Gå til innhold

jomfruhinnen


jsolsikke

Anbefalte innlegg

Jeg har faatt hore noe som skremmer meg litt. Er det sant at jomfruhinnen blir tykkere jo eldre du blir? Og at hvis du er over 20 aar saa er det mulig at den maa fjernes ved et ingrep av lege? Jeg er selv 22 aar og synes dette virker skremmende. Haaper du kan svare, og jeg unskylder for at min skriving er litt rar, jeg er for tiden i Australia. Takker paa forhaand for evt respons

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest maja på hauen

Tror ikke det er sant. Tror heller at dess eldre en er, dess "mindre" blir jomfruhinna. Dette pga evt. tampongbruk, og generell vekst av hele kroppen...? Dessuten har du hatt flere år å få falle på sykkelstangen, eller å hoppe i vannet fra stor høyde med bena litt for mye fra hverandre *au*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, hvem har fortalt deg en slik skrekkhistorie.

Du behøver ikke å få fjernet jomfruhinnen av en lege. Vil du gjøre det selv, så bruker du et par fingre, evt med en tampax plus.

Men er du sikker på at du vil ta fra din første kjærlighet den "æren"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Ta det helt med ro, jomfruhinnen endrer seg ikke i tykkelse. Den blir heller litt tøyet med tiden, f.eks. hvis du bruker tampong.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...