Gå til innhold

Jeg elsker å male , men hva?


vin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva liker du best å se på? Jeg synes oljemaleri er mye finere enn akvarell, og ville valgt oljemaling, kanskje en måte for deg å velge også? Det er jo lettest å gjøre noe man liker liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har akkuratt begynt å eksperimentere med akvareller... Det er mye å sette seg inn i. Jeg prøvde å melde meg på et malekurs - men står nå på venteliste... grrrr...

Har du vært her inne og tittet? www.wetcanvas.com - kjempefint sted... med tutorials både i olje og akvarell og alt annet...

Jeg tror kanskje jeg prøver meg på oljemaling når ungene er større - oljemaling er jo ikke av det beste å lukte på.

Skal du gå på kurs i Oslo? Eller langt unna?

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akvaarell er mye vanskeligere enn det ser ut. Man må vite hva man vil male før man går i gang, og man kan ikke rette opp feil. Alt må planlegges, for du må la felter være hvite hvis de skal males med en annen farge.

Oljemaling kan males over, men krever til gjengjeld en engels tålmodighet og masse oppbevaringsplass.

Så spørsmålet er ikke hva som er best, men hva som passer deg best.

Er du den pirkete typen som liker å være ferdig når du er ferdig....- akvarell.

Eller er du den tålmodige og litt uvørne typen? Liker du å vende tilbake til et maleri igjen og igjen, tenke over det og la det hvile, uten at du trenger bli ferdig eller vite hvordan det ferdige resultatet blir.....oljemaling.

Er du både utålmodig og uvøren? Pastellkritt eller blyant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har akkuratt begynt å eksperimentere med akvareller... Det er mye å sette seg inn i. Jeg prøvde å melde meg på et malekurs - men står nå på venteliste... grrrr...

Har du vært her inne og tittet? www.wetcanvas.com - kjempefint sted... med tutorials både i olje og akvarell og alt annet...

Jeg tror kanskje jeg prøver meg på oljemaling når ungene er større - oljemaling er jo ikke av det beste å lukte på.

Skal du gå på kurs i Oslo? Eller langt unna?

hilsen

Jeg skal ta det i Stavanger .

Lurer på om det blir oljemaling jeg , synes det er flott.

Satser på at jeg har arvet min fars dyktighet ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malerinne

Et alternativ til oljemaling kan være akryl, som tørker fortere og da tar det ikke så lang tid før du kan rette opp ting som når du maler med olje.

Det kan uansett være lurt å ta et kurs i tegning og perspektiv før du setter i gang med å male. Vet du ikke bor i Oslo, men legger allikvel med linken til en privat maleskole i Oslo. Denne kunstneren lar elevene først tegne før de får slippe løs på lerretet.

http://www.garman-vik.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...