Gå til innhold

Tips til kyllingrett?


Fay

Anbefalte innlegg

Har kjøpt grillet kylling på tilbud på Ica i dag, og tenkte at gubben og jeg skulle dytte den i oss i kveld...

Men jeg har null fantasi, og trenger hjelp til å finne på noe "nytt og godt" :) Gjerne før butikkene stenger, i tilfelle jeg mangler noe - og det gjør jeg helt sikkert...... :)

Altså, 1 stk grillet fugl kan bli til...............??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- en deilig pastasalat:

ca 500 g pasta (sløyfer eller skruer)

1 grilla kylling

Tomat

Gul paprika

Agurk

Babymais

Kok pastaen til al dente og bland inn godt med olivenolje etter vannet er tømt av. Avkjøl. Ta av skinnet på kyllingen og skjær kjøttet i passe biter. Skjær opp og bland inn det andre.

(Du kan godt legge salatblader - ruccolasalat sempel - i bunnen på fatet eller skåla)

Dressingen er et must:

2 dl lettrømme

1 1/2 dl lettmajones

2-3 ts sukker

1 ss balsamicoeddik

saften av en halv sitron

masse estragon!

salt og grovmalt pepper

Bland sammen alt og server i skål ved siden av.

Og så har du noen bagetter og smør.

Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du kan lage fløtegratinerte poteter. Skjær så mange poteter du ønsker i skiver og legg i en ildfast form sammen med masse løk og hvitløk. Hell over fløte blandet med salt, pepper og revet muskat. Væsken skal dekke halve potetene. Stek i ovn ca 220 grader i en times tid. Når det er ca 20 minutter igjen legger du kyllingen i deler oppå og drysser over revet ost.

Eller du kan rense kyllingen og bruke den i en gryte. F.eks. steke løk, hvitløk og selleri i en gryte. Ha i et par ts karri, litt tomatpure og evt en boks tomater, ha i kyllingbitene og småkok til alt er varmt. Server med ris og salat.

Varm kyllingen i ovn og server med pommes frites/bakte potetbåter og salat? Eller bruk den i salat, i pitabrød med masse godt tilbehør eller oppå hjemmelaget pizza. Mulighetene er mange. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukk den og surr den litt sammen med Taco seasoning og bruk den som taco - eller som vår favoritt; fajita. Syns fajita-mixen fra Old el Paso er så utrolig mye bedre enn alle andre kryddervarianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...