Ulv I Faarikaal Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Hvor får man tak i det da? Laste ned fra nett eller kjøpe? Vet ikke, http://www.symantec.com vet. Jeg fikk det av snille TeleNor med ADSL pakka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Du veit at det innebærer kostnader å driva t.d. ei nettavis. Dersom ein ikkje skal ta betalt, og brukarane ikkje skal sjå reklame, korleis skal ein då skaffe pengar til drifta? Det er sjølvsagt greit for deg å kutta ut reklamen så lenge det ikkje er fleirtalet som gjer det, men dersom ALLE gjorde det? Kor lenge ville vg.no, db.no, startsiden.no, nettavisen osv. eksistere? Det er markedskreftene, dvs jungelloven som gjelder, det/den best tilpassede overlever. Nytter ikke å syte over konkurranse, kunder som ikke vil forstå, myndigheter som ikke lar deg får lov og så videre. Lokale butikker går under fordi kundene handler andre steder. Enkelte butikker går under selv om kundene handler masse, fordi eieren putter penga i lomma si, og når han ikke får nok å putte, stenger han og finner på noe annet. Jeg er i mot at kunder skal handle bare for at butikker skal bestå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Da blir konsekvensen at de må ta seg betalt for for tjenesten, og det er like greit. Overdimensjonering av reklame og popup forringer kvaliteten på nettsted, er nå min mening. Personlig foretrekker jeg å kjøpe et blad med lite reklame (og betale for det) kontra å kjøpe et Henne som er så stappa av reklame at jeg ikke har noe utbytte av å lese det. Heilt samd, og difor betalar eg også NRK-avgifta utan å mukke. Poenget mitt er berre at dersom folk installerer programvare som eliminerer reklame, kan dei ikkje klage når dei i neste omgang må betala for tenester som tidlegare var gratis. Dette vil vi sjå meir og meir i tida som kjem, og her kan ein på ein måte følge utviklinga: http://www.payex.no/no/merchant/merch_pres.htm Fleire og fleire tenester på nett blir betalingstenester. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Det er markedskreftene, dvs jungelloven som gjelder, det/den best tilpassede overlever. Nytter ikke å syte over konkurranse, kunder som ikke vil forstå, myndigheter som ikke lar deg får lov og så videre. Lokale butikker går under fordi kundene handler andre steder. Enkelte butikker går under selv om kundene handler masse, fordi eieren putter penga i lomma si, og når han ikke får nok å putte, stenger han og finner på noe annet. Jeg er i mot at kunder skal handle bare for at butikker skal bestå. Ingen tvingar nokon til å handle. Som du seier: marknadskreftene rår. Ynskjer du ikkje ei teneste så er det berre å la vera å betala, så forsvinn ho. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Heilt samd, og difor betalar eg også NRK-avgifta utan å mukke. Poenget mitt er berre at dersom folk installerer programvare som eliminerer reklame, kan dei ikkje klage når dei i neste omgang må betala for tenester som tidlegare var gratis. Dette vil vi sjå meir og meir i tida som kjem, og her kan ein på ein måte følge utviklinga: http://www.payex.no/no/merchant/merch_pres.htm Fleire og fleire tenester på nett blir betalingstenester. Jau. Men jeg har sett aviser som prøver å ta seg betalt, men det er ikke så lett når andre aviser er gratis. En krig er det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Jeg kjenner mange som driver febrilsk og skal bli rike på den bisnissen, men etter en liten tid skjønner kundene at det ikke er bisniss for dem, og så stopper bisnissen for webbisen:-) Det er ikkje enkelt å bli rik på nettreklame, men nettreklame er igjen raskast voksande av reklamemedia, og forsking på nettreklame syner at det gjev godt utbytte for annonsørane. http://www.propaganda-as.no/tekst.cfm?id=36832 Doubleclick kan også dokumentere at irriterande reklame funkar best... http://www.propaganda-as.no/tekst.cfm?id=34269 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Heilt samd, og difor betalar eg også NRK-avgifta utan å mukke. Poenget mitt er berre at dersom folk installerer programvare som eliminerer reklame, kan dei ikkje klage når dei i neste omgang må betala for tenester som tidlegare var gratis. Dette vil vi sjå meir og meir i tida som kjem, og her kan ein på ein måte følge utviklinga: http://www.payex.no/no/merchant/merch_pres.htm Fleire og fleire tenester på nett blir betalingstenester. http://www.payex.no/no/merchant/misc.htm Der var jo Hjemmet Mortensen også blant de som "kommer snart". Er det ikke de som eier DOL, da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Jau. Men jeg har sett aviser som prøver å ta seg betalt, men det er ikke så lett når andre aviser er gratis. En krig er det. Ja det er ein krig. Til sjuande og sist er det vi som tapar den - når det beste innhaldet kostar oss pengar, og folk flest vel det som er gratis - og ofte dårlegast. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Det er ikkje enkelt å bli rik på nettreklame, men nettreklame er igjen raskast voksande av reklamemedia, og forsking på nettreklame syner at det gjev godt utbytte for annonsørane. http://www.propaganda-as.no/tekst.cfm?id=36832 Doubleclick kan også dokumentere at irriterande reklame funkar best... http://www.propaganda-as.no/tekst.cfm?id=34269 Jeg kan mange eksempler på det motsatte, nemlig at det er svært liten respons på nettreklame, det virker som folk er blinde. Vi snakker om en klikkfrekvens på 1%, dvs bare en prosent av de som besøker en side som bare har et banner, klikker på banneret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Ja det er ein krig. Til sjuande og sist er det vi som tapar den - når det beste innhaldet kostar oss pengar, og folk flest vel det som er gratis - og ofte dårlegast. I mediaforskning ler de av den som sier: er folk helt dumme ? Skjønner de ikke at dette er et godt produkt ? Det samme ser vi i politikken: hvorfor stemmer ikke folk på oss ? De må da skjønne at vår politikk er den beste for oss alle ? De må da skjønne at vi må betale skatt for at samfunnet skal fungere, hvorfor snyter de på skatten når de vet det går ut over alle ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Jeg kan mange eksempler på det motsatte, nemlig at det er svært liten respons på nettreklame, det virker som folk er blinde. Vi snakker om en klikkfrekvens på 1%, dvs bare en prosent av de som besøker en side som bare har et banner, klikker på banneret. 1% er ikkje så ille, når volumet er stort nok. Det er dessutan svært ulik respons på ulike annonsar. Det seier seg sjølv at reklame for Heidi Hauge-plater gjer det dårleg på ein metal-portal... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 1% er ikkje så ille, når volumet er stort nok. Det er dessutan svært ulik respons på ulike annonsar. Det seier seg sjølv at reklame for Heidi Hauge-plater gjer det dårleg på ein metal-portal... 1% kan være mye, men når bare 1% av disse igjen resulterer i en henvendelse, og bare 1% av disse igjen resulterer i et salg, da blir det ikke så mye bisniss :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 1% kan være mye, men når bare 1% av disse igjen resulterer i en henvendelse, og bare 1% av disse igjen resulterer i et salg, da blir det ikke så mye bisniss :-) Likevel er det det som held oppe dei fleste av nettstadene vi likar å titte innom. Effekten av ein nettannonse-kampanje er forøvrig ikkje naudsynlegvis berre målbar i klikk. Forsking har vist at nettkampanjar er viktig for branding av produkt uavhengig av klikk. Slik blir CTR mindre viktig. Sjølv om brukaren ikkje klikkar på annonsen, har han sett bodskapen. Det er ofte viktigast. Reklame i andre media er ikkje målbar på same viset i direkte respons, men det er vel liten tvil om at det har ein positiv effekt på sal av produktet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Likevel er det det som held oppe dei fleste av nettstadene vi likar å titte innom. Effekten av ein nettannonse-kampanje er forøvrig ikkje naudsynlegvis berre målbar i klikk. Forsking har vist at nettkampanjar er viktig for branding av produkt uavhengig av klikk. Slik blir CTR mindre viktig. Sjølv om brukaren ikkje klikkar på annonsen, har han sett bodskapen. Det er ofte viktigast. Reklame i andre media er ikkje målbar på same viset i direkte respons, men det er vel liten tvil om at det har ein positiv effekt på sal av produktet? Er med på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.