Gå til innhold

Religionsforskjell


Gjest darvina

Anbefalte innlegg

Gjest darvina

Jeg er ateist, men har truffet en fyr som er kristen. Nå er det jo mange som kaller seg kristne uten å la det påvirke det daglige liv så mye, men jeg har inntrykk av at han er litt "mer" kristen enn det.

Problemet mitt er at jeg er veldig utålmodig med religiøse personer, og som realist har jeg problemer med å forstå at de som påstår jorden er 10 000 år gamle, er noe annet enn dumme...

Fryktelige tanker, det vet jeg, men jeg er iallefall ærlig.

Uansett, jeg har blitt forelsket i denne fyren men er redd for at vi kan få problemer i forholdet senere. Han er tolerant overfor mitt "livssyn", men det er altså jeg som mangler toleranse.

Tror dere det kan gå bra dersom vi aldri diskuterer religion eller lignende emner? Eller bør jeg gå fra ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville hatt problemer med å gifte meg med en fremskrittsparti-politiker, en muslim, en rasist, en slakter, en mink-oppdretter....kort sagt enhver som er helt overbevist om noe helt "motsatt" av det jeg er overbevist om.

Derfor har jeg giftet meg med en politisk uengasjert fyr som bare hisser seg opp over dårlig håndverk og idiotiske tekniske løsninger. Som jeg driter i.

Men DU kan jo ha det HELT annerledes enn meg!!!!

Er ikke det poenget da? At vi er forskjellige? Og da nytter det jo ikke å spørre folk her hvordan du ville hatt det i ekteskapet med en kristen mann?

;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke vært sammen med en som er kristen, eller har noe som helst livssyn. Til det ville vi vært for ulike. Men du må selvsagt finne ut selv hvilke verdier som er viktige for deg, og hvis disse ikke passer sammen med mannen sine verdier så bør dere kanskje revurdere forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke vært sammen med en som er kristen, eller har noe som helst livssyn. Til det ville vi vært for ulike. Men du må selvsagt finne ut selv hvilke verdier som er viktige for deg, og hvis disse ikke passer sammen med mannen sine verdier så bør dere kanskje revurdere forholdet.

"Jeg kunne ikke vært sammen med en som er kristen, eller har noe som helst livssyn."

Du ser helst at partneren din ikke har noe syn på livet i det hele tatt?

*lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg kunne ikke vært sammen med en som er kristen, eller har noe som helst livssyn."

Du ser helst at partneren din ikke har noe syn på livet i det hele tatt?

*lol*

*ler* Ja, det kan jo tolkes slik selvsagt. Det jeg egentlig mente er at jeg ikke liker organisert religion, jeg er heller ikke begeistret for de som melder seg inn i Human-Etisk forbund, det er like ille. Jeg ville hatt store problemer med å ha et forhold til noen som har et annet livssyn enn jeg. Heldigvis har jeg ikke det problemet da samboeren min er like fri og ukristen som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...