Gå til innhold

Går du på dagpenger?


Gjest lattana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gikk på dagpenger inntil ganske nylig. Jeg har gått ett kurs, "Grunnleggende datakunnskap", der jeg endte opp med å bli en slags støttelærer.. Utrolig ufattelig hvor elendig kurstilbud man tilbys som arbeidsledig! Spesielt frustrerende er det at man ikke har mulighet til å skaffe seg noen form for kompetanse utenom det aetat tilbyr uten at man mister retten på dagpenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på dagpenger. Går ikke på kurs/skole, etter hva jeg har forstått har Aetat svært lite slike tilbud. Og ingen som jeg kunne tenke meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke dagpenger lenger, men er registrert hos Aetat, ja... og jeg ringer hver dag til Aetat for å få tak i en fjott som jeg MÅ prate med for å komme med på et-eller-annet kurs. Det begynner å bli fullbooket... men jeg skal gjøre et iherdig forsøk på å få tatt Datakortet modul 1-7 gjennom dem, selv om det er for folk på attføring...

Han fyren jeg prata med sa at "neida, det er ikke BARE for folk på attføring", mens ei anna dame sier "det er KUN for folk som er på attføring"... *Sukk*

Jeg får bare mase til de blir drittlei av meg der inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lolotak

Jeg får ikke dagpenger lenger, men er registrert hos Aetat, ja... og jeg ringer hver dag til Aetat for å få tak i en fjott som jeg MÅ prate med for å komme med på et-eller-annet kurs. Det begynner å bli fullbooket... men jeg skal gjøre et iherdig forsøk på å få tatt Datakortet modul 1-7 gjennom dem, selv om det er for folk på attføring...

Han fyren jeg prata med sa at "neida, det er ikke BARE for folk på attføring", mens ei anna dame sier "det er KUN for folk som er på attføring"... *Sukk*

Jeg får bare mase til de blir drittlei av meg der inne!

Si du går til avisa hvis du ikke får ordentlig hjelp.

Det måtte jeg gjøre etter et halvt år med telefoner og løfter som ikke ble fulgt opp.

DET hjalp! Ny saksbehandler og saken ordnet seg umniddelbart.

Synd at det skal være nødvendig å ty til slike 'knep'. Men dessverre, som i mange andre offentlige etater, så har de ikke helt styring på alt de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...