Gå til innhold

Hva har jeg krav på?


Gjest Sulten

Anbefalte innlegg

er 19 år. hadde ikke nok inntekt i fjor til å få arbeidsledighetstrygd, og har gått på skole tidligere år. vet ingen ting om hva jeg gjør nå. Er ingen jobber å oppdrive. og jeg trenger uansett å få noe nå.har et lån på bil på 26000,- og regninger fra det siste halve året på rundt 14000,-. får ikke inn noe penger. og nå har jeg ingen sparepenger igjen.eier ingenting som kan selges.

hvor går jeg? kan man få hjelp når man er så ung? hvorfor garanterte lærerne på skolen at alle skulle få jobb. når 3 av 12 fikk det.

har ikke penger nok til å kjøpe mat. har ikke råd til å betale husleie her jeg bor nå, og ingensteder å flytte til. hva gjør jeg? *mildt frustrert* ser ikke helt vitsen lenger. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til butikkene, kioskene, besninstasjonene osv. som er i nærområdet og spør om de trenger hjelp.

Fiskeindustrien i Finnmark mangler arbeidskraft.

Forvent i alle fall ikke at andre skal ordne opp for deg, bli voksen og innse jo før jo heller at den eneste som kan ordne opp for deg er deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til butikkene, kioskene, besninstasjonene osv. som er i nærområdet og spør om de trenger hjelp.

Fiskeindustrien i Finnmark mangler arbeidskraft.

Forvent i alle fall ikke at andre skal ordne opp for deg, bli voksen og innse jo før jo heller at den eneste som kan ordne opp for deg er deg selv!

jeg har gjort alt det. sendt søknader til bensinstasjoner kiosker alt av bedrifter i komunen. søker på alt av stillinger jeg kommer over som ikke krever høyere utdanning. . er i kontakt med aetat flere ganger i uken samt manpower. har søkt på stillinger i nabokommunene der det ikke er mer enn 1 time med buss/togkjøring.

forventer ingen ting. men jeg vet heller ikke om jeg har krav på noe mens jeg leter. hvis jeg har det, hadde det vært fint å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har krav på sosialtrygd dersom du ikke har nok penger til å kjøpe mat og klare husleie (med mindre du kan flytte til et sted med mindre husleie og klare deg med det du har). Dersom det er akutt krise kan du ta kontakt med sosialkontoret og få hjelp og penger på dagen.

Anbefaler deg og ringe nærmeste sosialkontor og avtale tid til samtale. Man skal ikke sulte mens man søker jobb!

Kjempebra at du gjør en innsats for å få jobb i allefall, om du fremhever det når du ber om hjelp på Sos.kont. viser du at du iallefall prøver å klare deg selv! Det er ingen skam å be om hjelp.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har krav på sosialtrygd dersom du ikke har nok penger til å kjøpe mat og klare husleie (med mindre du kan flytte til et sted med mindre husleie og klare deg med det du har). Dersom det er akutt krise kan du ta kontakt med sosialkontoret og få hjelp og penger på dagen.

Anbefaler deg og ringe nærmeste sosialkontor og avtale tid til samtale. Man skal ikke sulte mens man søker jobb!

Kjempebra at du gjør en innsats for å få jobb i allefall, om du fremhever det når du ber om hjelp på Sos.kont. viser du at du iallefall prøver å klare deg selv! Det er ingen skam å be om hjelp.

Lykke til

tusen hjertelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen hjertelig. :)

ingen problem. blir det trøbbel på sosialkontoret kan du minne saksbehandleren på hans/hennes oplysningsplikt overfor deg. Dvs at de har PLIKT (lovpålagt)til å opplyse deg om hvilke rettigheter du har og hva du har krav på. Hva du har krav på i loven er ikke noe "vanlige folk" skal være nødt til å gå rundt å vite, det er derfor man tar en utdannelse før man jobber på sosialkontor.

Enda en gang, lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...