Gå til innhold

Kan noen noe om hvordan finne en posisjon?


Gjest Aina E

Anbefalte innlegg

Har en posisjon som jeg trenger å finne ut hvor befinner seg. Kan noen noe om dette?? I så fall, kan jeg sende en mail om posisjonen...

På forhånd takk, mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arrgh...

Du må ringe noen som driver med sånt kan skjønne :0)

De værfolka på storm for eksempel, eller en flyplass.

Aller helst båtmennesker, ring hurtigruta!

*Stolt over å ha kommet opp med SÅ glupe ideer* ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den posisjonen tilhører et sted like sør for Horten sentrum.

Tusen takk! Kan du si meg hvordan du fant ut det? Skulle gjerne funnet flere posisjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bredde/lengdegraden

Tusen takk! Kan du si meg hvordan du fant ut det? Skulle gjerne funnet flere posisjoner...

He, he, jeg er utdannet navigatør, så det er min jobb dette her da. På karter så finnes det noen "streker". De som går langs ekvator, kalles breddegrader, og det som går fa pol til pol, kalles lengdegrader.

Se på et kart en gang, og se etter tall langs disse "strekene". Øvelse gjør mester, og det er slettes ikke noen heksekunst å finne posisjoner :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, jeg er utdannet navigatør, så det er min jobb dette her da. På karter så finnes det noen "streker". De som går langs ekvator, kalles breddegrader, og det som går fa pol til pol, kalles lengdegrader.

Se på et kart en gang, og se etter tall langs disse "strekene". Øvelse gjør mester, og det er slettes ikke noen heksekunst å finne posisjoner :-)

Aha. Så flott. Kunne tenke meg å vite litt mer om sånt, men det er litt utenfor mitt område, gitt.

Takk allikevel, da! Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...