Gå til innhold

Kameratar


conan

Anbefalte innlegg

For en selsom opplevelse denne dokumentarer var, selv om gleden er jo selvsagt stor over APs videre fall mot avgrunnen.

Dagens spørsmål er om Jagland bare er bitter og på bærtur, eller om han egentlig har rett og har slått mot partitrollet hele veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er nok bitter, men ikke på bærtur. AP har alltid vært fullt av intriger, men nå mangler det i tillegg en politikk. Seiren følger definitivt ikke deres faner nå. Jeg gremmes, sjøl om jeg befinner meg langt til venstre. Politikerforakten er diger hos meg, også når det gjelder Jagland. Da har man annerledes respekt for den drepte journalisten i Mosambique, som sloss for rettferdigheten og døde av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest tragiske med denne saken, er at Jens ikke tør å bruke den muligheten han nå har til å ta noen "grep", som synliggjør han som en udiskuterbar sjef.

Han burde gi Jagland det glatte lag offentlig, med autoritet og styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest tragiske med denne saken, er at Jens ikke tør å bruke den muligheten han nå har til å ta noen "grep", som synliggjør han som en udiskuterbar sjef.

Han burde gi Jagland det glatte lag offentlig, med autoritet og styrke.

Han har det ikke i seg, trur eg. Bør han da blir statsminister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er nok bitter, men ikke på bærtur. AP har alltid vært fullt av intriger, men nå mangler det i tillegg en politikk. Seiren følger definitivt ikke deres faner nå. Jeg gremmes, sjøl om jeg befinner meg langt til venstre. Politikerforakten er diger hos meg, også når det gjelder Jagland. Da har man annerledes respekt for den drepte journalisten i Mosambique, som sloss for rettferdigheten og døde av det.

Men er ikke det å beherske intrigespillet en nødvendig, men ikke tilstrekkelig, kvalifikasjon på enhver topp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt vantro å så på og tenkte med gru på at denne mannen har styrt Norge:

"Han fikk bare 25% - JEG fikk 35%"

Jeg håper han drar med seg Stoltenberg i fallet. Greit nok at alt dette kommer frem, men jeg håper han tar Stoltenberg med seg i fallet. De er like udugelig begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt vantro å så på og tenkte med gru på at denne mannen har styrt Norge:

"Han fikk bare 25% - JEG fikk 35%"

Jeg håper han drar med seg Stoltenberg i fallet. Greit nok at alt dette kommer frem, men jeg håper han tar Stoltenberg med seg i fallet. De er like udugelig begge to.

Og da ligger veien til makten og herligheten åpen for...??

Pølsehansen? Brustadbua? Kongevennen Giske?

Det må vel være et eksempel på å gå fra asken til ilden...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har det ikke i seg, trur eg. Bør han da blir statsminister?

Sjansen er vel relativt liten for at Arbeiderpartiet i det heletatt får noen statsminister i overskuelig framtid, tror ikke Jens klarer å trekke de såpass høyt opp i et valg, og hvis de trekker for mange andre partier inn i en evt koalisjon, så blir det det nytt rabalder om det spørsmålet, også.

Snakk om et parti i krise...

Hvis de derimot skulle komme i en slik posisjon, så tror jeg pinadø Trond Giske hadde vært et bedre statsministeralternativ for partiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørkenvandreren

At det er et partitroll, tviler jeg ikke på. Se bare Giskes manøvreringer i siklingen etter nestleder-jobben. At "noen av oss har snakket sammen"-mentaliteten eksisterer i beste velgående, er utvilsomt.

Når det er sagt, er det vel ikke tvil om at Jagland er "litt" bitter. Mulig han har hatt integritet so andre ikke har hatt, men det rokker ikke ved det faktum at mannen er rimelig udugelig og et klart eksempel på at man blir forfremmet inntil man når sitt inkompetansenivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da ligger veien til makten og herligheten åpen for...??

Pølsehansen? Brustadbua? Kongevennen Giske?

Det må vel være et eksempel på å gå fra asken til ilden...?

Ap må ikke komme til makten igjen - så enkelt er det. Og det kan du bidra til ved å stemme riktig ved neste stortingsvalg. Skal vi si det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Det mest tragiske med denne saken, er at Jens ikke tør å bruke den muligheten han nå har til å ta noen "grep", som synliggjør han som en udiskuterbar sjef.

Han burde gi Jagland det glatte lag offentlig, med autoritet og styrke.

Du slår ikke de som ligger nede - det er vel ganske innlysende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ap må ikke komme til makten igjen - så enkelt er det. Og det kan du bidra til ved å stemme riktig ved neste stortingsvalg. Skal vi si det?

Bur meg inne den dagen en "rød" stemmeseddel slippes ned i valgurnen av undertegnede. Da er jeg garantert sinnsyk i gjerningsøyeblikket og myndighetsoverdragelse må gjennomføres uten tap av tid ...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bur meg inne den dagen en "rød" stemmeseddel slippes ned i valgurnen av undertegnede. Da er jeg garantert sinnsyk i gjerningsøyeblikket og myndighetsoverdragelse må gjennomføres uten tap av tid ...:-)

Godt.

Men du, en ting som jeg ikke husker i farten - og ikke fikk med meg på programmet heller. Hva var grunnen til at Grete Faremo måtte gå av den gangen - i forbindelse med hvilken sak. Gardermoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt.

Men du, en ting som jeg ikke husker i farten - og ikke fikk med meg på programmet heller. Hva var grunnen til at Grete Faremo måtte gå av den gangen - i forbindelse med hvilken sak. Gardermoen?

Hun ble den politiske syndebukken i overvåkningen fra POT av Berge Furre mens han satt i Lund-kommisjonen. En sikkert politisk nødvendig handling, dog lite ærerik fra den "intergritetssterke" Jagland som vil ha slutt på at folk dolker hverandre i ryggen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er et partitroll, tviler jeg ikke på. Se bare Giskes manøvreringer i siklingen etter nestleder-jobben. At "noen av oss har snakket sammen"-mentaliteten eksisterer i beste velgående, er utvilsomt.

Når det er sagt, er det vel ikke tvil om at Jagland er "litt" bitter. Mulig han har hatt integritet so andre ikke har hatt, men det rokker ikke ved det faktum at mannen er rimelig udugelig og et klart eksempel på at man blir forfremmet inntil man når sitt inkompetansenivå.

Nei og nei, at det var så mange konservative folk her, da! Egentlig - ved et års nå-og-da-kikk på DOLE'ne - er jeg lite overrasket. Men hvem er det nå som reklamerer for Klassekampen ustanselig? Det ergret meg litt før, men nå begynner j eg jaggu å skjønne hvorfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei, at det var så mange konservative folk her, da! Egentlig - ved et års nå-og-da-kikk på DOLE'ne - er jeg lite overrasket. Men hvem er det nå som reklamerer for Klassekampen ustanselig? Det ergret meg litt før, men nå begynner j eg jaggu å skjønne hvorfor...

Ja, til klassekampen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zoidberg

Savner AP. Likte godt måten de styrte oss gjennom slutten av 80 årene, når nedgangstidene tynget resten av europa, så strammet vi inn i tide og akkurat nok til å ri det av.

Nå har vi derimot en situasjon der det er viktigst å være stas-minister, politikken er underordnet. Lover ikke godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...