Gå til innhold

Er det pent av meg...?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Min svigerfar vandret heden for et par dager siden og det skal være begravelse kommende tirsdag. I den anledning har vi allerede 2 besøkende langveisfra som skal være her til etter begravelsen og venter flere. Så til saken - jeg er buden i 40-årslag til min søster på lørdag! Er det veeeeldig ufint av meg å dra en tur når vi har huset fullt av sørgende slektninger av gubben?

Jeg drikker meg aldri full og det er ingen fare for fullstendig heisafest, tror jeg i alle fall. Søsterfesten vi hadde da krompen gifta seg utarta _litt_ utover kvelden kan man si... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da intet problem.

Jeg ble bedt med ut av kompiser dagen etter at fadern ble begravd, og jeg dro selvsagt ut og drakk meg full..

Ikke noe gæærnt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av en litt annen mening -du burde nok ikke gå på den festen når du har huset fullt av gjester og din manns far akkurat har dødd. Det er jo mange der som trenger deg der vel?

Ikke at man skal ta hensyn til alle andre enn seg selv, men akkurat _fest_ er kanskje litt drøyt...? Det var jo svigerfaren din.

Jeg vet jo ikke noe om ditt eller din manns forhold til ham, men jeg tenker på at hvis det var meg så hadde jeg overhodet ikke likt at mannen min dro på fest/ på byen rett rett etter at en av foreldrene mine hadde dødd.

Men men, andre synes det er helt greit, så det er mulig det bare er meg som er litt sær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av en litt annen mening -du burde nok ikke gå på den festen når du har huset fullt av gjester og din manns far akkurat har dødd. Det er jo mange der som trenger deg der vel?

Ikke at man skal ta hensyn til alle andre enn seg selv, men akkurat _fest_ er kanskje litt drøyt...? Det var jo svigerfaren din.

Jeg vet jo ikke noe om ditt eller din manns forhold til ham, men jeg tenker på at hvis det var meg så hadde jeg overhodet ikke likt at mannen min dro på fest/ på byen rett rett etter at en av foreldrene mine hadde dødd.

Men men, andre synes det er helt greit, så det er mulig det bare er meg som er litt sær..

Jeg er enig - ikke av hensyn til min manns slektninger, men av hensyn til ham selv.

Men sier han at det er OK, så er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Lillemus :-)

Mulig jeg er litt gammeldags, men jeg synes ikke det passer seg å gå på fest på lørdag. I grunnen mest av respekt for familien. Det kan godt hende du har godt av å komme deg ut dørene for å tenke på noe annet, men kanskje ikke alle vil forstå........

Men, men. Ikke godt å si hva som er rett og galt, men jeg ville ikke gjort det.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av en litt annen mening -du burde nok ikke gå på den festen når du har huset fullt av gjester og din manns far akkurat har dødd. Det er jo mange der som trenger deg der vel?

Ikke at man skal ta hensyn til alle andre enn seg selv, men akkurat _fest_ er kanskje litt drøyt...? Det var jo svigerfaren din.

Jeg vet jo ikke noe om ditt eller din manns forhold til ham, men jeg tenker på at hvis det var meg så hadde jeg overhodet ikke likt at mannen min dro på fest/ på byen rett rett etter at en av foreldrene mine hadde dødd.

Men men, andre synes det er helt greit, så det er mulig det bare er meg som er litt sær..

Nå har jeg snakket med gubben og hans søster og de sier jeg skal gå så da går jeg. :o) Som jeg sa drikker jeg meg ikke full uansett, det blir bare et koselig damelag hvor jeg tar kvelden forholdsvis tidlig. Her hjemme er de da 3 eller 4 stykker + ungene og de klarer seg fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillemus :-)

Mulig jeg er litt gammeldags, men jeg synes ikke det passer seg å gå på fest på lørdag. I grunnen mest av respekt for familien. Det kan godt hende du har godt av å komme deg ut dørene for å tenke på noe annet, men kanskje ikke alle vil forstå........

Men, men. Ikke godt å si hva som er rett og galt, men jeg ville ikke gjort det.

Mvh

Så lenge familien (mannen hennes og hans søster) synes det er greit, er det vel ikke noe problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge familien (mannen hennes og hans søster) synes det er greit, er det vel ikke noe problem?

Du har sikkert rett. Jeg er mulig litt gammeldags på det området :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er ok for mannen din er det vel greit det?

Bare du ikke kommer kanon hjem og ramler inn i gangen mens du ler deg i hjel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie ville det vært helt respektløst og sårende hvis du dro på fest.

Det er jo svigerfaren din! Bestefaren til barna dine..

Mulig jeg har vokst opp med sterke slektsbånd enn de fleste nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...