Gå til innhold

Kvinnfolk er så surrete i tankene!


Gjest machogrisen

Anbefalte innlegg

Gjest machogrisen

Når damer syns de har problemer, så surrer de og prater om det i det uendelige, det kan vi se her inne også, men det virker som målet er selve prosessen! Det blir liksom ingen konkusjon på noenting, bare masse preik! De rådene de på en kronglete og tåkete måte ber om, besvares av andre damer, like kronglete, tåkete og surrete. Kan dere ikke for svarte konkludere med noenting, ta en beslutning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, vi kan ikke det og det er akkurat det som er så godt. Få flere synspunkter, korrigere underveis, hente støtte, bruke snakkeprosessen til å løse. Det ER faktisk prosessen som er viktig, ikke konklusjonen.

Ingen dum måte å gjøre det på det skjønner du... Det er faktisk et problem det der, at menn har sånn trang til å komme til en konklusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi kan ikke det og det er akkurat det som er så godt. Få flere synspunkter, korrigere underveis, hente støtte, bruke snakkeprosessen til å løse. Det ER faktisk prosessen som er viktig, ikke konklusjonen.

Ingen dum måte å gjøre det på det skjønner du... Det er faktisk et problem det der, at menn har sånn trang til å komme til en konklusjon.

*ler*, men hvorfor alt dette snakket og styret hvis dere ikke ønsker en konklusjon??

Hadde det enda kommet en konklusjon tilslutt, så hadde jeg forstått det du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*, men hvorfor alt dette snakket og styret hvis dere ikke ønsker en konklusjon??

Hadde det enda kommet en konklusjon tilslutt, så hadde jeg forstått det du sier.

Vi kommer til en konklusjon, men underveis har vi fått innspill fra andre som igjen har hjulpet oss til å ta den absolutt korrekte avgjørelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kommer til en konklusjon, men underveis har vi fått innspill fra andre som igjen har hjulpet oss til å ta den absolutt korrekte avgjørelsen.

Og hvis vi ikke kommer til en konklusjon, er det sikkert ikke et godt svar på det spørsmålet!

Konklusjonen er da at det er et vanskelig spørsmål med mange sider. Og det er jo også en konklusjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*, men hvorfor alt dette snakket og styret hvis dere ikke ønsker en konklusjon??

Hadde det enda kommet en konklusjon tilslutt, så hadde jeg forstått det du sier.

Jeg har en hel eske med konklusjoner liggende hjemme. De bragte meg ingen vei, så jeg la dem fra meg. Jeg er så inderlig lei av konklusjoner. Har tilogmed opplevd å snakke med menn som sier "her kommer vi ikke fram til noen konklusjon så det er ikke noe vits i å snakke mer om det"... Ikke at jeg ikke ser hensikten med å trekke en konklusjon, men det er ikke alltid det som er poenget, i alle fall ikke for meg. Det er samtalen som er poenget, det å være underveis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hel eske med konklusjoner liggende hjemme. De bragte meg ingen vei, så jeg la dem fra meg. Jeg er så inderlig lei av konklusjoner. Har tilogmed opplevd å snakke med menn som sier "her kommer vi ikke fram til noen konklusjon så det er ikke noe vits i å snakke mer om det"... Ikke at jeg ikke ser hensikten med å trekke en konklusjon, men det er ikke alltid det som er poenget, i alle fall ikke for meg. Det er samtalen som er poenget, det å være underveis...

Joda jeg skjønner jo at diskusjonen i seg selv er interessang nok, men likevel så vil jeg påstå at en konklusjon er viktig, selv om konklusjonen er at det ikke blir noen konklusjon.

Greit å være underveis, som du sier, men det er da greit å vite hvor i terrenget enn er og ikke bare virre rundt uten å vite hvor himmelretningene er. Greit å vite i alle fall, at jeg skal f.eks sørover, men konklusjonen kan være at jeg ikke finner ut hvor langt jeg skal. Selv om jeg helst vil tilstrebe å vite det også.

Ha en fin dag:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei machogrisen!

Jeg likte brevet ditt. Det er ikke vanskelig å se hva du etterlyser, at jenter ikke må være så surrete og følsomme og innviklete. Sorry, slik er jenter, fra begynnelsen av. Kjønnsforskjellene mellom han og hun er formidable. Det er sånn som du sier: for jenter er snakkeprosessen like viktig som at det evt. blir noen konklusjon på alt snakket. Du får bære over med oss, og gi oss en mulighet til å vise hvem vi er, på godt og vondt. Kanskje vi har noe å bidra med til hankjønnet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei machogrisen!

Jeg likte brevet ditt. Det er ikke vanskelig å se hva du etterlyser, at jenter ikke må være så surrete og følsomme og innviklete. Sorry, slik er jenter, fra begynnelsen av. Kjønnsforskjellene mellom han og hun er formidable. Det er sånn som du sier: for jenter er snakkeprosessen like viktig som at det evt. blir noen konklusjon på alt snakket. Du får bære over med oss, og gi oss en mulighet til å vise hvem vi er, på godt og vondt. Kanskje vi har noe å bidra med til hankjønnet også?

Legger merke til at du trekker frem forskjellene mellom kjønn som en forklaring på hvorfor jenter er som de er. Får meg til å tenke på den evige debatten om hvorfor menn er som de er og "ikke gi meg den om at det er genetisk ". Hvorfor er det å være "jente" noe positivt annerledes (med et smil), mens det å være "gutt" er barnslig og primitivt?

Jeg bare spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Legger merke til at du trekker frem forskjellene mellom kjønn som en forklaring på hvorfor jenter er som de er. Får meg til å tenke på den evige debatten om hvorfor menn er som de er og "ikke gi meg den om at det er genetisk ". Hvorfor er det å være "jente" noe positivt annerledes (med et smil), mens det å være "gutt" er barnslig og primitivt?

Jeg bare spør.

Hei Dorff!

Jeg har vel uttrykt meg noe krøkkete. Det er hverken pos. eller neg. å være det ene eller det andre kjønn. At forskjeller er der, er alle enige om. Det kan være nyttig å studere de mest vanlige forskjellene for å forstå hvordan de virkerpå våre parforhold.

Hvem har definert at gutter og menn er barnslige og primitive? Gutter er resultatorienterte og handlingsrettete. Fordi jenter er flinkere til å prate ut og inn om følelser og relasjoner, betyr det ikke at jenter er positivt annerledes. Eller sagt med en annen vri. Forskjellene beriker hverandre.

Forøvrig er jeg opptatt av å ta opp om samlivsforum mest appellerer til jenter og kvinner? Hva tror dere gutter/menn? I samfunnet vårt ellers er det slik at flest jenter/kvinner tar intiativ til å sette fokus på samlivsproblemer. Jeg kommer snart med en temartikkel om kjønnsforskjeller og følelser.

Vi snakkes.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei machogrisen!

Jeg likte brevet ditt. Det er ikke vanskelig å se hva du etterlyser, at jenter ikke må være så surrete og følsomme og innviklete. Sorry, slik er jenter, fra begynnelsen av. Kjønnsforskjellene mellom han og hun er formidable. Det er sånn som du sier: for jenter er snakkeprosessen like viktig som at det evt. blir noen konklusjon på alt snakket. Du får bære over med oss, og gi oss en mulighet til å vise hvem vi er, på godt og vondt. Kanskje vi har noe å bidra med til hankjønnet også?

Dette var da svært så kategorisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om surr, men å "tenke høyt" og å få bekreftelser så som motsigelser og reflektere over problemet sammen med andre...

Vi kvinnfolk er ikke så opptatte av å få en praktisk løsning på bordet med en gang, vi liker å "fundere litt" i sammen om ting virkelig behøver å være sånn eller sånn før vi gjør noe ut av det.

Menn og kvinner er bygd opp på forsjellige måter. Les innlegget mitt for en tid tilbake om "Den fysiske forskjellen"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda jeg skjønner jo at diskusjonen i seg selv er interessang nok, men likevel så vil jeg påstå at en konklusjon er viktig, selv om konklusjonen er at det ikke blir noen konklusjon.

Greit å være underveis, som du sier, men det er da greit å vite hvor i terrenget enn er og ikke bare virre rundt uten å vite hvor himmelretningene er. Greit å vite i alle fall, at jeg skal f.eks sørover, men konklusjonen kan være at jeg ikke finner ut hvor langt jeg skal. Selv om jeg helst vil tilstrebe å vite det også.

Ha en fin dag:-)))

Hei du!:-)

Det er alltids en slags konklusjon i enhver samtale/diskusjon oss kvinner i mellom. Men den er som oftest usagt!

Det er bare det at menn ikke skjønner det når det ikke sies høyt.:-)

Vi konkluderer med:

*Uff! Som jeg overdrev.

*Det var godt å få satt ord på følelsene mine

*Det var sånn det var

*Det var visst noe helt annet som plaget meg

*Nå kan jeg tenke på noe helt annet

*Nå føler jeg meg mye bedre

*Når jeg tenker etter, så var det ikke så galt allikevel

osv. osv.

Men det ER selve prosessen som er målet. For når vi snakker, kjenner vi på mange følelser og finner ut hva vi egentlig føler mens ordene kommer.

Vi ønsker en som kan støtte oss i den prosessen. Dette skjønner de fleste jenter/kvinner ubevisst. Mens menn tror det er forventet at de skal komme med en løsning eller en konklusjon.

Problemet er da at ofte oppfatter vi det som blir sagt av en mann som kritikk. Nettopp fordi han ikke husker at ordene våres ikke er skrevet i stein.

Når vi har snakket ferdig kan vi huske på de positive tingene igjen og da har vi for så vidt en løsning.

Jeg ser ofte at uttrykk for følelser fra en kvinne blir misforstått av menn. Vi er springende og surrete (fra mannens synspunkt), men vi bearbeider følelser på denne måten.

Du kan si at vi lærer oss sjøl å kjenne hver gang.

Ble dette for surrete for deg, vennen?:-)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dorff!

Jeg har vel uttrykt meg noe krøkkete. Det er hverken pos. eller neg. å være det ene eller det andre kjønn. At forskjeller er der, er alle enige om. Det kan være nyttig å studere de mest vanlige forskjellene for å forstå hvordan de virkerpå våre parforhold.

Hvem har definert at gutter og menn er barnslige og primitive? Gutter er resultatorienterte og handlingsrettete. Fordi jenter er flinkere til å prate ut og inn om følelser og relasjoner, betyr det ikke at jenter er positivt annerledes. Eller sagt med en annen vri. Forskjellene beriker hverandre.

Forøvrig er jeg opptatt av å ta opp om samlivsforum mest appellerer til jenter og kvinner? Hva tror dere gutter/menn? I samfunnet vårt ellers er det slik at flest jenter/kvinner tar intiativ til å sette fokus på samlivsproblemer. Jeg kommer snart med en temartikkel om kjønnsforskjeller og følelser.

Vi snakkes.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Det kan være jeg la mere i det innlegget enn du mente å si, jeg kommenterte velegentlig litt på siden av ditt innlegg. Men poenget mitt var at jeg tror begge kjønn har lettere for å akseptere kvinnens svake sider, enn motsatt. Jeg tror det har noe med forventninger å gjøre. Jenter har stort sett større forventninger til guttene enn det guttene har til jentene. Det resulterer i at jentene får et større behov for å "kontrollere" guttene, i tillegg til det å ha selvkontroll.

Derfor blir guttenes "svake" sider, dvs de typisk maskuline trekkene som å "leke" med biler, elske fotball, ha korte konversasjoner om (for jentene) viktige ting, til noe negativt, noe jentene ikke deler, og da igjen påsatt merkelapper som "barnslige" og "primitive". En slags feminin reaksjon på noe uforståelig som kanskje maskulinitet representerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om surr, men å "tenke høyt" og å få bekreftelser så som motsigelser og reflektere over problemet sammen med andre...

Vi kvinnfolk er ikke så opptatte av å få en praktisk løsning på bordet med en gang, vi liker å "fundere litt" i sammen om ting virkelig behøver å være sånn eller sånn før vi gjør noe ut av det.

Menn og kvinner er bygd opp på forsjellige måter. Les innlegget mitt for en tid tilbake om "Den fysiske forskjellen"...

Det finnes lite som er så nedlatende som kvinner som tror de har funnet forklaringen på hvorfor menn og kvinner er forskjellige, holdningen er utrolig ensidig. Les gjerne innlegget "Den fysiske forskjellen" av Aina E, så skjønner dere hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diskutere

Det er ikke snakk om surr, men å "tenke høyt" og å få bekreftelser så som motsigelser og reflektere over problemet sammen med andre...

Vi kvinnfolk er ikke så opptatte av å få en praktisk løsning på bordet med en gang, vi liker å "fundere litt" i sammen om ting virkelig behøver å være sånn eller sånn før vi gjør noe ut av det.

Menn og kvinner er bygd opp på forsjellige måter. Les innlegget mitt for en tid tilbake om "Den fysiske forskjellen"...

Du kan jo ta mitt tidligere innlegg "Hvorfor vil han ikke hilsen på meg". Jeg fikk mange surresvar som du kaller det, men jeg kom jo fram til en konklusjon til slutt! (se også seksualitet forumet hvor det også stod). Jeg synes det er fornuftig å surre og snakke rundt bagatellmessige problemer for siden å få dem ut av hodet. Tenkt bare på Sokrates som gikk rundt og spurte om spørsmål hele tida. Det er jo noe i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diskutere

Legger merke til at du trekker frem forskjellene mellom kjønn som en forklaring på hvorfor jenter er som de er. Får meg til å tenke på den evige debatten om hvorfor menn er som de er og "ikke gi meg den om at det er genetisk ". Hvorfor er det å være "jente" noe positivt annerledes (med et smil), mens det å være "gutt" er barnslig og primitivt?

Jeg bare spør.

Jeg liker ikke at man kategoriserer kvinner og menn og sier at menn er slik og kvinner er slik. Riktinok er det visse forskjeller, men jeg tror alle har evnen til å lære av hverandre og oppdatere sine svake områder. Jeg har hørt påstander om at kvinner er elendige til å lukeparkere. Det er søren ikke jeg selv om jeg er kvinne. Jeg håper at man om en del år slutter å være så opptatt av ulike kjønn og ser mer på hverandre som mennesker og personligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...