Gå til innhold

var hos jordmor i dag og ble litt engstelig.


lina

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg var til kontoll hos jordmor i dag. Har helt siden uke 30 hatt protein 1+ i urinen (er i dag i uke 39). Har derfor gått hver uke til kontroll, men blodtrykket har stabilisert seg på ca. 130-35/80. I dag derimot var det på 155/94, hun målte to ganger. Det rare var at det ikke var protein i urinen i dag slik det har vært alle de andre gangene, litt merkelig

kanskje.

Hun sa at jeg måtte være rolig å komme igjen om en uke for ny kontroll. Jeg sa til henne at jeg hadde vært rolig da jeg har følt meg kvalm og uvel i magen de siste dagene.

Synes du det er litt lenge å vente en uke på ny kontroll eller skal jeg slå meg til ro med dette i og med at det ikke var protein i dag. Har hatt litt hodepine, men det har kommet og gått i hele siste trimester så det er vanskelig å si om det har noen betydning.

Hilsen Lina.

PS. jeg er 2. gangs fødende 10 år siden sist. Hadde også mye ødemer og høyt blodtrykk siste gang ( lett svangerskapsforgifting sa de). Jeg hadde i dag 2 på ødemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag förstår att du blev orolig, då du fick mätt ett högre blodtryck i dag. Att proteinen i urinen var borta var dock bra! Det höres ut som du är insatt i vad havandeskapsförgiftning (svangerskapsforgiftning) innebär, eftersom du hade detta vid din förra graviditet. Om du mår bra, tycker jag att du skall slå dig till ro med, att det räcker att kontrolera blodtrycket nästa vecka. Får du derimot andra symptomer feks huvudvärk(hodepine), synstörningar, ont i magen eller att du inte mår bra, skall du givetvis kontakta din jordmor eller förlossningen(födeavdelningen) för en undersökning.Försök att vila mest möjligt och försök att undvika stress. Det bästa hade nu varit om du fick värkar(rier), så att förlossningen satte igång av sig själv. (önskedröm!) Lycka till!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen jordmor Åsa Prebensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...