Gå til innhold

Kjøp og utlån av bolig!


Gjest Caztra

Anbefalte innlegg

Er det mulig som student (som enda bor hos mor og far) å ta opp boliglån og leie ut boligen? Har tenkt endel på det. På denne måten kan jeg jo også være lettere å betale ned boliglånet, ved å månedlig motta en husleie? Dette har jeg slett ikke greie på altså. Det er derfor jeg spør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er mulig.

Bankene regner at du kan betjene 2,5 ganger inntekten din i lån.

Husk å trekke fra alt du har i lån fra før.

Vet om en flere studenter som har kjøpt, men tror de har brukt kausjonist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leier ut noen leiligheter. Du må skatte 28 % av husleien, bare så du er klar over det, i tillegg skal husleia dekke kommunale avgifter. Så da spørs det om du får så mye så alt dette blir dekket.

Det som er lurt er å bo i boligen selv og leie ut under halvparten, til f.eks studenter. Det betaler du ikke skatt av:-)) Du kan sikkert få ca. ett par tusen pr. rom for student hybler. Snakker du med banken så kanskje du kan få det avdragsfritt i f.eks 3 år og da kan du selge med god fortjeneste:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få lån uten at du har inntekt må du ha en veldig stor sum egenkapital pluss kausjonister. Har prøvd, det gikk ikke den gangen for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest klodrik

Ikke annet enn at det er et regnestykke, og at du må betale skatt av det.

Hun må ikke betale skatt av det om hun bor i boligen selv, eller leier ut halve året og bor i den selv det andre halve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...