afrowoman Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Hei! Jeg var på ultralyd i dag og skal være i 6 uke. Gledde meg veldig for jeg har jo ikke hatt noen blødninger. Men gynekologen kunne ikke se noe fosteranlegg, så jeg må tilbake om en uke. Jeg ble bare så fortvilet, bare gråter og gråter. Ciconia sier at det kan være at det er for tidlig å se noe. Har noen opplevd at det ikke har vært noe der, men så kommet senere og så har det vært et foster der???? klem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Så de en fostersekk, men ikke noe innhold? I så fall er det normalt i uke 6. Jeg var på privat UL i ca. uke 6 etter å ha blitt gravid på vanlig måte (ikke IVF) for fire år siden. Jeg hadde spontanabortert året før etter flere uker med småblødninger, og nå hadde jeg fått disse blødningene igjen. Vi hadde en datter fra før, og i det svangerskapet hadde jeg ikke en dråpe farget utflod. Så du kan tenke deg at jeg ikke var særlig optimistisk. Legen ga meg halvannen uke, da burde det være synlig om det var noe i fostersekken eller ikke. Hun virket mest interessert i at det fremdeles var en "sjanse" for at det kunne være utenfor livmoren, og informerte mye om symptomene på dette. Så egentlig trodde jeg det ville gå mot utskrapning. Men i uke 7+ så vi en liten "amøbe" sprette omkring med tikkende hjerte. Nå er han snart 3 1/2 år og spretter omkring fremdeles. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heidicla Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Ååååå, kjære deg. Det er ingen hyggelig situasjon!!! Det er desverre ikke mye man kan si i en slik situasjon, annet en at det er leit! Jeg opplevde akkurat det samme selv i februar i år. Jeg trodde jeg var gravid (jeg hadde heller ikke fått noen blødning). Men et par dager etterpå kom blødningen. Det kan selvførgelig være som Laban sier, at det kan ha vært for tidlig å se noe, men av og til så sjer det at man aborterer i løpet av de 3 første måneder. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tillajo Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Jeg kan ikke begripe hvorfor de måtte gi deg UL så tidlig. Man kan ikke alltid se noe i uke 6. I uke 8 er det tidligste man kan være sikker på at det skal være noe å se, og man skal finne hjerteaktivitet. Da jeg var gravid, gikk jeg til legen og forsøkte å få en tidligere UL fordi jeg hadde en liten blødning. Men han så meg rett i øynene og sa at det ville han ikke gi meg, fordi det var en sjanse for at man ikke kunne se noe. I så fall ville ikke det være noe bra for meg. Jeg syntes det var kjempeflott gjort av ham. Isteden fikk jeg lov til å ta blodprøver med 3 dagers mellomrom for å se om hcg utviklet seg riktig. Antagelig er det for tidlig, og det er derfor de ikke kunne se noe på UL. Om ett par uker når du kommer igjen, ser de det. Jeg vet at du kommer til å ha det helt forferdelig i mellomtiden, men jeg vil råde deg til å ta det så rolig du kan. Hvis du kan få rekvisisjon på blodprøver, er det fint. Da slipper du å gå så lenge å bekymre deg. Trøsteklem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Demeter1 Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Kjære afrowoman, vil bare ønske deg lykke til. Som laban sier, er det veldig tidlig å ta ultralyd i uke sju, og det er ikke alltid man ser noe. Oppmuntringsklem fra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Hei afrowoman!! Det er fortidlig å se noe når det bare har gått 6 uker.. På Ullevål kommer man ikke til ul før i uke 7/8... Så ta det helt med ro, og gled deg over at du ikke har blødd noe!!! Er ganske så sikker på at det er en liten en som gjemmer seg inni magen din.. Lykke, lykke til!! PS! Hører at det er flere i slekta som skal ha barn.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mettewa Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Hei afrowoman! Skjønner at du må ha det grusomt nå, men vi får krysse alt vi har for at dette går bra :-) Mange klemmer fra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alfaomega1365380363 Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Kjære Afrowoman! Dette er vanskelig, og jeg har ikke kommet så langt i prosessen noen gang at jeg har erfaring selv. Men jeg har jo sett her inne før at 6. uke er jo veldig tidlig og at man må ha flaks for å se noe.Krysser fingrene for deg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Albertine Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Jeg opplevde akkurat det samme som deg. Var seks uker på vei og fikk ultralyd pga. ulike årsaker. Og da så de ingenting. Fikk beskjed om å komme tilbake uka etter for utskrapning hvis ikke det kom ut av seg selv. Og resultatet har akkurat fått kveldsmat og skal bade om en stund!!! Forbered deg på det verste, men ikke gi opp alt håp! Det er veeeeldig tidlig ennå. Klem til deg fra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Jeg opplevde akkurat det samme som deg. Var seks uker på vei og fikk ultralyd pga. ulike årsaker. Og da så de ingenting. Fikk beskjed om å komme tilbake uka etter for utskrapning hvis ikke det kom ut av seg selv. Og resultatet har akkurat fått kveldsmat og skal bade om en stund!!! Forbered deg på det verste, men ikke gi opp alt håp! Det er veeeeldig tidlig ennå. Klem til deg fra Er det ikke hyggelig å kunne skrive innlegg om slike erfaringer? Jeg husker godt at jeg (og andre) prøvde å roe deg ned flere ganger da du var gravid - både tidlig og senere i svangerskapet. Det er vel mye derfor jeg vaser rundt her ennå - det er mange nedturer her, men også utrolig mange gledesutbrudd. Jeg måtte bare mimre litt når jeg så svaret fra deg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Albertine Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Er det ikke hyggelig å kunne skrive innlegg om slike erfaringer? Jeg husker godt at jeg (og andre) prøvde å roe deg ned flere ganger da du var gravid - både tidlig og senere i svangerskapet. Det er vel mye derfor jeg vaser rundt her ennå - det er mange nedturer her, men også utrolig mange gledesutbrudd. Jeg måtte bare mimre litt når jeg så svaret fra deg... Vet du, min graviditet startet da jeg var seks måneder på vei. Før den tid turde jeg ikke tro at det var sant, jeg var livredd for at noe var galt. Husker godt at jeg satt og hylgrein foran PC'n etter tolv uker, helt sikker på at jeg hadde hatt en missed abortion. (Man bør ikke lese for mye om sånne ting....*s*) Med all den hjelp jeg har fått her inne skal det bare mangle at jeg ikke kan gi bittelitt igjen! Nå er det en liten mann her som vil ha mammas oppmerksomhet. Over and out. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Huff, dette høres tøft ut. Jeg har samme erfaring som flere andre her. Jeg tagg desperat etter ultralyd så tidlig som mulig men fikk ikke komme før det hadde gått 7 uker. (7+0) De sa at det er vanlig å ikke se noe før det og at det derfor ikke var noen vits i å ta ultralyd da vi bare ville bli mere engstelige. Som dere har blitt nå.. Prøv å hold motet oppe! Det er ingen grunn til å gi opp enda! Håper dere får en glad nyhet om en uke! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.