Gå til innhold

Bittesmå fluer overalt


Gjest Aly

Anbefalte innlegg

E det andre som har mikrosmå fluer svevende rundt på kjøkkenet og badet? Prøver å utrydde dem etter beste evne og holde det fint og rent, men det ser bare ut til at de blir fler og fler! Hvor kommer de fra og hvorfor kommer de nå? Hvordan får jeg dem vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er plantene dine konstant litt for fuktige? Det blir det fluer i jorda av... bytt jord på dem, eller la den tørke helt ut og vær forsiktig med vanninga...

Om det ikke funker, bør du kanskje få sjekket viftesystemet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har hele stua og kjøkkenet fullt. Og ikke nok med det, jeg er plaget med de på jobb også.

Ekle er de, og innpåslitne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du slike luktesaker i huset? slike som skal få det til å dufte godt i rommet tiltrekker seg småfluer som bare det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp deg en kjøttendene plante. Det er ikke så ille som det høres ut til, du blir ikke bitt..hehe. Men her i huset har det funka, de har på Plantasjen vet jeg.

Koster rundt 60kr. Det finnes mange slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en kjøttendene plante. Det er ikke så ille som det høres ut til, du blir ikke bitt..hehe. Men her i huset har det funka, de har på Plantasjen vet jeg.

Koster rundt 60kr. Det finnes mange slag.

u/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan komme av frukt. For eks halvråtne/overmodne plommer..

Og bananer!!

Og søppel som skulle vært tatt ut. *iler inn på kjøkkenet for å ta ut søpla*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De legger egg nede i vasken eller andre steder det er vått. Kjør på med klor og faenskap.

Ok, klor. Det har jeg. Men kan du definere "faenskap"...? Hvor får man eventuelt kjøpt det...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overalt!

Du finner nok deres tilholdssted i jorda på en plante i ditt hus. Noen ganger ka de være i bananskall men mest i plantejord, røtter. Skift jord på plantene, eller bruk diverse midler mot dem, du får hjelp på gartnerier, Et middel heter Bio- fluespray, grønnsåpe vann kan også kurrere dette som så mye annet:-) Lykke til i jakten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet1

Kjøp en slik vanlig fluedreper på Jernia. En gul sak som man henger i taket. Den kan lukkes også. Skjønner hva jeg mener?

I alle fall er dette det eneste jeg har funnet ut som hjelper. Ingen andre kjerringråd har hjulpet.

Man åpner dingsen, lukker alle vinduer og dører, og går selv ut en times tid. Så er det over. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, klor. Det har jeg. Men kan du definere "faenskap"...? Hvor får man eventuelt kjøpt det...?

Tja, plumbo, salmiakk, hva som helst som gjør skikkelig vondt. Men aldri blande sånt med klor, da gjør det vondt på deg også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, plumbo, salmiakk, hva som helst som gjør skikkelig vondt. Men aldri blande sånt med klor, da gjør det vondt på deg også....

Ehhhh, hvorfor ikke blande klor med salmiakk? Hva skjer?

Jeg har tidligere gjort det og jeg fikk ikke litt vondt en gang. Betyr det at jeg er en heldig f..., eller et super menneske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhhh, hvorfor ikke blande klor med salmiakk? Hva skjer?

Jeg har tidligere gjort det og jeg fikk ikke litt vondt en gang. Betyr det at jeg er en heldig f..., eller et super menneske?

Skjer visst noe ondsinnet kjemisk som kan være giftig å innånde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluene kommer gjerne fra planter. La plantene tørke skikkelig, pass på å ikke overvanne.

Dersom du greier å lokalisere hvilken plante som huser svina setter du den så kaldt den bare kan tåle uten å vanne på leeenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer visst noe ondsinnet kjemisk som kan være giftig å innånde.

Okay....det forklarer de merkelige blondine faktene mine innimellom... Puhhh, nå vet jeg det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...