Gå til innhold

trenger hjelp mot oppblåst mage/sterke luftsmerter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Du bør prøve kapsler med melkebakterier som du får på apoteket, brukes også mot diare.

Hvis du er mye plaget av oppblåsthet kan det være at du har feil bakteriekultur i magen. Dette kan korrigeres ved å tilføre melkebakterier - enten ved at du spiser Biola eller Yoghurt med musli, eller tar kapsler med melkebakterier.

Det er viktig at du spiser musli sammen med surmelken, melkesyrebakteriene trenger nemlig inn i de tungtfordøyelige kornene og noen av dem overlever derved magesyren og blir med til tarmen hvor de trengs. Fiber er dessuten nødvendig for en god fordøyelse !

Prøv å unngå melkeprodukter som ikke er syrnet.

Kål og bønner spiser du vel lite av allerede...?

Og: Drikk RIKELIG med (rent) vann !

Hei!

Du bør prøve kapsler med melkebakterier som du får på apoteket, brukes også mot diare.

Hvis du er mye plaget av oppblåsthet kan det være at du har feil bakteriekultur i magen. Dette kan korrigeres ved å tilføre melkebakterier - enten ved at du spiser Biola eller Yoghurt med musli, eller tar kapsler med melkebakterier.

Det er viktig at du spiser musli sammen med surmelken, melkesyrebakteriene trenger nemlig inn i de tungtfordøyelige kornene og noen av dem overlever derved magesyren og blir med til tarmen hvor de trengs. Fiber er dessuten nødvendig for en god fordøyelse !

Prøv å unngå melkeprodukter som ikke er syrnet.

Kål og bønner spiser du vel lite av allerede...?

Og: Drikk RIKELIG med (rent) vann !

Hei og takk for svar.

Pleier å spise "god dag" musli, med skummet melk til frokost. Pleier ikke å bli oppblåst i magen før på ettermiddagen, kan det f.eks være melken jeg reagerer på en del timer etterpå tror du?

Hva med ryvita knekkebrød, kan de spises med joghurt, eller må det være biola? Hva spiser du?

Hei og takk for svar.

Pleier å spise "god dag" musli, med skummet melk til frokost. Pleier ikke å bli oppblåst i magen før på ettermiddagen, kan det f.eks være melken jeg reagerer på en del timer etterpå tror du?

Hva med ryvita knekkebrød, kan de spises med joghurt, eller må det være biola? Hva spiser du?

Ja, det kan godt være melken du reagerer på, men hvis du har feil bakteriekultur så kan det dannes gass nesten uansett hva du spiser.

Yoghurt er fint, sammen med kort. Ryvita er det vel en god del fiber i, så den er sikkert bra.

Selv spiser jeg nå alt mulig uten det minste problemer med magen, men jeg hadde tidligere store problemer med oppblåsthet og mageknip. Fikk rådet med melkebakterie-kapsler, og etter et par ukers behandling hadde jeg fått helt ny fordøyelse ! Plagene mine startet forresten etter en kraftig antibiotikabehandling, men jeg oppdaget ikke sammenhengen med det samme fordi plagene startet ikke før ca. 3 uker etter jeg var ferdig med kuren.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...