Gå til innhold

Utregning av fødselspenger


Karina1365380371

Anbefalte innlegg

Karina1365380371

Jeg har termin 24 oktober. Fra 14.6.2001-31.5.2002 jobbet jeg som innleid konsulent med timelønn. 1.12.01 gikk timelønna relativt mye opp.

Fra 1.juni var jeg ikke i arbeid(Hadde ikke dagpenger). I siste halvdel av august har jeg hatt et høyst midlertidig engasjement på 2 uker, med en ganske mye dårligere lønn enn den jeg hadde tidligere. Derfor lurer jeg på om dette midlertidige arbeidsforholdet vil føre til endring av beregningsmåten -og grunnlaget for fødselspenger.

Ettersom jeg var i tvil om jeg skulle ta denne siste jobben, spurte jeg Trygdekontoret om det lønte seg å ta en jobb så var så mye dårligere betalt. Fikk ikke noe tilfredstillende svar: Hun mente at det ikke ville trekke ned mye, men svarte ikke på hvordan de skal beregne grunnlaget og om det eventuelt vil bli endret som en følge av de 2 ukene. I tillegg sa hun at jeg ikke har påvirkningsmulighet ettersom at de selv innhenter informasjon om ansettelses begynnelse -og slutt og lønn etc. Dette kan da ikke være riktig?

Mitt ønske er selvsagt at Trygdekontoret skal gå ut fra siste "normale" månedslønn i mai eller 6 mnd. fra desember til mai, og se bort fra de to midlertidige ukene.

I tillegg er jeg usikker på om jeg bør vente med å ta permisjon til 1.10, eller vil det lønne seg å ta den tidligere?

Jeg har lest reglene om fødselspenger opp og ned men klarer ikke finne ut hvilken beregningsmetode som er aktuell i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Innlegget kan dessverre ikke besvares da fagpersonen ikke fant

tilstrekkelig informasjon i spørsmålet. Brukeren blir selvfølgelig ikke

belastet for dette. Vennligst forsøk vår søk funksjon for liknende

spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

En sånn vurdering bruker jeg vanligvis et par timer på - må da ha inngående kjennskap til arbeidsforhold og inntektsforhold flere år tilbake, så dette egner seg derfor ikke å ta her.

Se nærmere gjennomgang av utregningsreglene på http://trygdehjelpen.no/fodsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...