Gå til innhold

Inspirert av Mulholland Drive


Zirine

Anbefalte innlegg

Noe rart hente meg forleden.

Jeg satt i stua, rolig og fattet, mye pga at jeg så på Knut Olsens debattprogram, men også fordi jeg ble paralysert av de gule gardinene.

Gule gardiner? tenker du sikkert nå. Ja, gule gardiner ... de gule gardinene som slår mot mitt indre øye når min mor ringer meg for å fortelle at fetteren min vant på lotto. Han vant ikke så mye, men nok til at han skrekkslagen gav seg igang med å klippe hekken. Den hekken som har stått som vinter og vår, både til lands og til vanns. Jeg vet ikke hva hun tenkte da hun fortalte meg dette, men jeg kunne forstå at hun var lei seg.

- Gule gardiner, zirine - gule gardiner!! hva mener du om dette? burde vi ikke tilkalle lege eller no?

- Neida, mamma, bare slapp av - for før du vet ordet av det så kommer hunden og da vil alle slå seg til ro. Det er ikke så farlig med det - Rema kutter prisene, Semb har giftet seg, ergo er han ikke homofil - og Afganistan består fortsatt. Vær ikke redd.

- Men båten da zirine - hvis man trekker fra rabatten så vil jeg jo fortsatt ikke ha råd til å kjøpe det skjørtet som jeg sikler etter. Hvorfor kan du ikke støtte meg i dette?

- Nei, si det mamma - si det - men nå har det nå engang seg sånn at katta er impotent - det er da ikke mitt problem. Syns du virkelig det?

- Nei, det synes jeg ikke - men jeg ble ganske redd da de hvite mennene kom for å hente meg. Sykebilen stoppa nedi gata, men ble distrahert pga den hurpa av en nabo hadde vært på bokhandelen. Det var da ikke min skyld, var det??

- Selvfølgelig er det ikke din skyld, kjære. At de gule gardinene svaiet mens de blå skoene lå utenfor døren - det har ikke så mye med aksjekursen å gjøre. Hvis du ikke ser på det i perspektiv - Tellefsen var jo ikke homofil f.eks.

- Nei, kjære - det var ikke din skyld - og Tellefsen har nok pærer i kjøleskapet. Men sov godt da lille venn - i morgen kan du steke vafler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi meg faxnr ditt, så skal jeg faxe over en resept på Largactil og Nozinan.

(PS. Det var en kjempesøt historie. Særlig den fine slutten om vaflene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den filmen har satt sine spor hos meg også...

Får den faen ikke ut av hue, og det er mye som får meg til å tenke på den.

Uten at dette var noe godt svar på et godt skrevet innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg faxnr ditt, så skal jeg faxe over en resept på Largactil og Nozinan.

(PS. Det var en kjempesøt historie. Særlig den fine slutten om vaflene)

"PS. Det var en kjempesøt historie. Særlig den fine slutten om vaflene)"

*hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den filmen har satt sine spor hos meg også...

Får den faen ikke ut av hue, og det er mye som får meg til å tenke på den.

Uten at dette var noe godt svar på et godt skrevet innlegg :)

Godt og godt ...

det er nå ikke min feil at bensinstasjonen ikke tar svenske penger. JEG gjorde jo mitt for å få hunden til å rulle over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner, noen ganger så er det så mørkt ute at alt man vil er å skyte selvdøde kalkuner, og kanskje koke selleri slik at man kan lage sprettert av dem. Da hjelper det ikke engang at den boka du leste om bikkjer som spiser bikkjer var spekket med ironi, og det kanskje kommer en luftballong og daler rett ned ved siden av deg. Og inni sitter kanskje et KuKluxKlan-medlem, og tar deg med på en reise til Malmö.

Det som da antakelig kommer til å hende der, er at den filmen du ser på kino lukter kjempegodt, og uansett hvor mange trankapsler du sluker, sitter du bare og smiler og smiler.

Det hele ender med - (det må jeg bare fortelle deg, for det er ikke så ille) - det er at undulaten som blir kokt levende (ja jeg vet det er trist og morsomt) gjør seg veldig godt som kosedyr som man kan ha med seg på piknikturer.

Det går fint til slutt. Du er et fint menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt og godt ...

det er nå ikke min feil at bensinstasjonen ikke tar svenske penger. JEG gjorde jo mitt for å få hunden til å rulle over.

Helvetes bikkje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den filmen har satt sine spor hos meg også...

Får den faen ikke ut av hue, og det er mye som får meg til å tenke på den.

Uten at dette var noe godt svar på et godt skrevet innlegg :)

Jeg vil se den igjen! Må skynde meg, mens den ennå går på sjino.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner, noen ganger så er det så mørkt ute at alt man vil er å skyte selvdøde kalkuner, og kanskje koke selleri slik at man kan lage sprettert av dem. Da hjelper det ikke engang at den boka du leste om bikkjer som spiser bikkjer var spekket med ironi, og det kanskje kommer en luftballong og daler rett ned ved siden av deg. Og inni sitter kanskje et KuKluxKlan-medlem, og tar deg med på en reise til Malmö.

Det som da antakelig kommer til å hende der, er at den filmen du ser på kino lukter kjempegodt, og uansett hvor mange trankapsler du sluker, sitter du bare og smiler og smiler.

Det hele ender med - (det må jeg bare fortelle deg, for det er ikke så ille) - det er at undulaten som blir kokt levende (ja jeg vet det er trist og morsomt) gjør seg veldig godt som kosedyr som man kan ha med seg på piknikturer.

Det går fint til slutt. Du er et fint menneske.

Jeg forstår hva du forsøker å si, men jeg reagerer på den optimismen du viser når du forsvarer undulatene. Jeg har da aldri sagt at undulater er baptister, har jeg ?? Det jeg derimot har antydet er at hybelkaninene formerer seg - de har søsken som flyr til Usa og tar en utdannelse JEG bare kunne drømme om.

Hvordan kan noen ha råd til det - det er jo et spørsmål som ofte stilles. Jeg vet ikke, men min far dro 2 store sei sist jeg var hjemme. Men god og snill det er han selv om han aldri, jeg gjentar ALDRI, la bokbind på bøkene.

Du kan tro vi hadde det morsomt med det. Sola skinte og bokbindet hang med - men ingen av oss angra. Neida, det var så uvant for oss, skjønner du - at vi tok det helt på sparket. Mens vinduene var skitne og bartenderen skreik, så fortsatte vi vår lille lek:

Ta den ring.

Men jeg klager ikke - absolutt ikke, for moren min har nettopp farga håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en snill hund, selv om den hadde spist seg selv et par-tre ganger?

Hunder som spiser seg selv har jeg fint lite sansen for. Synes trossalt at den slikkinga de driver med på seg selv hele tiden er ille nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en snill hund, selv om den hadde spist seg selv et par-tre ganger?

Joa, det kan man godt si, men jeg hadde jo ikke engang til salt på maten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår hva du forsøker å si, men jeg reagerer på den optimismen du viser når du forsvarer undulatene. Jeg har da aldri sagt at undulater er baptister, har jeg ?? Det jeg derimot har antydet er at hybelkaninene formerer seg - de har søsken som flyr til Usa og tar en utdannelse JEG bare kunne drømme om.

Hvordan kan noen ha råd til det - det er jo et spørsmål som ofte stilles. Jeg vet ikke, men min far dro 2 store sei sist jeg var hjemme. Men god og snill det er han selv om han aldri, jeg gjentar ALDRI, la bokbind på bøkene.

Du kan tro vi hadde det morsomt med det. Sola skinte og bokbindet hang med - men ingen av oss angra. Neida, det var så uvant for oss, skjønner du - at vi tok det helt på sparket. Mens vinduene var skitne og bartenderen skreik, så fortsatte vi vår lille lek:

Ta den ring.

Men jeg klager ikke - absolutt ikke, for moren min har nettopp farga håret.

Jeg regner med at mor ble mye bedre med farget hår. Kanskje det er nettopp det din far også bør gjøre - har han skjegg kanskje? For om han har skjegg, så kan han gå i skogen så mye han vil. Han kan leke doktor med skogsmusene og late som han skal på søndagsskolen i neste øyeblikk! Han kan til om med lage bokbind til deg av granbar, jeg er sikker på at han vil klare det, og sette det på boka di. Og når han sitter på stubben og ser en fyr som ligner mistenkelig på Langbein, så er det Zirine, og da skjønner han at det lønner seg å bruke tanntråd i steden for gummistrikk mellom jekslene, og han vil mye heller velge lapskaus fremfor et kontor for seg selv.

Og når moren din får vite alt dette, så tar hun robåten deres, og ror og ror og ror. Der tenker hun på den gang hun fødte deg, og hvor mange blåbær som egentlig var i det syltetøyet hun rørte til pannekakene dine på elleveårsdagen din, og hvor fantastisk det var å kaste opp etter å ha drukket ti glass med champagne, eller altså, musserende vin da.

Det som er virkelig vittig, er at jeg ser moren din nå, hun har faktisk kravlet seg oppi den luftballongen med ku klux klan-medlemmet oppi, men du behøver ikke være bekymret, zirine, han skal bare vokse leggene hennes og lære henne å puste med magen hvis hun blir redd for noe.

Jeg vil gjerne ha multesyltetøy i lommen min med èn gang, hvis du forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at mor ble mye bedre med farget hår. Kanskje det er nettopp det din far også bør gjøre - har han skjegg kanskje? For om han har skjegg, så kan han gå i skogen så mye han vil. Han kan leke doktor med skogsmusene og late som han skal på søndagsskolen i neste øyeblikk! Han kan til om med lage bokbind til deg av granbar, jeg er sikker på at han vil klare det, og sette det på boka di. Og når han sitter på stubben og ser en fyr som ligner mistenkelig på Langbein, så er det Zirine, og da skjønner han at det lønner seg å bruke tanntråd i steden for gummistrikk mellom jekslene, og han vil mye heller velge lapskaus fremfor et kontor for seg selv.

Og når moren din får vite alt dette, så tar hun robåten deres, og ror og ror og ror. Der tenker hun på den gang hun fødte deg, og hvor mange blåbær som egentlig var i det syltetøyet hun rørte til pannekakene dine på elleveårsdagen din, og hvor fantastisk det var å kaste opp etter å ha drukket ti glass med champagne, eller altså, musserende vin da.

Det som er virkelig vittig, er at jeg ser moren din nå, hun har faktisk kravlet seg oppi den luftballongen med ku klux klan-medlemmet oppi, men du behøver ikke være bekymret, zirine, han skal bare vokse leggene hennes og lære henne å puste med magen hvis hun blir redd for noe.

Jeg vil gjerne ha multesyltetøy i lommen min med èn gang, hvis du forstår.

Det er mulig du har rett - og når jeg tenker meg om så ble faktisk håret mye bedre. Det hadde ingen sammenheng med Nugatti'en - som alle ungene råder over her hjemme - men mer en stille protest mot alle 17 mai flaggene som vi må bære en viss dag i året. Jeg blir så trist, men aksepterer bokbindet - OG skjegget.

Det må vel gjøre meg til den snilleste personen her i kveld, syns du ikke?

Jeg vet ikke hva min mor syns om båten - har faktisk ikke fått brev fra henne i det siste. Norges Bondelag hindrer oss - faktisk er vi ikke så glad i monopol. Men fersken bruker vi fortsatt på bløtkaken - som et symbol på murens fall.

Neida, jeg er ikke bekymret. Jeg vasker mine føtter hver eneste dag og jeg tenker - det skal nok gå bra til sist. Hvis vi bare får vafler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er går Spielberg en høy gang...., nå venter jeg i åndeløs spenning på at du produserer, regiserer og spiller i neste "Kroppen min" film;-)

I mens eter jeg vafler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er går Spielberg en høy gang...., nå venter jeg i åndeløs spenning på at du produserer, regiserer og spiller i neste "Kroppen min" film;-)

I mens eter jeg vafler!

Er du en betalende kunde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du en betalende kunde?

....det kommer helt an på varen som blir levert!

(Og jeg mente selvfølgelig Lynch og ikke Spielberg.)

Nå skal jeg ut å olje verandaen:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...