Gå til innhold

Bønnesvar??


kozy

Anbefalte innlegg

"Gud, hør vår bønn!" , vi roper i smerte,

og tømmer ut alle de ønsker vi har,

sier til deg alt vi har på vårt hjerte,

slutter med AMEN og kaller deg FAR

en kjærlighetsGUD har vi lært at du heter, du "hører vår bønn" og "du gir oss et svar", at du - som din saueflokk - alle OSS gjeter, du gir oss i livet - men jamen ; du TAR!

Vi ber for de syke, at du med dit hjerte, Skal gripe inn, lege, helbrede ditt barn, Men opplever stadig, mes stigende smerte, At stadig du kaster et hullete garn

Du sløser med krefter - med menneskers smerte, Du ofrer de gode - for vet hvilken sak?, Du gir ikke lindring i skrikende smerte, Du lar døden komme - som lyddempet brak

Allikevel taler du kjærlighets tanker, Og vil vi skal tro at du vil oss så vel, Men hører du ikke - vi står der og banker, Så ta ikke fra oss - vår levende sjel

Du har allmakts styre - du kan om du ønsker, Ta del - gripe inn - og redde en kropp, Men gjør du det Herre? - hva er det du pønsker?, For inni meg nå - så sier det stopp

Du lar døden komme, du hindrer det ikke, Du lar sorgen råde i unge folks liv, Du lar hjerteslagene langsomt få tikke, Du hindrer dem ikke å stoppe - ta liv

Hvis DETTE er bønnesvar - du ber oss søke, At DETTE er innhold i himlen du har, Da tror jeg nok ikke din hjord her vil øke, Når du GUD viol sløse - med liv som du tar

Jeg vet hva jeg lærte - men nå får det briste, Jeg roper til deg Gud - NÅ GRIPER DU INN!, V i har ingen venner som vi sånn kan miste, Han er jo dit barn - og han kaller deg sin.

Den sykdom han har, har DU ikke gitt ham, Men legedom - DET har du makt til å gi, Så hør de som ber til deg - for det er DITT barn, La HAM ikke dø - gitt ham mye mer tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

martine1365379969

Skjøner at du tenkjer slik.. men som det står: Gud har ein plan med ditt liv, og ein anna ting: Då Adam og Eva åt av eple så fekk me valget mellom synd. Og Jesus døde på korset for våres synd. Det er urettferdig mykje av det som skjer i verden. Mykje av det greier me ikkje å forstå... Det er ikkje svar på alt. Einaste me kan gjere er å tru på at Gud sendte sin sønn for å dø for syndene våre. Han kan helbrede, men trur vedkommande?? Det er så enkelt at det vert vanskeleg.. rett og slett.. eg tvilar ofte sjølve, og skjøner din smerte.. Men ikkje gje opp håpet!! Det er sant det som står: Be så skal du få. MEN!!! Gud har ikkje sagt at me skal sleppa unna smerte, for det er ein del av oss alle. Uansett... Har du høyrt sangen: Lær meg å kjenna dine vegar? Den er veldig fin og seier mykje. Eg håper berre det går bra, at du får bønnesvar!! Men Gud ser framtid og veit kva som er det beste.... Vanskeleg å forklare dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes veldig vondt ut.

Jeg vil bare gjerne gi deg en trøsteklem over "nettet".

Mvh

en som har mistet.

takk!!

har ikke mistet ham.....enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var et sterkt dikt, kozy. Har du skrevet det selv, eller hvor kommer det fra?

er nok et selvskrevet dikt ja..

måtte bare få ting ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjøner at du tenkjer slik.. men som det står: Gud har ein plan med ditt liv, og ein anna ting: Då Adam og Eva åt av eple så fekk me valget mellom synd. Og Jesus døde på korset for våres synd. Det er urettferdig mykje av det som skjer i verden. Mykje av det greier me ikkje å forstå... Det er ikkje svar på alt. Einaste me kan gjere er å tru på at Gud sendte sin sønn for å dø for syndene våre. Han kan helbrede, men trur vedkommande?? Det er så enkelt at det vert vanskeleg.. rett og slett.. eg tvilar ofte sjølve, og skjøner din smerte.. Men ikkje gje opp håpet!! Det er sant det som står: Be så skal du få. MEN!!! Gud har ikkje sagt at me skal sleppa unna smerte, for det er ein del av oss alle. Uansett... Har du høyrt sangen: Lær meg å kjenna dine vegar? Den er veldig fin og seier mykje. Eg håper berre det går bra, at du får bønnesvar!! Men Gud ser framtid og veit kva som er det beste.... Vanskeleg å forklare dette her...

får ikke sbønnesvar...

han skal dø.. om noen uker... han har kone og o barn... han tror og har levd hele sitt liv som en god kristen...har kjent ham siden jeg ble født og kan ikke huske å en eneste gang ha sett eller hørt ham si eller gjøre noe galt...

han følger bibelen til unkt og prikke..

hvor er rettferdigheten da?

hva mer vil Gud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lina1365380363

takk!!

har ikke mistet ham.....enda..

Jeg forsto det, så jeg har sikkert utrykt meg feil.

Jeg ønsker det aller beste for deg, og den det gjelder og håper du ALDRI vil miste ham/henne!

Mvh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lina1365380363

Jeg forsto det, så jeg har sikkert utrykt meg feil.

Jeg ønsker det aller beste for deg, og den det gjelder og håper du ALDRI vil miste ham/henne!

Mvh...

BEKLAGER, er ikke våken enda, mener selvfølgelig å si HAM ,stryk henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsto det, så jeg har sikkert utrykt meg feil.

Jeg ønsker det aller beste for deg, og den det gjelder og håper du ALDRI vil miste ham/henne!

Mvh...

du er snill...så langt jeg kan si det uten å kjenne deg! tusen takk! men det er dessverre ikkenoe man kan gjøre...han dør...av kreft...innen de neste ukene...

men tusen takk for omtanken...det varmer... skulle vært flere som deg her i verden!

*forsiktig og usikker klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

martine1365379969

får ikke sbønnesvar...

han skal dø.. om noen uker... han har kone og o barn... han tror og har levd hele sitt liv som en god kristen...har kjent ham siden jeg ble født og kan ikke huske å en eneste gang ha sett eller hørt ham si eller gjøre noe galt...

han følger bibelen til unkt og prikke..

hvor er rettferdigheten da?

hva mer vil Gud?

Eg skjøner fortvilelsen... Det gjer eg virkeleg!! Men den plassen der han kjem vil verta så mykje betre enn smerten han har no.. Gud ser framtida, ergo difor gjer han det som er best. Urettferdig er at det nokon skal dø.. Men Himmelen er ein så mykje betre plass en jorda. Gud vil gje familien styrke oxo deg til å koma igjennom dette. Du må berre tru!!! Om du klarer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist selv

Jeg er også trist. Jeg har mista faren min. Han døde altfor tidelig, han hadde så mye og så mange å leve for. Han var frisk og elska livet.Hvorfor måtte han dø nå???!!

LIVSVEVEN

Ikke før veven har

stilnet og skyttelen

sluttet å gå, vil Gud

trekke teppet tilside og la oss riktig forstå.

At også de mørke tråder

såvel som de lyse bånd

var helt nødvendig for

mønsteret i Mesterens

mektige hånd.

Det er vanskelig å finne trøst i noe som helst nå, jeg vet det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tenker på deg, vennen!

godt skrive! eg trur ikkje på gud slik du gjer det, men eg forstår kva du meiner.

igjen og igjen vil vi alle oppleve ting som synes meiningsløse. nokre ting finner vi aldri meininga i, andre ting ser vi meininga i etterkvart - etter ei veke, ein måned, eit år, ti år...

meiningsfyltheten har si eiga tidsrekning... sorg har si eiga tidsrekning... savn har si eiga tidsrekning...

men når du no ser ein annans liv ebbe ut...så ta vare på ditt eige! la det være rikt og åpent for å erfare og merke verden rundt deg... så vil det også tilføre andre rikdom og erfaring.

*varm, lang klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lina1365380363

du er snill...så langt jeg kan si det uten å kjenne deg! tusen takk! men det er dessverre ikkenoe man kan gjøre...han dør...av kreft...innen de neste ukene...

men tusen takk for omtanken...det varmer... skulle vært flere som deg her i verden!

*forsiktig og usikker klem*

Takk for svaret ditt.

Jeg prøver hvertfall så godt jeg kan,her hjemme i den virkelige verden, å ha omtanke for ANDRE,ikke bare seg selv. Det har jeg lite sans for.

Men, får jeg spørre, er det sykehuset som har gitt ham denne tiden?

Dere må ha det helt forferdelig.

Jeg begriper ikke hvordan dere klarer å gå gjennom dette.

Jeg vet liksom ikke hva jeg skal si, det er vanskelig å finne ord...

Gir hverfall en varm klem over "nettet" til dere

selv om det hjelper så lite.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker på deg, vennen!

godt skrive! eg trur ikkje på gud slik du gjer det, men eg forstår kva du meiner.

igjen og igjen vil vi alle oppleve ting som synes meiningsløse. nokre ting finner vi aldri meininga i, andre ting ser vi meininga i etterkvart - etter ei veke, ein måned, eit år, ti år...

meiningsfyltheten har si eiga tidsrekning... sorg har si eiga tidsrekning... savn har si eiga tidsrekning...

men når du no ser ein annans liv ebbe ut...så ta vare på ditt eige! la det være rikt og åpent for å erfare og merke verden rundt deg... så vil det også tilføre andre rikdom og erfaring.

*varm, lang klem*

du er god du vennen.... savner deg massemye... altfor lenge siden sist nå...

treffes en gang snart?

*kjempelengekozemozeklemzeholderundttilevigtidnuzze*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg si bra skrevet!

Så vil jeg bare... ja, nei... vet ikke hva jeg kan si... jeg trodde på Gud, men gjør det ikke lenger...

jeg vet rett og slett ikke på hvilken måte du tror på Gud... selvom jeg kjenner deg godt, men likevel... beklager å måtte si det... noen blir muligens sinte på meg nå, kanskje du også, men jeg tror ikke Gud er tingen. Jeg ser ikke på han som god lenger... anbefaler deg å se bort fra han... beklager...

ellers vil jeg si at jeg er så utrolig gla i deg... skal ikke gjenta noe av det du har skrevet til meg i sms'er å sånn, men du kan tekste eller ringe eller whatever uansett.... ikke prøv å glem ting.. prat med meg... eller noen andre du stoler på... jeg kommer til Oslo i morgen, da kan du benytte sjansen om du vil... eller du trenger ikke... jeg vil ikke tvinge deg til noe, men vet av erfaring at det er godt å få prata ut uansett hvor vanskelig det er å ta det første steget...

er såååå gla i deg!

*koseklem*

så sees vi ca halv to i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...