keno Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Hei! Jeg har klart å samle på meg mange "lidelser" på en gang og lurer på om her er en sammenheng. Har hatt atopisk eksem i mange år. (En flekk på ankelen har vært konstant de siste 10 år) Nå har jeg først fått store hevelser i bena og deretter store eksemutbrudd på begge føtter. Dette kom samtidig med at jeg siste 6 mnd har gått opp 10 kg i vekt (alt rundt magen - sperreballong) og har konstant diare. Har samtidig også ofte tretthetsanfall. Fikk en penicillinkur for hevelsen i bena som hjalp, men hevelsen kom tilbake etter avsluttet kur. Hva skjer????? Er nok i dårlig form pga overvekt - og situasjonen blir værre med disse ting på toppen. Kan dere gi råd?? Fikk et råd om at insulinresistens(?) kan være en mulig årsak??? PS! Hvordan bytter jeg fastlege? Min nåverende lege virker fullstendig uinterresert i å løse mine plager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69661-eksem-vonde-ledd-hevelse-i-f%C3%B8tter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Immunologi Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Kjære keno For å begynne med det siste - for å bytte fastlege kan du hente et skjema hos en hvilken som helst almenpraktiker som du så fyller ut og sender til kontoret som administrerer fastlegeordningen der du bor (adressen står på skjemaet). Med såpass kompliserte symptomer som du presenterer vil jeg nok råde deg til å få satt av god tid hos lege for å få tatt en grundig undersøkelse. Det er ikke uten videre en typisk sammenheng som peker seg ut, men plagene dine tyder på at du er i en vanskelig situasjon som bør utredes nærmere. Dette høres ikke ut til å være allergi, men at plagene dine kan sortere under plager som har sammenheng med immun- iteten kan nok ikke utelukkes. Hormonelle forandringer bør vel også utredes. Men som sagt - en time hos lege som kan ta seg tid er nok både nødvendig og riktig. Når det gjelder insulinresistens er det mest nærliggende å få utført en sukkerbelastning - er den normal er det mest sannsynlig at dine reaksjoner på insulin også er normale. En sukkerbelastning er en relativt enkel test som kan utføres hvor som helst der det er mulig å måle blodsukkeret 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69661-eksem-vonde-ledd-hevelse-i-f%C3%B8tter/#findComment-339999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.