold

Identitetskort til minstemann


Dorthe

Anbefalte innlegg

Siden jeg følger tråden nedenfor om flytteforbud og faren og morens rettigheter vil jeg spørre om noe annet?

Siden faren nekter å skrive under slik at jeg kan få pass til minstemann, er det noe annet identitetskort som er gyldig. Jeg ønsker å ta ham med til syden men slik saken står nå kan han ikke få pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pass må du vel ha for å få han med deg til Syden?

Husker ikke, men tror faktisk ikke de sjekket passet, men kankje litt risikabelt å reise uten...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass må du vel ha for å få han med deg til Syden?

Husker ikke, men tror faktisk ikke de sjekket passet, men kankje litt risikabelt å reise uten...?

Hva med Schengenavtalen? Man kan reise uten pass men man må ha gyldig identifikasjonskort dvs.pass. Det må da finnes noe annet som er gyldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Schengenavtalen? Man kan reise uten pass men man må ha gyldig identifikasjonskort dvs.pass. Det må da finnes noe annet som er gyldig?

Kan du ikke spørre på politistasjonen hva du kan bruke?

Fødselsattesten er vel grei?

De trengte jo ikke annet enn den for å utstede passet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Schengenavtalen? Man kan reise uten pass men man må ha gyldig identifikasjonskort dvs.pass. Det må da finnes noe annet som er gyldig?

Du har ikke LOV til å ta barnet ut av NOrge - med eller uten pass - uten farens samtykke, - det kalles kidnapping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke LOV til å ta barnet ut av NOrge - med eller uten pass - uten farens samtykke, - det kalles kidnapping.

Ikke engang på 14-dagers ferie til Syden. Han har jo ikke sett ungen på 1 år likevel eller snakket med ham på et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke spørre på politistasjonen hva du kan bruke?

Fødselsattesten er vel grei?

De trengte jo ikke annet enn den for å utstede passet...

Jeg må ha farens underskrift og han vil ikke skrive under siden jeg har nektet ham å ta med ungen alene til Østen i flere mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke engang på 14-dagers ferie til Syden. Han har jo ikke sett ungen på 1 år likevel eller snakket med ham på et halvt år.

Mener du kan få både pass og reise avgårde med barnet dersom du er enslig forsørger.

Tar jeg helt feil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha farens underskrift og han vil ikke skrive under siden jeg har nektet ham å ta med ungen alene til Østen i flere mnd.

Hvis du har nektet faren å ta med barnet til østen, så kan du vel ikke regne med at du skal kunne ta barnet med til utlandet. Kan ikke si noe annet enn at du fortiden smaker din egen medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har nektet faren å ta med barnet til østen, så kan du vel ikke regne med at du skal kunne ta barnet med til utlandet. Kan ikke si noe annet enn at du fortiden smaker din egen medisin.

Jeg nektet fordi han skulle dra sammen med partneren som er derfra og fordi jeg ikke visste om de kom tilbake. De hadde nemlig planer om å bosette seg der.

Jeg ønsket ikke at barnet skulle vokse opp i Pattaya sammen med to homofile menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe annet identitetskort som er Schengen-godkjent. Akkurat dette var oppe i media for en stund tilbake, og såvidt jeg husker konkluderte JD med at det rett og slett ikke var noe behov for et alternativ.

Og selv om det en gang i fremtiden kommer et slikt i Norge, vil det være en forbrytelse å ta med et barn ut av landet uten begge foreldres samtykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke engang på 14-dagers ferie til Syden. Han har jo ikke sett ungen på 1 år likevel eller snakket med ham på et halvt år.

det er ikke lov...men ring politiet og hør, - spør om det er et sted hvor du kan klage. Kanskje det er en mulighet? Synd om faren er en sånn dritt - slik at ungen aldri kommer på noen utenlandsferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere skrevet under på felles foreldreansvar (gjelder foreldre som ikke var gift ved barnets fødsel)? Hvis dere ikke har det, så tror jeg ikke du trenger hans fullmakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere skrevet under på felles foreldreansvar (gjelder foreldre som ikke var gift ved barnets fødsel)? Hvis dere ikke har det, så tror jeg ikke du trenger hans fullmakt.

Vi har felles foreldreansvar, dessverre og jeg må gå til sak dersom jeg vil ha det alene. Men akkurat nå orker jeg ikke mer bråk så jeg lar alt være til neste bølge kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Dorte

Jeg mener å tro at så lenge du har den daglige omsorgen vil du kunne få et pass til barnet ditt.Hvis du er norsk så er det ingen vesentlig fare for at du ikke skal komme tilbake.Det er det som er grunnen til at denne loven har kommet nemmelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du kan få både pass og reise avgårde med barnet dersom du er enslig forsørger.

Tar jeg helt feil??

Nie - KUN om du er alene om foreldretten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Dorte

Jeg mener å tro at så lenge du har den daglige omsorgen vil du kunne få et pass til barnet ditt.Hvis du er norsk så er det ingen vesentlig fare for at du ikke skal komme tilbake.Det er det som er grunnen til at denne loven har kommet nemmelig

Ikke hom hun og han begge har foreldrerett - har de vært gift, så HAR de det. Har de vært samboere, så kan det hende han ikke har, - om han ikke sørget for å få det den gangen de fikk barnet. Kontakt folkeregisteret og hør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bei, det ser ut som han må bli her hver ferie. Og jeg som har så lyst til å dra til Syden på en billigtur.

Men som Flisa sier: Det er kidnapping og ta ham ut av landet.Det er jo synd på ungen da men vi får finne på noe her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...