Gå til innhold

Kokos-is?


Anki

Anbefalte innlegg

Hørte at man får kjøpt kokos-is et eller annet sted i Oslo - altså kuleis, og at det var super-godt sammen med sjokolade-is..at det smaker som Bounty omtrent.. Noen som vet hvor i Oslo man får kjøpt det? Hørtes kjempesnadder ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har smakt sånn is på McDonalds i Stockholm -og JO det var DRITGODT! :-) - og så får man ha den i fred, akkurat som COCO-bitene i Twistposen, og Bountyen. - og kokosmakroner :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man liker ikke Bounty.

Jeg gjør! hehe :)

Jeg er visst et "barn i voksen kropp" også da (som jeg fikk høre her på DOL i dag), så da er det kanskje ikke så sjokkerende *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smakt sånn is på McDonalds i Stockholm -og JO det var DRITGODT! :-) - og så får man ha den i fred, akkurat som COCO-bitene i Twistposen, og Bountyen. - og kokosmakroner :-)

ahhh :) Bare det hadde fantes på McDonalds her i Norge så.. :)

Jammen bra å skille seg litt ut innimellom. Hadde passet meg greit å få kokos-is eller Bounty i fred :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør! hehe :)

Jeg er visst et "barn i voksen kropp" også da (som jeg fikk høre her på DOL i dag), så da er det kanskje ikke så sjokkerende *ler*

Jaja, jeg er en voksen i et barns kropp;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Is som smaker som Bounty?? Jeg eeeeelsker Bounty! Har du smakt kokos-yoghurt forresten? Klarte ikke å bestemme meg for om den var god eller ikke. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en oppskrift på kokos-is.

5 kopper revet kokosnøtt

(fersk er best)

3 kopper helmelk

1 kopp sukker

5 eggeplommer

Hell melk, sukker og kokos i en kasserolle og kok opp. La koke i 5 minutter og avkjøl. Sil blandingen ved hjelp av et tynt kjøkkenhåndkle eller lignende, press så mye væske som mulig ut av kokosen. Spar 2 kopper av den revne kokosen.

Ha eggeplommene i en bolle og visp lett sammen. Visp inn melkeblandingen og hell tilbake i kasserollen. Varm opp blandingen, mens du rører godt. Ikke la den koke! Bruk en tresleiv, når blandingen er tykk nok til å dekke begge sider av den (omtrent som vaniljekrem) er den ferdig. Ta kasserollen av platen og la den avkjøle, rør ofte. Hell over i en bolle og sett i fryseren. Når isen er omtrent halvstiv blander du i den kokosen du la til side i sted, før du fryser videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes da Bountyis å få kjøpt da gjør det ikke?

Har iallefall vært å fått tak i, både pinneis og is formet som sjokoladen i to kubber, nydelig er den iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...