Gå til innhold

Er jeg dum som blir skuffet/fornærmet?


Ulrikke

Anbefalte innlegg

Skulle på kino i dag med en god kompis. Det ble avtalt på fredag, HAN spurte, og jeg fikset billetter fordi han ba meg om det. Satt i kø en evighet i telefonen.

I formiddag ringte han og sa at han ikke kunne. Han skulle reise bort med jobben i morgen, og hadde mye å fikse før det. Dette visste han selvfølgelig på fredag, men han tenkte vel ikke så langt...

MEN: det er jo lenge til i kveld enda, han rekker å gjøre mye på de 7 timene til vi måtte dra (var det da han ringte). Men nå er han ute i skog og mark istedenfor, og avlyser heller kinoen for å jobbe i kveld... Det er flott vær her i dag, så jeg kan jo på en måte forstå det, men......

Jeg sa "ja, greit" da han ringte, og mente det forsåvidt også. Men nå i ettertid synes jeg det er litt på kanten... Og er faktisk litt skuffet...

Er jeg dum??

Litt av grunnen er selvfølgelig at jeg har sagt nei til andre ting fordi jeg hadde avtalt med ham i kveld, og nå er det for sent å gjøre om det jeg sa nei til...

Bare sånn til orientering: vi er midt i/slutten av 20-årene, ingen fjortisproblematikk altså... Jeg bare lurer på om det er "greit" å omprioritere sånn......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har man en avtale så har man en avtale forsåvidt ..... men jeg kan jo skjønne at han vil nyte det fine været også.

Hvis jeg hadde kjøpt billetter så hadde jeg blitt sur. Hvis jeg bare hadde bestilt så er det jo ikke så farlig.

Neste gang lar du han fixe billettene jaffal :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt i orden å ombestemme seg, ja. Men om det stadig vekk skjer er det noe annet. Det kommer også an på hvor lenge før man melder avbud.

Denne situasjonen hadde vært helt ok for meg. Han hadde ikke lyst til å gå på kino likevel. Gå alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man en avtale så har man en avtale forsåvidt ..... men jeg kan jo skjønne at han vil nyte det fine været også.

Hvis jeg hadde kjøpt billetter så hadde jeg blitt sur. Hvis jeg bare hadde bestilt så er det jo ikke så farlig.

Neste gang lar du han fixe billettene jaffal :-)

Jeg har ikke KJØPT nei, bare bestilt... Det spurte han jo også om...

I tillegg sier han "jeg har veldig lyst til å se den filmen altså, vi må se den til uka" - hallo liksom..... Har jeg flaks, får jeg med meg en annen på kino etterpå istedenfor......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt i orden å ombestemme seg, ja. Men om det stadig vekk skjer er det noe annet. Det kommer også an på hvor lenge før man melder avbud.

Denne situasjonen hadde vært helt ok for meg. Han hadde ikke lyst til å gå på kino likevel. Gå alene :)

Hadde han ikke hatt lyst til å gå på kino i dag, så hadde det vært helt ok! Men da kan man vel si det??

Det hører vel med til historien at det ikke er første gang det skjer, og derfor er jeg kanskje litt ekstra irritert....

Han sa han var lei for det, og gjerne ville se filmen, og at vi måtte ta det igjen til uka. Pokker heller, jeg tar med meg noen andre jeg, så får han finne noen andre å se filmen med senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke KJØPT nei, bare bestilt... Det spurte han jo også om...

I tillegg sier han "jeg har veldig lyst til å se den filmen altså, vi må se den til uka" - hallo liksom..... Har jeg flaks, får jeg med meg en annen på kino etterpå istedenfor......

Hvis det stadig vekk skjer at han bryter deres avtaler så bør du jo kanskje finne andre venner ?

Men at man en gang innimellom avlyser eller flytter på avtaler må man finne seg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge dere har en avtale, bør det være noe stort og/eller svært uforutsett som får ham til å bryte den.

I dette tilfellet virker det som han har planlagt dårlig, og det går utover deg. Da har du grunn til å bli skuffet.

Jeg ville nok allikevel ikke gjort så mye vesen ut av det, med mindre det er sånt som skjer til stadighet. Hnder det flere ganger, kan du si ifra at du kommer til å slutte å avtale tilng med ham ettersom du så ofte blir skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...