Gå til innhold

En takk til NHD og frosken


Gjest Magna  :O)

Anbefalte innlegg

Gjest Magna  :O)

Jeg er fri for angsten som har plaget meg i en årrekke.

Det vil jeg si har vært vellykket terapi.

Mange vonde år er tilbakelagt og bearbeidet. Jeg har vært til behandling i virkelig mange år. Jeg har ikke forstått hvordan min mor har virket på meg før nå.

Men at jeg var nødt til å kutte kontakten med henne helt hadde jeg ikke trodd.

Men det dette har ført til er et fullstendig brudd med ei mor som har terorisert meg og mine søsken i alle år.

Hun er gammel, men har i alle år sørget for å gi oss dårlig samvittighet og innimellom vært en søt gammel dame.

Plutselig har hun slått til fra å være søt til å være forferdelig.

Vi har liksom ikke forstått sammenhengen og vi har forsøkt og forsøkt å gjøre det vi kan. Vi har glattet over og undskyldt.

For meg var det fullstendig stopp nå i sommer. Jeg orket ikke mer av...konflikter og intriger, manipulering og bakvaskelser og dårlig samvittighet.

Dermed måtte jeg kaste ut min egen mor og kutte ut kontakten med henne.

Nå først kan jeg virkelig nyte å være sammen med min mann og "ikke se min mor i han"....

Rare greier.

Jeg er glad for den psykiatriske hjelpen jeg har fått i alle disse årene. Det er siden 1994.

Det er lenge det.....

Takk også for den hjelpen dere har gitt her på psykiatriforum. Jeg har hatt virkelig brukt dere her...NHD og ikke minst frosken.

Takk frosken.

Jeg håper på et liv i fortsettelsen som fra natt til dag.... .

Men med 50 % jobb og en forsiktighet ift. egen yteevne vi dette gå bra.

Jeg fortår nå hva som er bra for meg og ikke bra.

Besten hilsen ei som nettopp er blitt voksen i en alder av 50 år..... (bedre sent enn aldri)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...