Gå til innhold

Ikke riktig forum kanskje? ( Mat + oppkast)


vin

Anbefalte innlegg

Åhh.....har hatt omgangs syken i noen dager , men kaster ikke opp lengre.

Lurer på om unger blir fortere friske , for de har kastet opp om natten , og er i full vigør neste dag.

Datteren min f.eks kastet opp i går kveld , stod opp i dag , ville på skolen og følte seg helt fin!

Mens jeg ; klarer fortsatt ikke å få ned en matbit.

Magen skriker etter noe , men hver gang jeg prøver , så vrenger magen seg...er nå snart 4 dager siden sist jeg spiste.

Har dere noen råd til en hungrig og matt mage?

Hva jeg kan prøve på uten å bli så vond i magen?

Håper ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste som kanskje kan hjelpe litt, er å drikke bittesmå slurker med vann. Ta litt og litt, med litt tid mellom, slik at magen klarer å ta imot det. Det er nok det eneste du kan gjøre et forsøk på inntil du klarer å beholde annet inntak...

Det er mye viktigere for deg å passe på så kroppen ikke blir uttørket (de krampene man kan få av uttørking unner jeg INGEN!!), enn at du skal få i deg mat - om det ikke blir for langvarig.

Jenta mi hadde omgangssyken i helga, og det var fire runder med oppkast, og to dager med vond mage (men bare vondt, ikke noe annet), så var hun fin igjen. Og hun var på skolen på mandag igjen.

Sikker på at du ikke har fått matforgiftning da? Om det vedvarer bør du kanskje få det sjekket, for da må du evt. ha medisin...

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som kanskje kan hjelpe litt, er å drikke bittesmå slurker med vann. Ta litt og litt, med litt tid mellom, slik at magen klarer å ta imot det. Det er nok det eneste du kan gjøre et forsøk på inntil du klarer å beholde annet inntak...

Det er mye viktigere for deg å passe på så kroppen ikke blir uttørket (de krampene man kan få av uttørking unner jeg INGEN!!), enn at du skal få i deg mat - om det ikke blir for langvarig.

Jenta mi hadde omgangssyken i helga, og det var fire runder med oppkast, og to dager med vond mage (men bare vondt, ikke noe annet), så var hun fin igjen. Og hun var på skolen på mandag igjen.

Sikker på at du ikke har fått matforgiftning da? Om det vedvarer bør du kanskje få det sjekket, for da må du evt. ha medisin...

God bedring!

Takk for svar!

tror ikke det er matforgiftning for minsten hadde fryktlig diare før meg og den eldste kastet opp i natt!

Prøvde med buljong i går kveld , men det var nok for sterkt!

Puh...mange år siden jeg har hatt dette.

Plusset er de kiloene som renner av ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som kanskje kan hjelpe litt, er å drikke bittesmå slurker med vann. Ta litt og litt, med litt tid mellom, slik at magen klarer å ta imot det. Det er nok det eneste du kan gjøre et forsøk på inntil du klarer å beholde annet inntak...

Det er mye viktigere for deg å passe på så kroppen ikke blir uttørket (de krampene man kan få av uttørking unner jeg INGEN!!), enn at du skal få i deg mat - om det ikke blir for langvarig.

Jenta mi hadde omgangssyken i helga, og det var fire runder med oppkast, og to dager med vond mage (men bare vondt, ikke noe annet), så var hun fin igjen. Og hun var på skolen på mandag igjen.

Sikker på at du ikke har fått matforgiftning da? Om det vedvarer bør du kanskje få det sjekket, for da må du evt. ha medisin...

God bedring!

Kan være meg som husker feil, men jeg mener virkelig at vann får en til å kaste opp. Det beste er evt. å blande litt saft m vannet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være meg som husker feil, men jeg mener virkelig at vann får en til å kaste opp. Det beste er evt. å blande litt saft m vannet....

Om man drikker mye vann - ja. Da klarer ikke magen å beholde det. Men man skal drikke ørsmå slurker, og vente litt mellom hver gang.

Det er rådet jeg fikk av en lege på Barneklinikken på SiA... og det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man drikker mye vann - ja. Da klarer ikke magen å beholde det. Men man skal drikke ørsmå slurker, og vente litt mellom hver gang.

Det er rådet jeg fikk av en lege på Barneklinikken på SiA... og det funker.

Konge, da vet jeg det til neste gang....... Pleier bare å kaste innpå jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...