Gå til innhold

Melaisa

Zirine

Anbefalte innlegg

Jeg har lest artikkelen og kan vagt erindre at dette har jeg vært borti før. Du har rett, den var veldig interessant. og så langt jeg leste og forsto den så er jeg ikke uenig.

Jeg kan ikke se at det nødvendigvis skal være noen motsetning mellom det som står i artikkelen og det jeg har gitt uttrykk for. Mener du det?

Selv om det er individuelle forskjeller mellom mennesker, så betyr ikke det nødvendigvis at det IKKE finnes forskjeller også mellom kjønn. Det ene utelukker ikke det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er klart at det vil være forskjell mellom kjønn. Og blant disse preferansene er kjønnene overrepresentert i noen av kategoriene.

Men jeg tror at kjønnsforskjellene i stor grad kommer av at vi venter dem, velkommer dem og forsterker dem.

Hadde vi behandlet barn uavhengig av kjønn, men avstemt etter personlighet, så tror ikke jeg at forskjellene ville vært så store. Men for all del - det er jo forskjell på gutter og jenter - det er jo bare å se på dem det.

Jeg hadde forresten en norsktest i klassen min forleden. Det var en gutt som scoret best på begrepsforståelse, og guttene kom generelt sett bedre ut enn jentene, men det var også gutter som lå på bånn.

Flere av jentene som gjorde det bra på matematikktesten gjorde det heller middelmådig på norsktesten.

Men jeg har ikke hørt hvordan det gikk med de andre klassene enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...