Gå til innhold

There is a new sucker born every day


conan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har lest den der og jeg synes synd i mannen jeg. Det er jo akjsemeglern som har presset han til å gamble mer enn han egentlig ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest den der og jeg synes synd i mannen jeg. Det er jo akjsemeglern som har presset han til å gamble mer enn han egentlig ville.

Det er jo utvilsomt synd på mannen, nettopp fordi han ikke klarer å følge sin egen vilje eller evner å bruke hodet, men overlater slikt til andre.

Jeg mener det er Lottoens feil, jeg. Hadde ikke det vært Lotto, så hadde han ikke havnet i dette uføret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo utvilsomt synd på mannen, nettopp fordi han ikke klarer å følge sin egen vilje eller evner å bruke hodet, men overlater slikt til andre.

Jeg mener det er Lottoens feil, jeg. Hadde ikke det vært Lotto, så hadde han ikke havnet i dette uføret....

Nei det er sant. Men meglerhuset burde jo ta litt ansvar også vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo utvilsomt synd på mannen, nettopp fordi han ikke klarer å følge sin egen vilje eller evner å bruke hodet, men overlater slikt til andre.

Jeg mener det er Lottoens feil, jeg. Hadde ikke det vært Lotto, så hadde han ikke havnet i dette uføret....

Lotto har skylden ja ...

Eller julenissen - han er jo også en skummel fyr - en ulv i julenisseskinn, så og si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er sant. Men meglerhuset burde jo ta litt ansvar også vel...

Slik det er fremstillet i avisen, har meglerhuset helt klart et ansvar for at det gikk så galt som det gjorde. Lov om verdipapirhandel tillegger meglerhusene ekstra varsonhetskrav når de forholder seg til såkalte "uprofesjonelle" investorer. Det synes ikke være hensyntatt i denne saken, slik den er fremstillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ørkenvandreren

He-he, utvilsomt.

Jeg tror ikke jeg hadde bekreftet min dumskap ved å stå frem i riksmedia etterpå, slik som denne gjør.

Når det er sagt, kan man jo spørre seg hva man skal med analytikere og meglere. Jeg har inntrykk av at de sjelden slår indeksene over tid, og Kapital moret seg vel i sin tid med å kaste dartpiler, hvilket heller ikke stod noe tilbake for de faglige rådene. Jeg undres om ikke bransjen er grovt overbetalt, men så lenge etterspørslen etter tjenestene er der, forstår jeg jo at man henter ut det man kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, utvilsomt.

Jeg tror ikke jeg hadde bekreftet min dumskap ved å stå frem i riksmedia etterpå, slik som denne gjør.

Når det er sagt, kan man jo spørre seg hva man skal med analytikere og meglere. Jeg har inntrykk av at de sjelden slår indeksene over tid, og Kapital moret seg vel i sin tid med å kaste dartpiler, hvilket heller ikke stod noe tilbake for de faglige rådene. Jeg undres om ikke bransjen er grovt overbetalt, men så lenge etterspørslen etter tjenestene er der, forstår jeg jo at man henter ut det man kan.

Såkallte "aksjemarkedseksperter" (undertegnde faller yrkesmessig i den kategorien) har selv gjordt seg den bjørnetjenesten å skape en illusjon om at vi vet noe om fremtiden, på samme måte som at legene har skapt alt for høye forventninger til hva legevitenskapen kan utrette..

Å falle for eget grep, kalles det visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo utvilsomt synd på mannen, nettopp fordi han ikke klarer å følge sin egen vilje eller evner å bruke hodet, men overlater slikt til andre.

Jeg mener det er Lottoens feil, jeg. Hadde ikke det vært Lotto, så hadde han ikke havnet i dette uføret....

Vi må ha en lovendring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart. Lotto bør forbys. Det fører bare folk ut i ulykken...

Jeg synes også at det bør innføres hjelmpåbud ved spilling på enarmede banditter. Det var nemlig en i Sykkylven som falt og slo seg da han spilte på en slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart. Lotto bør forbys. Det fører bare folk ut i ulykken...

Man bør ha et gevinsttak på 10 kroner - på den måten kan vi iallefall forhindre at folk bruker opp pengene på cola - som er SÅ farlig for tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det bør innføres hjelmpåbud ved spilling på enarmede banditter. Det var nemlig en i Sykkylven som falt og slo seg da han spilte på en slik

Eller evt. forby Gunnar Staalesens bøker - det var nemlig en slik en han snublet i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også at det bør innføres hjelmpåbud ved spilling på enarmede banditter. Det var nemlig en i Sykkylven som falt og slo seg da han spilte på en slik

Innehjelmens fortreffelighet i et utall situasjoner er helt klart undvervurdert av våre lovgivere. Folket er helt klart ikke i stand til å passe hverken på seg selv eller partiet sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør ha et gevinsttak på 10 kroner - på den måten kan vi iallefall forhindre at folk bruker opp pengene på cola - som er SÅ farlig for tennene.

Det er nok en løsning som også KrF kan akseptere, selv om Colaens styggedom har ført mang en sjel lukt til helvete.

Bare ikke NRK slår sammen distiktkontorene sine i Valgjerds valgkrets, så vil nok Bonden gå med på dette kompromissforslaget, ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller evt. forby Gunnar Staalesens bøker - det var nemlig en slik en han snublet i.

Denne problemstillingen burde bokanmelderne forutsett. Jeg mener, der er tross alt fagfolk, og de burde skjønt at boken kune bli farlig for folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller evt. forby Gunnar Staalesens bøker - det var nemlig en slik en han snublet i.

Det er helt åpenbart etter denne rekken av eksempler at våre folkevalgte har sovet i timen og ikke innført nok forbud! Kanskje de kan rette opp feilen ved å også innføre avgift på forbudene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innehjelmens fortreffelighet i et utall situasjoner er helt klart undvervurdert av våre lovgivere. Folket er helt klart ikke i stand til å passe hverken på seg selv eller partiet sitt...

Jeg synes det er bra med slike påbud, for da føler jeg meg med en gang mye tryggere..... når jeg vet at onkel Staten passer på at jeg ikke gjør noe dumt, slik som å gå uten hjelm, f. eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne problemstillingen burde bokanmelderne forutsett. Jeg mener, der er tross alt fagfolk, og de burde skjønt at boken kune bli farlig for folk

Bøker bør derfor ikke være tykkere enn folkedikteren Ari Behns monumentalverk "Trist som faen", for å sikre at slike unødvendige uhell skjer det norske, ubeskyttede folk. Nok en glipp fra Løvebakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøker bør derfor ikke være tykkere enn folkedikteren Ari Behns monumentalverk "Trist som faen", for å sikre at slike unødvendige uhell skjer det norske, ubeskyttede folk. Nok en glipp fra Løvebakken...

Det der ekke en bok, vettu conan - men en blekke. Selv datra vår skriver lengre huskelapper til meg om morgenen. Bedre innhold har de også ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...