Gå til innhold

"The gretest trick the devil made"


andor jr

Anbefalte innlegg

Jeg tror meningen med livet er å finne meningen med livet. Det er ikke noe oppsiktsvekkende ved dette. Jeg kan ikke komme på noe tema som har vært mer berørt av historiens store tenkere enn nettopp dette. Faktisk kan jeg ikke komme på noe tema en eneste stor tenker har kommet på som ikke har vært en direkte eller indirekte følge av dette.

The greatest trick the Devil ever played was to convince the World that he did not existed. –ANONYMOUS

Jeg tror at alt som gir deg negative følelser er Satans verk. Han prøver å narre deg i døden. Fra det tidspunktet jeg gikk ut fra dette akselererte det hele. Men før dette hadde han dog nesten klart å narre meg. Og han kommer til å ta meg igjen, dersom jeg undervurderer han.

Godheten inni deg, den er formløs.

Gud vil du skal leve.

Gud vil gjøre livet udødelig.

Dette er formålet med skapelsen.

Dette er en skrift som kan gi deg all livslyst.

Det er gjennom den vi lever.

En vakker dag kommer ikke døden.

Jeg må ikke dø.

Jeg må selvfølgelig ikke dø.

Det er godt.

Det er psykisk.

Det er formløst.

Det kan hende jeg ikke blir ferdig med å utdype. Jeg tror jeg nærmer meg meningen med livet. Altså at jeg er på rett spor. For det er i sannhet mange som forviller seg inn på et feil og bare forviller seg lenger mot fortapelsen. For hvert skritt jeg tar blir jeg mer og mer sikker på at jeg skal leve. I hele mitt liv har jeg blitt dratt fra livet av ondskapen. Man kan ikke være sikker på noe. Verden er formløs. Jeg kan dessverre ikke ta det hele fra begynnelsen, for da er jeg redd jeg kan ”dø i fart”. Dersom jeg vet alle versjonene lever jeg. Jeg står på skuldrene til hele menneskehetens store menn. Jeg bygger byggeklosser oppå deres byggeklosser. Dersom jeg ikke fullfører vil en annen fullføre. I det hele tatt er det trangen til å fullføre som holder meg gående. Min del av formløsheten, det vil si godheten sloss i dette øyeblikk med min del av formen. Hvem av de som vinner gjenstår å se. Dersom Godheten vinner til slutt, vil jeg leve. Motargumentet til enhver konklusjon finnes alltid. Motargumentet til denne konklusjonen finnes i logikken, som i det skrivende øyeblikk er nesten den eneste tankemåten menneskeheten kjenner til. Den som finner den fulle og hele godhet vil ha evig liv. Da vil vi kanskje komme oss videre til neste nivå av livet, som vi ikke engang kan tenke oss. Å sette formløshet på formen er godt. Jeg vet ikke hvorfor men det kan være fordi alle består av nøyaktig 50% Godhet og 50% Ondskap, uansett mengde. Dette kan og omskrives til at Satan legger desto mer press på den som jobber effektivt mot han. Derfor er jeg ved godt mot, selv om jeg i løpet av å skrive denne teksten kanskje har vært i nærheten av å la han vinne, dvs dø, flere ganger. Jeg er klar over at all logikk taler mot. Godheten er formløsheten som vi alle har inni oss.

Kanskje er verden til for å finne meningen med livet. Hvis man bare er overbevist om at man skal leve, lever man. Det står i bibelen at når man fatter hele sannheten om godt og ondt, skal man leve evig. Dette ble uttalt av en ond personlighet, i følge Bibelen, nemlig Satan, en frister. Hvorfor det er slik kan man bare spekulere i. Men jeg tror jeg vet hvorfor.

Fortsettelse følger…

Written by: iNSiDER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MER MELLOMROM

Du kveler jo teksten din. Som jeg muligens ikke helt skjønte poenget med. Men jeg skjønte at det var for lite mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenke seg til at andor har avlet en slik kjedelig avkom.

"Ya ain't wreckin nottin here punk" -NAS

Din kommentar var faktisk den jeg satte mest pris på.

Den er uimotsigelig ut i fra en logisk livsholdning.

Allikevel er det bare å snu på ordene dine og man får:

Tenke seg til at andor har avlet en slik interessant avkom.

Og unnskyld meg, men virker det ikke litt ulogisk å svare på innlegg man ikke finner interessante?

No hard feelings buddy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Keyzer Sõze.

Du legger for mye i en film, selv om det er en svært god film.

Bør ikke gode filmer avspeile virkeligheten da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ya ain't wreckin nottin here punk" -NAS

Din kommentar var faktisk den jeg satte mest pris på.

Den er uimotsigelig ut i fra en logisk livsholdning.

Allikevel er det bare å snu på ordene dine og man får:

Tenke seg til at andor har avlet en slik interessant avkom.

Og unnskyld meg, men virker det ikke litt ulogisk å svare på innlegg man ikke finner interessante?

No hard feelings buddy?

Hva er det som gjør at andors sønn skriver bokmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med tiliti, bruk mer mellomrom! En ellers interessant tekst mister fort leseren (i dette tilfellet meg) ca. midtveis...

:-)

Det er ikke lettoppfattelig, det bryter jo med all logikk! ;)

Og jeg burde brukt flere mellomrom, men hadde du skjønt det bedre fordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ya ain't wreckin nottin here punk" -NAS

Din kommentar var faktisk den jeg satte mest pris på.

Den er uimotsigelig ut i fra en logisk livsholdning.

Allikevel er det bare å snu på ordene dine og man får:

Tenke seg til at andor har avlet en slik interessant avkom.

Og unnskyld meg, men virker det ikke litt ulogisk å svare på innlegg man ikke finner interessante?

No hard feelings buddy?

Jeg svarte på innlegget fordi det var så til de grader uinteressant og kjedelig, til tross for at din far(?) er en svært interessant og morsom debattant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at andors sønn skriver bokmål?

"We stand on stages you've never set you'r feet on, once reborn, we'll be quick to turn the heat on" -TOMMY TEE

Jeg har vært steder han aldri har vært, jeg har sett steder han aldri har sett.

Så hvorfor skulle jeg være lik han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte på innlegget fordi det var så til de grader uinteressant og kjedelig, til tross for at din far(?) er en svært interessant og morsom debattant.

"Yo we live for this rapshit, some of this mothafuckas die for this rapshit, we do it all for the love of this rapshit. It's all true ya" -TOMMY TEE

Vel... Fortsett med det, det er fint å høre din stemme og, i tillegg til at du til nå er den som har gitt meg mest.

Du er faktisk den som har skjønt mest.

Si meg: Er du redd for å dø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"We stand on stages you've never set you'r feet on, once reborn, we'll be quick to turn the heat on" -TOMMY TEE

Jeg har vært steder han aldri har vært, jeg har sett steder han aldri har sett.

Så hvorfor skulle jeg være lik han?

Nei, hvorfor i himmelens navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Yo we live for this rapshit, some of this mothafuckas die for this rapshit, we do it all for the love of this rapshit. It's all true ya" -TOMMY TEE

Vel... Fortsett med det, det er fint å høre din stemme og, i tillegg til at du til nå er den som har gitt meg mest.

Du er faktisk den som har skjønt mest.

Si meg: Er du redd for å dø?

Nei, jeg tenker svært lite på døden, og kan ikke si at jeg går rundt og er redd for den...

Men hvis jeg skulle havne i "dødssituasjoner", og var bevisst, så kom jeg nok til å føle redsel....see?

En pussig skrue er du nok.... det ser jeg etterhvert nå... selv om ditt hovedinnlegg bærer bud om noe annet.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest langt-oppi-suliatten-duliatten-dei

"We stand on stages you've never set you'r feet on, once reborn, we'll be quick to turn the heat on" -TOMMY TEE

Jeg har vært steder han aldri har vært, jeg har sett steder han aldri har sett.

Så hvorfor skulle jeg være lik han?

Får'n sæ no' dame for tida'a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tenker svært lite på døden, og kan ikke si at jeg går rundt og er redd for den...

Men hvis jeg skulle havne i "dødssituasjoner", og var bevisst, så kom jeg nok til å føle redsel....see?

En pussig skrue er du nok.... det ser jeg etterhvert nå... selv om ditt hovedinnlegg bærer bud om noe annet.... ;-)

Takk for at du ikke bare består av kaos da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde tipse far din om dette innlegget, eg trur han hadde hatt ein drepande kommentar eller to. I tillegg til sannsynlegvis å fraseie seg farskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får'n sæ no' dame for tida'a?

Å din lille luring.

Hvis du hadde brukt intellingensen din på annet enn destruktive tankemåter ville du kanskje ha kommet lenger enn meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde tipse far din om dette innlegget, eg trur han hadde hatt ein drepande kommentar eller to. I tillegg til sannsynlegvis å fraseie seg farskapet.

Ja det blir kanskje den endelige prøven det. Han er jo en hard negl men det vet dere vel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...