Gå til innhold

Underlige symptomer på angst


Gjest gjennomsnittlig

Anbefalte innlegg

Gjest gjennomsnittlig

Har helt siden jeg var liten slitt med litt angst. Redd for at fly som fløy over huset vårt skulle styrte gjennom taket, redd for at hjertet mitt plutselig skulle stoppe osv. Kanskje skyldes det at jeg har et snev av Tourettes syndrom.

Siste året har jeg slitt med angst for MS. Sjekker syn og lammelser flere ganger for dagen. Nå høres det sikkert ut som om jeg har STORT psykisk problem, men det går ikke utover f.eks. sosialt liv, bare litt dumt for meg selv.

Men så skjedde det. Jeg var ute og reiste sammen med noen venner, og hadde reist mye med fly. (Jeg har flyskrekk ala Mette-Marit og vel så det) Da vi var kommet vel fram, ble armen min forferdelig trøtt, helt uten grunn. Jeg studerer selv medisin og vet at grunnløs trøtthet kan være et symptom på MS. Jeg ble kjemperedd for MS, og armen ble trøttere og trøttere. Samtidig begynte synet å flimre på begge øyner ved omstilling fra mørke til lys. Til slutt gikk jeg til en Polsk lege, som mente det var noe nevrologisk. Den enspora tankegangen jeg hadde da, gav selvfølgelig grobunn for å forsterke MS-hypotesen min.

Jeg kom hjem til Norge, men armen var ikke bedre. Jeg gikk til Norsk lege, som ville sende meg videre til nevrolog, hvis ikke det var borte etter noen dager. Etter noen dager begynte trøttheten å komme og gå, men jeg var fremdeles redd. Jeg begynte så å få rykninger i hele kroppen, ala kraftige leamusrykninger. De var i hver eneste muskel i hele kroppen, og døgnet rundt.Foltes som om hele kroppen var i bevegelse, ufrivillig.Jeg ble besatt av MS-tanken og var helt sikker på jag hadde fått det. Trøttheten spredde seg til begge bein, og jeg fikk problemer med å snakke.

Jeg måtte da gå til lege som ikke fant noen klare symptomer på MS. Trøttheten i armer og bein forsvant momentant og rykningene i kroppen ble mye mingre hyppig, med en gang legen sa det.