Gå til innhold

kie


Zirine

Anbefalte innlegg

Du kie - den diskusjonsgruppen som du hentet ned fra nettet og har på siden din - må alle nettsidene ligge i database for å få den til å funke?

Jeg kunne lest instruksjonen, men jeg gidder ikke :)

Jeg trenger en diskusjonsgruppe som funker godt. Trenger bare en enkel en, men den jeg har funker ikke godt nok. Den du har på siden er egentlig altfor omfattende og stor, men verd å prøve hvis den er bra.

Problemet er muligens at de øvrige sidene mine er html.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De øvrige sidene mine er også html.

Så lenge du har tilgang til MySQL database for forumet er phpbb et veldig bra forumverktøy.

Det at mine virker så "store" kommer kanskje av at jeg har innstallert en hel haug med ekstramoduler.

Også går det veldig kjapt å innstallere. Nesten for kjapt... ;-)

Sitter nå med 5 forum. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De øvrige sidene mine er også html.

Så lenge du har tilgang til MySQL database for forumet er phpbb et veldig bra forumverktøy.

Det at mine virker så "store" kommer kanskje av at jeg har innstallert en hel haug med ekstramoduler.

Også går det veldig kjapt å innstallere. Nesten for kjapt... ;-)

Sitter nå med 5 forum. *ler*

"Så lenge du har tilgang til MySQL database for forumet er phpbb et veldig bra forumverktøy."

Nei, det har jeg ikke tilgang til ... ikke i kveld ihvertfall :)

Jeg kan ingenting om database - nothing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Så lenge du har tilgang til MySQL database for forumet er phpbb et veldig bra forumverktøy."

Nei, det har jeg ikke tilgang til ... ikke i kveld ihvertfall :)

Jeg kan ingenting om database - nothing.

*flire*

Som om kie var noen ekspert før hun lastet ned det første forumet!

(NÅ, derimot..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flire*

Som om kie var noen ekspert før hun lastet ned det første forumet!

(NÅ, derimot..)

Ja, men hun hadde SQL - det har jo ikke jeg *buhu* Og ikke vet jeg hva jeg skulle gjort med det om jeg hadde fått det heller.

Og hva gjør du i denne tråden din nepe. Hvis du har tenkt å si mer her så forventer jeg at det er til hjelp for meg. Oppfattet?

*se strengt på*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hun hadde SQL - det har jo ikke jeg *buhu* Og ikke vet jeg hva jeg skulle gjort med det om jeg hadde fått det heller.

Og hva gjør du i denne tråden din nepe. Hvis du har tenkt å si mer her så forventer jeg at det er til hjelp for meg. Oppfattet?

*se strengt på*

*gruble lenge*

Bør kanskje gå like gjerne først som sist, jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*gruble lenge*

Bør kanskje gå like gjerne først som sist, jeg..

I morgen - en ny dag og nye muligheter.

Vi doles da - med eller uten SQL. Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Så lenge du har tilgang til MySQL database for forumet er phpbb et veldig bra forumverktøy."

Nei, det har jeg ikke tilgang til ... ikke i kveld ihvertfall :)

Jeg kan ingenting om database - nothing.

Det er ikke mye du må kunne heller. Når jeg (som ikke ante hvordan man laget hj.sider for et år siden) klarte det, klarer du også det.

Du må vel egentlig bare ha tilgangen og passord/brukernavn for å laste opp første gangen. Etter det går det av seg selv :-)

Så lenge du klarer å redigere 3-4 linjer i en fil og forandre skriveegenskaper til 777 og tilbake til 644 i FTP er det gjort.

Altså; kan du bruke notepad (redigere de 3-4 linjene) og FTP er saken grei.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De øvrige sidene mine er også html.

Så lenge du har tilgang til MySQL database for forumet er phpbb et veldig bra forumverktøy.

Det at mine virker så "store" kommer kanskje av at jeg har innstallert en hel haug med ekstramoduler.

Også går det veldig kjapt å innstallere. Nesten for kjapt... ;-)

Sitter nå med 5 forum. *ler*

Unnskyld at jeg blander meg inn her, men kie, kan du være så snill og fjerne mailadressen min fra profilen på Mingle? Var så dum å bruke min vanlige mailadresse der, og nå får jeg flere junkmail enn noen gang. :-( Har forsøkt å endre det selv, men får ikke til! Hvis det ikke går an å bare slette den kan du evt. endre til [email protected].

Plis? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no_spam

Unnskyld at jeg blander meg inn her, men kie, kan du være så snill og fjerne mailadressen min fra profilen på Mingle? Var så dum å bruke min vanlige mailadresse der, og nå får jeg flere junkmail enn noen gang. :-( Har forsøkt å endre det selv, men får ikke til! Hvis det ikke går an å bare slette den kan du evt. endre til [email protected].

Plis? :-)

Psst http://www.mailwasher.net/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg blander meg inn her, men kie, kan du være så snill og fjerne mailadressen min fra profilen på Mingle? Var så dum å bruke min vanlige mailadresse der, og nå får jeg flere junkmail enn noen gang. :-( Har forsøkt å endre det selv, men får ikke til! Hvis det ikke går an å bare slette den kan du evt. endre til [email protected].

Plis? :-)

*iler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig hadde jeg bestemt meg for å aldri bruke den adressen på slike steder men hadde en glipp.

Takk skal du ha! :-)

Skulle bare mangle :-)

Bare for å være sikker; det er vel ikke fra andre på mingle du har fått spam mailene?

(regner ikke med det, men om det er det kan du sende meg en PM så skal jeg ta det opp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no_spam

Takker. Virker det skikkelig da? Det junk-mail-filteret som ligger på hotmail er det eneste jeg har forsøkt, og det er jeg ikke fornøyd med. Synes det enten tar bort for mye eller for lite.

Virker bra hos meg. Har blitt kvitt en masse spam etter jeg begynte å "bounce" de mailene jeg så på som spam.

Da sender nemlig programmet ut en mail, som forteller den/de som sendte deg mailen, at din adresse ikke eksisterer. En "fake" feilmelding til avsenderen om du forstår.

Du kan lese mere om det her http://www.mailwasher.net/tutorial.php?s=8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare mangle :-)

Bare for å være sikker; det er vel ikke fra andre på mingle du har fått spam mailene?

(regner ikke med det, men om det er det kan du sende meg en PM så skal jeg ta det opp)

Neida, ingen andre brukere der. Mistermannen sier at det finnes programmer som "scanner" slike nettsteder etter mailadresser de kan sende sånt dritt til og som kan finne mailadresser som vanligvis er nokså skjult, men jeg har ikke peiling på sånt. Jeg bare registrer at jeg har fått et par-tre irriterende reklamer pr. dag i posten i det siste.

Takk for hjelpen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker bra hos meg. Har blitt kvitt en masse spam etter jeg begynte å "bounce" de mailene jeg så på som spam.

Da sender nemlig programmet ut en mail, som forteller den/de som sendte deg mailen, at din adresse ikke eksisterer. En "fake" feilmelding til avsenderen om du forstår.

Du kan lese mere om det her http://www.mailwasher.net/tutorial.php?s=8

Det hørtes jo lurt ut! Har erfart (tror jeg) at hvis man prøver å bli tatt av disse mailinglistene så blir det bare enda verre. Da bekrefter man vel bare mailadressen.

Skal ta en titt på den der. Takk skal du ha! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no_spam

Det hørtes jo lurt ut! Har erfart (tror jeg) at hvis man prøver å bli tatt av disse mailinglistene så blir det bare enda verre. Da bekrefter man vel bare mailadressen.

Skal ta en titt på den der. Takk skal du ha! :-)

Deler din erfaring med å få mer spam etter å ha forsøkt å slette seg fra mailinglister. Tror nok det blir mest for å få bekreftet mailadr. for avsender ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye du må kunne heller. Når jeg (som ikke ante hvordan man laget hj.sider for et år siden) klarte det, klarer du også det.

Du må vel egentlig bare ha tilgangen og passord/brukernavn for å laste opp første gangen. Etter det går det av seg selv :-)

Så lenge du klarer å redigere 3-4 linjer i en fil og forandre skriveegenskaper til 777 og tilbake til 644 i FTP er det gjort.

Altså; kan du bruke notepad (redigere de 3-4 linjene) og FTP er saken grei.

:-)

Joda, jeg får det til, men først må jeg vel vite hva mySQL er ;) Jeg vet at det handler om database, men er det et program?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...