pinka1365380124 Skrevet 1. september 2002 Skrevet 1. september 2002 Jeg er 46 år og sluttet å røyke i sommer (etter 30 år som røyker. Jippi!) Alt har gått fint - jeg har bare ett problem og det er at jeg har begynt å legge på meg, til tross for at jeg trener jevnlig (svømmer, jogger, sykler en time tre ganger i uka, går til/fra jobb, går lange fjellturer, var på 14. dager sykkeltur i sommer). Apetitten er god, men syns ikke jeg spiser så veldig mye mer enn før. Samtidig er mensen uregelmessig og har vært det siste året. Er det vanlig å legge på seg når man er på vei inn i overgangsalderen, eller må de ekstra kiloene tilskrives røykekutten? Og hva i all verden skal til for å få dem av - har ikke tid til mer trening, og vil som småbarnsmor nødig være på slankekur... 0 Siter
Hel Hypo Skrevet 6. september 2002 Skrevet 6. september 2002 Kan ikke svare på det med overgangsalder, men røykestopp betyr desverre noen kilo extra. Kanskje du skulle ta dette opp med legen din, og sjekke om hormoner kan hjelpe deg? Hvis det er overgangsalderen altså. Vil også anbefale deg å ta blodprøve for å sjekke om du kan ha lavt stoffskifte (hypothyreose). (Ikke at jeg tror du har det, men jeg har det, og det fører til vektøkning.. det er en del andre symptomer her en del.. for eksempel lite energi o.l. Se www.stoffskifte.org hvis du lurer) Og ellers .. se på hva du spiser. Det er vel så viktig som hvor mye du spiser. Jeg kan ikke gå 100% god for det,men prøv å spise mat med lav glykemisk indeks. Jeg prøver selv dette for å gå ned i vekt. Ellers synes jeg du er flink å trimme.. men husk nå at jeg egentlig ikke har peiling, jeg bare sier det jeg tror siden ingen andre har svart på denne ennå. Lykke til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.