Gå til innhold

Hva slags klær i bryllup?


Gjest lura

Anbefalte innlegg

Jeg skal i brylluo til helgen, og har ikke penger til å kjøpe meg kjole!

Jeg har en sort kjole og et sort chiffong sjal, kan jeg bruke det?

Ellers så har jeg en sort, veldig pen knebukse i dressbukse stil, med press og oppbrett, sort dressjakke og brun, beige chiffong topp, kan jeg bruke det?

Eller så blir det en helt lys brun tynn dress...men buksa er litt for stor, så jeg må rulle den opp i livet:o) Det betyr at jeg ikke kan ta av jakken og det ser kanskje teit ut hvis det blir veldig varmt!

Noen som har noen formeninger om dette?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags antrekk står det på invitasjonen, da? Det gir som regel klare indikasjoner.

Er du jente, bør du strengt tatt holde deg til kjole. Den kan gjerne være enkel, men jeg ville nok vært litt forsiktig med både svart kjole og sjal i et bryllup. Har du ikke et lyst sjal/skjerf eller noe lyst pynt (blomst el.l) du kan freshe den opp med, da?

Og - med fare for å virke både gammel og kjip - du har vel visst om dette bryllupet en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags antrekk står det på invitasjonen, da? Det gir som regel klare indikasjoner.

Er du jente, bør du strengt tatt holde deg til kjole. Den kan gjerne være enkel, men jeg ville nok vært litt forsiktig med både svart kjole og sjal i et bryllup. Har du ikke et lyst sjal/skjerf eller noe lyst pynt (blomst el.l) du kan freshe den opp med, da?

Og - med fare for å virke både gammel og kjip - du har vel visst om dette bryllupet en stund?

Det står ikke noe om antrekk på invitasjonen...

Og ja, jeg har visst om bryllupet et par måneder, men har fortsatt ikke noe bedre råd! Har ikke et rødt øre å spare! Og, jeg har spurt alle jeg kjenner om å låne en kjole, men jeg har ikke passet inn i noen av de...:o(

Så dette er virkelig kjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke noe om antrekk på invitasjonen...

Og ja, jeg har visst om bryllupet et par måneder, men har fortsatt ikke noe bedre råd! Har ikke et rødt øre å spare! Og, jeg har spurt alle jeg kjenner om å låne en kjole, men jeg har ikke passet inn i noen av de...:o(

Så dette er virkelig kjipt!

Hvor godt kjenner du de som gifter seg, da? Du har vel kanskje en anelse om hva slags typer de er? Og vet du noe om hva slags ramme de skal ha rundt festen (låve eller hotell, hvis du skjønner...).

Er det litt uformelt, kan du ha en buksedrakt. Ellers ville jeg nok satset på den sorte kjolen, ja. Men da evt investert i feks en tøyblomst el.l til å live den opp (19,90 på H&M, det har du vel råd til?).

Husk uansett at det viktigste er at du kommer og at du er blid!

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor godt kjenner du de som gifter seg, da? Du har vel kanskje en anelse om hva slags typer de er? Og vet du noe om hva slags ramme de skal ha rundt festen (låve eller hotell, hvis du skjønner...).

Er det litt uformelt, kan du ha en buksedrakt. Ellers ville jeg nok satset på den sorte kjolen, ja. Men da evt investert i feks en tøyblomst el.l til å live den opp (19,90 på H&M, det har du vel råd til?).

Husk uansett at det viktigste er at du kommer og at du er blid!

;o)

Kjenner de ikke veldig godt jeg da, men sambon gjør det, og vi er jo invitert til middag!

Det er visst et ganske staselig bryllup på en gård, men det er en meget fin gård!

Tror jeg satser på den sorte kjolen kanskje, den er veldig veldig fin altså... Men jeg liker å dekke meg litt til, derfor dette sjalet da:o) Og det kan jo bli litt kjølig ut på kvelden, må vite...

Kanskje jeg finner et billig sjal også - på hennes...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk den sorte, med fargerikt tilbehør/ smykker/ ascesoirer. Kanskje en sånn blomstersak (knapphullsblomst)fra blomsterbinderi hadde vært tøft? (croisage?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner de ikke veldig godt jeg da, men sambon gjør det, og vi er jo invitert til middag!

Det er visst et ganske staselig bryllup på en gård, men det er en meget fin gård!

Tror jeg satser på den sorte kjolen kanskje, den er veldig veldig fin altså... Men jeg liker å dekke meg litt til, derfor dette sjalet da:o) Og det kan jo bli litt kjølig ut på kvelden, må vite...

Kanskje jeg finner et billig sjal også - på hennes...?

Ta den sorte kjolen, men gjør som Conan sier, finn ett sjal med litt farger. Du kan sikkert finne noe billig og fint på Fretex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta den sorte kjolen, men gjør som Conan sier, finn ett sjal med litt farger. Du kan sikkert finne noe billig og fint på Fretex?

Selvfølgelig lønner det seg å gjøre som conan sier.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig lønner det seg å gjøre som conan sier.. ;-)

Selvsagt!

Jeg vet ikke om du er klar over det, men jeg abonnerer på deg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke gå i bukse i noen form, iallfall.

Synes forslaget om sjal i friske farger utenpå den sorte er bra.

Men akkurat nå flommer jo butikkene over med tilbud på salg, og du får en fin kjole for en hundrelapp. Er du sikker på at du ikke kan skrape sammen såpass?

En ting er hva man "kan" gå med, en annen ting er at man bør føle seg vel - dvs. være slik kledd at en kan bruke tankene på viktigere ting og hygge seg ordentlig når dagen kommer.

Du er sikkert en helt annen type enn meg, men jeg ville iallfall ikke følt meg vel i bukser i bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...