Gå til innhold

1. kone = fortrinnsrett


Gjest 2.kone

Anbefalte innlegg

Har en manns 1. kone, og hans 1. barnekull fortrinnsrett? Må vi i 2.-kone-klubben nøye oss med den tiden han får igjen, og takke oss selv for at vi har vært så dumme å bli glad i og få barn med han?

Føler at folk møter meg med slike holdninger når jeg klager på en totalt hjelpeløs og slem 1. kone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nanneklump

Etter min mening skal ikke den første konen ha noe hun skulle ha sagt i det hele tatt! Barna derimot, skal komme i samme rekke som evnt. barn med andre kone.

Det er den partneren man er sammen med der og da som teller og skal prioriteres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pershaug

Etter min mening skal ikke den første konen ha noe hun skulle ha sagt i det hele tatt! Barna derimot, skal komme i samme rekke som evnt. barn med andre kone.

Det er den partneren man er sammen med der og da som teller og skal prioriteres...

De voksne får sørge for seg. Barna har lik rett. Alle som en!

Det forundrer meg stadig at folk fortsetter å forundres når det blir problemer i slike tilfeller. Med mine, dine, våre barn og en eller to eks'er samt flere sett med besteforeldre og tanter.

Herregud, dere går inn i det med åpne øyne.

Det er HØYST sannsynlig at det blir problemer som kommer til å føre til krangel og konflikt. Noe annet er unntaket.

Du HAR valgt det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barna først

Som kone har hun ingen rett lenger. Som hans barns mor har hun krav på full respekt, og engasjement og samarbeidsvilje. Hans barn skal komme likt ut, uansett om det er første eller siste kull, men de han bor sammen med må forstå at han må bruke ganske mye energi på de han ikke bor fast sammen med for at det skal bli likt totalt.

du (og han) er de eneste som har valgt situasjonen, og barna skal komme først uansett, selv om det kan såre deg innimellom. Og skal han ta hensyn til barna sine, må han ta hensyn til og samarbeide med barnas mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...