Gå til innhold

Hvordan skal jeg greie å legge på meg?Hjelp!


Gjest tynnepia

Anbefalte innlegg

Gjest tynnepia

Jeg er en ung dame, 1.70 høy og veier såvidt 50 kg. Syns jeg er altfor tynn, og veide nesten 60 før. Vil gjerne opp dit igjen, og jeg spiser alt jeg kan, av det meste, men det er så vanskelig å gå opp! Jeg veide 44-45kg da jeg startet, så jeg er på vei til målet, men etter at jeg nådde 50kg, så kommer jeg absolutt ingen vei! Blir så utrolig takknemlig, hvis noen kan anbefale ting å spise, og andre gode råd. Dette begynner å gjøre meg nesten deprimert, jeg vil så gjerne veie det jeg gjorde før. Mistet det en periode da jeg ikke spise skikkelig i det hele tatt, og ikke prioriterte å ta meg tid til det i en travel hverdag.

Tusen takk for råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres kanskje underlig ut, men i en periode kan det være lurt å notere ned hva du faktisk spiser.

Mange ganger er det mindre enn man tror!

Jeg kravlet opp noen kg i vekt ved å drikke(!) 1dl bernaise-saus hver dag. + konsentrere meg om å spise mest mulig vanlig mat. hihi.

Proteinpulver eller slankepulver kan brukes, dette får du kjøpt på apotek/helsekost. Da erstatter du ikke måltider med pulveret, men tar det i tillegg til måltidene.

Å forandre ditt vanlige aktivitetsmønster kan hjelpe, enten ved å redusere eller øke aktiviteten. Øke dersom matlysten er dårlig, redusere dersom du spiser mye men fremdeles ikke legger på deg.

Det kan også være lurt å ta en legesjekk hvis ingenting annet hjelper.

Hilsen en også ganske tynn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pasta er tingen.Mye pasta.Det kan du ha sammen med nesten allt.Du kan trene litt

også,helst med vekter.Men det er viktig at du har det gøy under trening, så du ikke går lei Så finn noe du liker å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Dette høres kanskje underlig ut, men i en periode kan det være lurt å notere ned hva du faktisk spiser.

Mange ganger er det mindre enn man tror!

Jeg kravlet opp noen kg i vekt ved å drikke(!) 1dl bernaise-saus hver dag. + konsentrere meg om å spise mest mulig vanlig mat. hihi.

Proteinpulver eller slankepulver kan brukes, dette får du kjøpt på apotek/helsekost. Da erstatter du ikke måltider med pulveret, men tar det i tillegg til måltidene.

Å forandre ditt vanlige aktivitetsmønster kan hjelpe, enten ved å redusere eller øke aktiviteten. Øke dersom matlysten er dårlig, redusere dersom du spiser mye men fremdeles ikke legger på deg.

Det kan også være lurt å ta en legesjekk hvis ingenting annet hjelper.

Hilsen en også ganske tynn

Jeg fant til slutt ut at jeg hadde for høyt stoffskifte,og at forbrenningen da økte.

En går da ned i vekt uansett hvor mye en spiser.

Det eneste som hjalp før jeg fikk medisin,var mye trening,og at en spiste mer.

Trening får opp matlysten.

Ikke det at du sikker har dette,men hvis du har andre symtomer på dette,bør du sjekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...