Gå til innhold

Moteord/begrep


Gjest Septik-Mannen

Anbefalte innlegg

*Det er lett å rope halleluja.....

.......men å gjøre det*

Det er et utrykk jeg føler bør bli tatt mer i bruk enn hva som i dag er tilfelle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Til henne.." ja, men ikke "henner".

Det brukes også slik:

"Henner sa at jeg skulle...."

*grøss*

"Henne gjorde/sa...." hørte jeg mye da jeg bodde på østkanten.

På vestkanten var det omvendt, der sa de: "Han slo hun..."

Nå var vel ikke slo det beste ordet jeg kunne brukt, men du forstår det vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Det er lett å rope halleluja.....

.......men å gjøre det*

Det er et utrykk jeg føler bør bli tatt mer i bruk enn hva som i dag er tilfelle!

Jeg sier det ikke - jeg gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier det ikke - jeg gjør det!

Du er nå også så fornuftig, alltid, da altså. Assa, og alt det der men sånn og inn og ut av tunnelen, osv, osv, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det betyr?

Fra ordboka: positive resultater som følge av samspill og samarbeid, ledelsen regner med at fusjonen vil gi store s-er

I forbindelse med sammenslåingen av SAS og Braathens, nevner de hele tiden denne fantastiske synergieffekten, og bruker den HELE tiden når de blir møtt av motstand, eller skal beskrive hvordan sammenslåingen skal gjøre selskapet sterkere og bedre. Jeg kan sverge på at det er nevnt i alle utspill fra vår kjære, tidl. sjef, Vidar Meum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra ordboka: positive resultater som følge av samspill og samarbeid, ledelsen regner med at fusjonen vil gi store s-er

I forbindelse med sammenslåingen av SAS og Braathens, nevner de hele tiden denne fantastiske synergieffekten, og bruker den HELE tiden når de blir møtt av motstand, eller skal beskrive hvordan sammenslåingen skal gjøre selskapet sterkere og bedre. Jeg kan sverge på at det er nevnt i alle utspill fra vår kjære, tidl. sjef, Vidar Meum.

Altså et ord jeg ikke bør bry meg med i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synergieffekten.... Jeg har hørt det så mye at jeg snart spyr.

Jeg syns synergieffekt er et greit ord.

Det er vanskelig å finne et ord som dekker betydningen like godt.

Syns du "felles utviklingsmuligheter med sannsynlig resultat en markant økonomisk gevinst" er like greit? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærekraftig

Holde fokus på / rette fokus mot

Utagerende

Mannår (i stedet for årsverk), suksessfull (i stedet for vellykket) og andre teite "oversettelser" fra engelsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen sier at de skal "kjenne på følelsene sine" eller "det har jeg ikke følt på" grøsser jeg.

Ellers har hele nasjonen tatt etter Drillos "ikke veldig" i alle mulige sammenhenger.

110% fikser jeg heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns synergieffekt er et greit ord.

Det er vanskelig å finne et ord som dekker betydningen like godt.

Syns du "felles utviklingsmuligheter med sannsynlig resultat en markant økonomisk gevinst" er like greit? ;-)

Jeg har ikke noe imot selve ordet, men det faktum at de bruker det i alle sammenhenger gjør at jeg er dritlei det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...