Gå til innhold

Kjønnsvorter


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Hei!

Jeg er 29 år og hadde kjønnsvorter for 5 år siden. Jeg ble behandlet, og har ikke hatt det siden.

Nå er samboeren min blitt veldig sår på penis.

Kan vortene smitte så lenge etter at jeg hadde de, og uten at jeg har hatt de siden??

Jeg var hos gyn for to uker siden i forb m 6 ukers kontroll, og tok celleprøve og div.

Ville ikke han i så fall oppdaget om jeg hadde tegn på at de var tilbake(om ikke annet så på celleprøven?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det finnes et stort antall ulike virus av typen papillom hvorav noen gir vorter og noen gir celleforandringer. Man kan ha paillomvirus i seg uten å ha synlige vorter, men har det ikke vært utbrudd på seks måneder er det like sannsynlig at man kan smitte. Man kan ikke på celleprøve fra livmorhalsen diagnostisere virus, dertil brukes andre metoder, men iblant kan cellebildet bære preg av viruspåvirkning.

Jeg kan tillegge at ca 80% av befolkningen har dette virus på et eller annet tidspunkt i livet.

Jeg er ikke ekspert på menns plager, men sårhet på penis kan ha mange årsaker, f.eks. sopp.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...