Gå til innhold

Hvilket mailprogram bruker du?


Gjest lei av Outlook express

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker Pegasus. Det begynte med at det var det programmet de hadde på univeristetet, og jeg likte det så godt at jeg lastet det ned og brukte det på min hjemme-PC. Det er enkelt å bruke og veldig oversiktlig, det gjør i det hele tatt alt et mailprogram skal gjøre. Jeg har brukt Outlook tidligere, men liker det ikke. Det er for rotete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Pegasus. Det begynte med at det var det programmet de hadde på univeristetet, og jeg likte det så godt at jeg lastet det ned og brukte det på min hjemme-PC. Det er enkelt å bruke og veldig oversiktlig, det gjør i det hele tatt alt et mailprogram skal gjøre. Jeg har brukt Outlook tidligere, men liker det ikke. Det er for rotete.

Outlook express. Fallerut hver gang jeg åpner mail og hver gang jeg sender mail......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lei av Outlook express

Jeg bruker Pegasus. Det begynte med at det var det programmet de hadde på univeristetet, og jeg likte det så godt at jeg lastet det ned og brukte det på min hjemme-PC. Det er enkelt å bruke og veldig oversiktlig, det gjør i det hele tatt alt et mailprogram skal gjøre. Jeg har brukt Outlook tidligere, men liker det ikke. Det er for rotete.

Jaa... nå har jeg lastet det ned og får beskjed om å taste inn Pegasus mail password, og så kommer jeg ikke lenger. Finner jo ikke noe sted å registrere meg heller! *fnys*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outlook express. Fallerut hver gang jeg åpner mail og hver gang jeg sender mail......

Sjekk at du ikke har hake ved "Hang up after sending and receiving." (Jeg har engelsk versjon serru)

Du finner det her: Tools menu, click Options.

On the Connection tab, select Hang up after sending and receiving.

Ta bort eventuell hake du har der ved "Hang up"-osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at du ikke har hake ved "Hang up after sending and receiving." (Jeg har engelsk versjon serru)

Du finner det her: Tools menu, click Options.

On the Connection tab, select Hang up after sending and receiving.

Ta bort eventuell hake du har der ved "Hang up"-osv...

Jeg har ingen hake ved "legg på etter sending og mottak". Tror noen foreslo dette da jeg spurte under data for noen måneder siden. Det er masse andre rubrikker jeg er usikker på om jeg skal hake av eller ikke. Har forsøkt å endre noen av dem, men ingenting skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen hake ved "legg på etter sending og mottak". Tror noen foreslo dette da jeg spurte under data for noen måneder siden. Det er masse andre rubrikker jeg er usikker på om jeg skal hake av eller ikke. Har forsøkt å endre noen av dem, men ingenting skjer.

Prøv under "tools - options - "send/recieve" Under der man krysser av for intervallet den skal sjekke står det noe om hva den skal gjøre hvis den ikke er tilkoblet på dette tidspunkt. Sette denne til "do not connect".

Under "connections" kryss av for "Ask before switching dial-up connections".

Trykk så på "change" under "internet connection settings" på samme siden.

Kryss av for "dial whenever a network connection is not present".

Funker ikke dette er det absolutt på tide å slette makkverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa... nå har jeg lastet det ned og får beskjed om å taste inn Pegasus mail password, og så kommer jeg ikke lenger. Finner jo ikke noe sted å registrere meg heller! *fnys*

Det er ikke det passordet du bruker for å logge deg på mail-kontoen vel? Du må jo skrive inn kontoinformasjon (mailserver adresse, passord osv). Jeg kan ikke huske at jeg hadde det problemet i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv under "tools - options - "send/recieve" Under der man krysser av for intervallet den skal sjekke står det noe om hva den skal gjøre hvis den ikke er tilkoblet på dette tidspunkt. Sette denne til "do not connect".

Under "connections" kryss av for "Ask before switching dial-up connections".

Trykk så på "change" under "internet connection settings" på samme siden.

Kryss av for "dial whenever a network connection is not present".

Funker ikke dette er det absolutt på tide å slette makkverket.

Jeg har forsøkt å rette det du påpeker. Men jeg er litt i tvil om hva "dial whenever a network connection is not present" heter på norsk, for jeg finner ikke noe som jeg synes passer.

Det virker også som on mailprogrammet først prøver å ringe opp det tilknytningsnummeret jeg brukte før, men jeg finner ikke ut hvor jeg kan ha glemt å forandre/slette det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Eudora, og liker det kjempegodt bortsett fra at jeg har problemer med at programmet fryser.

Så langt det er mulig så forsøker jeg å velge noe annet enn Microsoft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt å rette det du påpeker. Men jeg er litt i tvil om hva "dial whenever a network connection is not present" heter på norsk, for jeg finner ikke noe som jeg synes passer.

Det virker også som on mailprogrammet først prøver å ringe opp det tilknytningsnummeret jeg brukte før, men jeg finner ikke ut hvor jeg kan ha glemt å forandre/slette det.

Hvilken versjon av outlook har du? Og hvilket operativsystem? Windows 98?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forsøkt å rette det du påpeker. Men jeg er litt i tvil om hva "dial whenever a network connection is not present" heter på norsk, for jeg finner ikke noe som jeg synes passer.

Det virker også som on mailprogrammet først prøver å ringe opp det tilknytningsnummeret jeg brukte før, men jeg finner ikke ut hvor jeg kan ha glemt å forandre/slette det.

Du har tre valg: enten

"never dial a connection" (aldri ring opp en forbindelse(?)

"dial whenever a network connection is not present"

eller "always dial my default connection" (alltid ring opp standard-forbindelsen)

Du kan se om du har slettet den gamle ved å gå på samme stedet dette står på, litt lengre opp på siden. Står det en eller to forbindelser der? Slett eventuelt den du ikke bruker.

Prøv også å gå inn på outlook express - verktøy - kontoer - epost (merk mailkontoen din) og velg egenskaper.

Velg connection/forbindelser, og ev. huk bort hvis det står en hake ved "always connect to this account using .."

Gjør dette med de andre mail-kontoene også, hvis du har flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tre valg: enten

"never dial a connection" (aldri ring opp en forbindelse(?)

"dial whenever a network connection is not present"

eller "always dial my default connection" (alltid ring opp standard-forbindelsen)

Du kan se om du har slettet den gamle ved å gå på samme stedet dette står på, litt lengre opp på siden. Står det en eller to forbindelser der? Slett eventuelt den du ikke bruker.

Prøv også å gå inn på outlook express - verktøy - kontoer - epost (merk mailkontoen din) og velg egenskaper.

Velg connection/forbindelser, og ev. huk bort hvis det står en hake ved "always connect to this account using .."

Gjør dette med de andre mail-kontoene også, hvis du har flere.

Jeg fjernet den haken ved "always connect to this account", og da falt jeg ikke ut neste gang jeg åpnet Outlook Express. Jeg faller heller ikke ut når jeg sender mail. Tusen takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet den haken ved "always connect to this account", og da falt jeg ikke ut neste gang jeg åpnet Outlook Express. Jeg faller heller ikke ut når jeg sender mail. Tusen takk skal du ha!

Bra det ordnet seg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...