Gå til innhold

Arbeidsledighetstryd,jobb og graviditet


Gjest ragnhild

Anbefalte innlegg

Gjest ragnhild

Noen som vet hvordan det er vist jeg blir gravid nå?min kontrakt på jobb går ut i februar..og etter det blir jeg arbeidsledig.Hva om jeg blir gravid nå? hvordan regner de ut permisjonslønn da? for man har vel rett på det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meld deg ledig med en gang kontrakten går ut. Dersom du står hos aetat og får dagpenger legges disse til grunn for utregning av fødselspenger på lik linje med vanlig lønn.

Du må ha vært i arbeid og/ eller ha mottatt dagpenger i 6 av de 10 siste månedene før nedkomst for å få fødselspenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prosenter av lønna så lenge du er i arbeid de siste seks mnd før fødsel. Og det rekker du jo akkurat :0)

De nøyaktige tall får du hos trygdekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg ledig med en gang kontrakten går ut. Dersom du står hos aetat og får dagpenger legges disse til grunn for utregning av fødselspenger på lik linje med vanlig lønn.

Du må ha vært i arbeid og/ eller ha mottatt dagpenger i 6 av de 10 siste månedene før nedkomst for å få fødselspenger.

Fader så kjapp du er...;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...