Gå til innhold

Får man uren hud av å røyke? u/t


Gjest freak of nature

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

En hudlege på TV påsto at hun kunne se på en 40 åring h*n røyka jevnlig, pga skadene i huden. Dessuten mente han at jevnlig soling i tillegg øket skadene fra røyken betraktelig. En som røyka 20 om dan og solte seg brun hele året, kunne gjennomsnittlig legge 10-15 år til hudens alder ved 40 år. I visse tilfeller kunne slike 40 åringer ha tykk og ru hud som en 70-årig fisker fra Finnmark :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hudlege på TV påsto at hun kunne se på en 40 åring h*n røyka jevnlig, pga skadene i huden. Dessuten mente han at jevnlig soling i tillegg øket skadene fra røyken betraktelig. En som røyka 20 om dan og solte seg brun hele året, kunne gjennomsnittlig legge 10-15 år til hudens alder ved 40 år. I visse tilfeller kunne slike 40 åringer ha tykk og ru hud som en 70-årig fisker fra Finnmark :-)

Bra jeg ikke er for mye i solen! *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Bra jeg ikke er for mye i solen! *grøss*

Sol har aldri vært sunt. Samme dama sa at hvis man gikk lettkledd, var det nok med 5 min i sola for å dra nytte av alle solas vitamindannende egenskaper, etter det kunne man trekke i skyggen, da ble det bare skadelig for huden. Øynene skal ike ha sol i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sol har aldri vært sunt. Samme dama sa at hvis man gikk lettkledd, var det nok med 5 min i sola for å dra nytte av alle solas vitamindannende egenskaper, etter det kunne man trekke i skyggen, da ble det bare skadelig for huden. Øynene skal ike ha sol i det hele tatt.

Jaja folk får bare fortsette å mobbe meg fordi jeg er så bleik når de kommer nedover! Har vært 7 ganger på strand/basseng i hele år! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jaja folk får bare fortsette å mobbe meg fordi jeg er så bleik når de kommer nedover! Har vært 7 ganger på strand/basseng i hele år! :-)

Bestemora mi hadde aldri sola seg, eller røyka, og huden var glatt som et spebarn til hun var 80. Legen sa det samme den gangen, det er sol og røyking som ødelegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemora mi hadde aldri sola seg, eller røyka, og huden var glatt som et spebarn til hun var 80. Legen sa det samme den gangen, det er sol og røyking som ødelegger.

Jeg måtte vise legitimasjon for å kunne kjøpe to halvlitere da jeg var 26 år! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg måtte vise legitimasjon for å kunne kjøpe to halvlitere da jeg var 26 år! :-))

Bedre: personalsjefen sa på mandag til meg: en leder i den avdelingen bør helst være over 40, du er alt for ung ! Hipp hurra !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre: personalsjefen sa på mandag til meg: en leder i den avdelingen bør helst være over 40, du er alt for ung ! Hipp hurra !

Hvor gammel er du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Sånne oppmuntringer lyser opp hverdagen! :-)

Utvilsomt. Jeg har alltid blitt undervurdert på alder. da jeg var 18 var jeg 15-16, så det var litt plagsomt at polti alltid bråsnudde og stoppa meg... Da jeg tre år senere skulle kjøpe en Upper 10, ringte poldama til polti for hun trodde førerkortet var falskt. Det var en glede å gjeipe til dama da jeg gikk ut med Upper'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest freak of nature

Ja, man får uren hud, gulere tenner, cellulitter og annen dritt!

Cellullitter også?

Hva er det som gjør at huden blir uren da? Kanskje fettlaget som komer sammen med kvisene beskytter hudoverflaten mot røyken..Bare en hypotese..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte vise legitimasjon for å kunne kjøpe to halvlitere da jeg var 26 år! :-))

Da var du i sammme båt som meg. Måtte vise ID da jeg var 27 og skulle kjøpe vin :o)

Den gang syntes jeg det var pinlig og flaut, men nå........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man får uren hud, gulere tenner, cellulitter og annen dritt!

Det er tull Amiga. Det kommer ann på hva man tyller i seg ellers.

Jeg for min del, kan ikke fordra søtsaker.

For mye og for lite av alt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var du i sammme båt som meg. Måtte vise ID da jeg var 27 og skulle kjøpe vin :o)

Den gang syntes jeg det var pinlig og flaut, men nå........

Jeg var smigret *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...