Gå til innhold

Samboeren vil ikke snakke om problemer


Gjest Jente og samboer

Anbefalte innlegg

Gjest Jente og samboer

Jeg er en person som har stort behov for å bearbeide ting sammen med andre når jeg har problemer. Min samboer derimot vil ikke snakke om det som går innpå ham på jobben for eksempel. Han mener det er lettere å leve med problemet hvis han lar være å snake om det. Dette er veldig vanskelig for meg å være vitne til. Jeg ser han sliter, han kan gråte og legge armene rundt meg, men han vil ikke snakke om selve problemet. Er det riktig at noen bearbeider ting bedre ved å "stikke hodet i sanden"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei til deg - jente og samboer!

Du tar opp et viktig tema når det gjelder ulike måter å bearbeide ting på. Det er ofte forskjeller på hvordan gutter og jenter møter utfordringer og problemer, og måten de forsøker å løse dem. Jenter og kvinner liker å snakke med andre om det som betyr noe for dem, og får gjennom relasjon med andre dekket behov for å bli forstått. Det gir trygghet og er godt for selvtilliten. Gutter og menn ser ut til å ha behov for å gå mer for seg selv i møte med problemer, ved å gå inn i hulen sin og tygge på saken alene, for så å komme ut igjen når saken er løst.

Dessuten ser det ofte ut til at når jenter, av godthet for å hjelpe sin partner, lokker og maser snakkingen ut av gutten/mannen, vender han ryggen til. Han vil bestemme selv om og når han vil snakke om saken.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...