Gå til innhold

Svetting

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg er en mann på 50 år.

For et år siden fikk jeg en ryggmargskade med lammelser fra brystet og ned. Denne skyldtes blodpropp i blodåren til ryggmargen forårsaket av feilmedisinering med nitroglyserin og påfølgende kraftig blodtrykksfall.

Jeg bruker nå bl.a. kateter for å tømme blæren. I april fikk jeg min første urinveisinfeksjon. Jeg opplevde da svettetokter som aldri før; det rant i strie strømmer fra hode og hals. Etter flere infeksjoner fikk jeg Hiprex for å forebygge flere infeksjoner. I ettertid er jeg svært plaget av svetting fra panne hode og hals.Det renner! Hver natt våkner jeg etter 2-3 timer med kraftig svetting, jeg må bruke hånduk. Det går deretter over etter ca en time. Nå har jeg begynt å få slike på dagtid. Tåler ikke varme eller stillestående luft. Når det starter renner det uten stans fra hode og hals. Dette er svært vanskelig i sosiale sammenhenger, ved butikkbesøk etc.

Kan dette ha sammenheng med medisinen eller nyrefunksjon ?

Min fastlege vet ikke hva det skyldes og det tar svært lang tid å få time hos spesialist.

Jeg svetter ikke på resten av kroppen kun hode og hals.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69951-svetting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Jeg har dessverre ingen god forklaring på svettetendensen du sliter med.

Jeg kan imidlertid nevne at man nå har utviklet en behandlingsform for kraftig svette i ansiktet. Den innebærer at man sprøyter små doser av et middel som blokkerer svettekjertlene i dette området. Behandlingen er relativt kostbar. Du får nærmere informasjon hvis du kontakter:

Sjølyst medisinske senter i Oslo

T: 23 08 43 00

Kredittkortet ditt blir ikke belastet for henvendelsen til Doktor Online.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69951-svetting/#findComment-335374
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...