Gå til innhold

Dette skulle hun ikke klare i følge legen

Anbefalte innlegg

Gjest men det klarte hun

Vår nydelige datter fikk for lite O2 under fødsel og fikk av den grunn en hjerneskade.

I følge MR bildene skulle hun ligget i fosterstilling og blitt sondematet resten av livet.

Men ;Det første hun gjorde da hun ble koblet av respiratoren var å drikke godt av brystet og det har hun fortsatt med.

4 uker gammel begynner hun å løfte hodet når hun ligger på magen. "Spasmer", sa legen.

I dag må han jo bare innrømme at han tok feil og at det er en bevisst handling for å kikke rundt på verden.

Så smiler hun til oss.........vondt i magen, sier legen. Hun gurgler og lager forskjellige lyder mens hun kikker fornøyd opp på mammaen og pappaen sin..........Det er ikke mulig sier legen og mener visst at vi bare hallusinerer, siden han ikke har sett det selv enda.

Snakk om å være negativ, da. Skal et røntgen bilde tale mer enn det jenta vår virkelig klarer.

Nei, heretter vil vi ha minst mulig med legene å gjøre......... Vi ser den tapre jenta vår og ingen skal komme og sette et stempel på henne og påstå at hun ikke klarer noe.

Fortsetter under...

Gratulerer med en tøff, flott jente. Jeg kjenner godt til leger av den typen du beskriver. Det er den gammeldagse "det-verste-man-kan-gi-er-falske-forhåpninger-derfor-gir-vi-ingen-forhåpninger". Forhåpentligvis er det andre leger dere kan samarbeide med?

Håper utviklingen vil være like positiv fremover,

varme tanker fra,

mvh,

Gjest Liza i London

Gratulerer med flott jente!

Du får minne legen på at ethvert funn, MRI, test, røntgen - hva som helst - skal sammenholdes med en grundig klinisk vurdering! Det har han tydeligvis glemt.

Noen stoler så blindt på teknologien at det er til å gråte over!

• 3 uker senere...
Gjest tidligere sykepleier

Ei lita løvetannjente det der da :0)

Ingen er mer nedvurdert enn løvetannen, og ingen blomster mer inderlig enn den.

Lykke til videre!

Blir veldig provosert når jeg hører slike innlegg i forhold til måten legen behandler deg. Har selv en kronisk sykdom var hos 5-6 forskjellige leger til jeg fant en lege jeg føler jeg kan samarbeide med. Tror det er viktig at dere prøver å finne en lege som lytter til dere og viser forståelse for dere. Min lege innrømmer at han ikke kan alt, men at vi sammen kan prøve å finne den beste løsningen for meg som ikke sikkert er den beste løsningen for en annen i samme situasjon. Lykke til meg jenta deres og jeg håper dere ikke gir opp helsevesenet helt.

Annonse

Blir veldig provosert når jeg hører slike innlegg i forhold til måten legen behandler deg. Har selv en kronisk sykdom var hos 5-6 forskjellige leger til jeg fant en lege jeg føler jeg kan samarbeide med. Tror det er viktig at dere prøver å finne en lege som lytter til dere og viser forståelse for dere. Min lege innrømmer at han ikke kan alt, men at vi sammen kan prøve å finne den beste løsningen for meg som ikke sikkert er den beste løsningen for en annen i samme situasjon. Lykke til meg jenta deres og jeg håper dere ikke gir opp helsevesenet helt.

Hepp og hei :0) Innlegget kom til meg. Husk å klikke på den du vil svare ;0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...