Gå til innhold

Såre brystvorter


babyboom1365380372

Anbefalte innlegg

babyboom1365380372

Hei, jeg er gravid i 5. mnd.Det kommer en verkende veske ut fra begge brystene, det er utrolig smertefullt da det klisterer, samtidig som alle topper blir ødelagt. Jeg blir behandlet med Canesten, men det hjelper ikke. Har noen opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verkedne væske? Jeg tror det er råmelk som kommer ut og det skal være sånn.

Gulhvit og litt klissete?

Men du kan jo ha pådratt deg en brystbetennelse, det må du høre med legen din om.

Canesten er for sopp i underlivet. Jeg har aldri hørt at det kan kurere annet heller, så det ville jeg ikke smurt på puppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

babyboom1365380372

Verkedne væske? Jeg tror det er råmelk som kommer ut og det skal være sånn.

Gulhvit og litt klissete?

Men du kan jo ha pådratt deg en brystbetennelse, det må du høre med legen din om.

Canesten er for sopp i underlivet. Jeg har aldri hørt at det kan kurere annet heller, så det ville jeg ikke smurt på puppen...

et er ikke rå melk, men rett og slett verk.

Søker derfor råd om å bli kvitt det!

Det er legen som har anbefalt Canesten!.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et er ikke rå melk, men rett og slett verk.

Søker derfor råd om å bli kvitt det!

Det er legen som har anbefalt Canesten!.....

Javel, men når det ikke virker da, så får du jo gå tilbake til legen og få en ny sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Eftersom du blivit behandlad med Canesten, så höres det ut som du haft en svamp/sopp infektion? Blir du inte bättre trotts behandling och luftning av brösten, så kanske det inte är en svampinfektion?

En del kvinnor börjar att läcka mjölk ur brösten, redan under tidig graviditet. Orsakerna till varför en del kvinnor gjör det och andra inte, vet jag ej. Kanske är det mjölk som kommer ur brösten också på dig? Detta är i så fall ofarligt, men kan givetvis vara jobbigt, då det läcker ut på kläderna. Amningskupor, finns då att köpa i vanliga affärer och på apoteket. I första omgången, tycker jag dock att du bör lufttorak dina bröst ofta. Det går givetvis inte att gå runt så hela dagarna, varför du kan köpa en speciell luftkupa i plast att sätta innanför BHn. Denna gjör att det inte blir för tätt runt bröstvårtan och att den inte nöts mot kläderna. Finns att köpa på apoteket.

Skulle du mot all förmodan ändå inte bli bra, utan problemet kvarstår eller blir värre, vill jag rekomendera dig att ta upp detta med din doktor.

Jag önskar dig lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...