Gå til innhold

Tillegg til barnebidrag !


bluesi

Anbefalte innlegg

Leste et spørsmål fra liz64 tidligere her i august om :

Hva må jeg bet. i till. til barnebidrag?

Til deg Seline: Du må ikke sitte å uttale deg om ting du ikke har greie på! For joda, det finnes nemlig både lovverk og retningslinjer for fastsetting av "krav" om ekstra tilskudd utenom barnebidraget.

I barneloven står det at så lenge begge foreldre har et delt foreldreansvar (det har de fleste på papiret selv om de bor hos mor eller far) så er begge foreldre pliktige til å dele på store utgifter som f.eks tannregulering og konfirmasjon. Dessuten ved evne også ved videre skolegang utover fylte 18 år

Jeg hadde en eks som nektet å være med å betale på tannregulering. Da ble den enkle sak gjort at jeg tok kontakt med Trygdekontoret. De sendte min eks et brev og forlangte opplysninger på alle hans økonomiske forhold. Deretter bestemte de både barnebidragets størrelse og innkreving av penger til tannregulering.

Jeg aner jo ikke hvordan deres inntekter står i forhold til hverandre, men hvis ikke skilnaden er urimelig stor bør man tilstrebe seg å dele på utgiftene. Det er jo tross alt til barnas beste vi snakker om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...