Gå til innhold

Hidroadenitt -

Anbefalte innlegg

Natalie1365380372

Etter å ha slitt med hydsykdommen Hidroadenitt i 12-13 år, ser jeg nå ut som et eneste stort arr. Jeg ønsker å høre fra andre som sliter med denne syjdommen. Hydroadenitt er STORE OG VONDE byller. En ting er hvordan man blir seende ut, det er jo bagateller i forhold til smerten slike byller gir. Noen som vil skrive noen ord?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70387-hidroadenitt/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hei Natalie

Jeg er ikke innom her så ofte, så jeg så innlegget ditt først i dag.

Jeg har hatt hidrosadenitt i 14-15 år, er selv 29. Jeg har vært operert både i lysk og under armene.

Var på kirurgisk poliklinikk her på hjemplassen på torsdag for jeg ønsker ny operasjon i lysken (begge sider). Kirurgen som så på meg ville søke om operasjon på plastisk kirurgisk avdeling ved Rikshospitalet i Oslo. Jeg er veldig spent på svar derfra. Jeg har også stygge arr fra operasjoner, og håper jo at jeg skal slippe og få enda flere stygge arr.

Det skader jo ikke å sjekke med fastlegen din om muligheter for seg og få "fixet" på arrene dine.... Prøv da vel.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70387-hidroadenitt/#findComment-376131
Del på andre sider

Natalie1365380372

Hei Natalie

Jeg er ikke innom her så ofte, så jeg så innlegget ditt først i dag.

Jeg har hatt hidrosadenitt i 14-15 år, er selv 29. Jeg har vært operert både i lysk og under armene.

Var på kirurgisk poliklinikk her på hjemplassen på torsdag for jeg ønsker ny operasjon i lysken (begge sider). Kirurgen som så på meg ville søke om operasjon på plastisk kirurgisk avdeling ved Rikshospitalet i Oslo. Jeg er veldig spent på svar derfra. Jeg har også stygge arr fra operasjoner, og håper jo at jeg skal slippe og få enda flere stygge arr.

Det skader jo ikke å sjekke med fastlegen din om muligheter for seg og få "fixet" på arrene dine.... Prøv da vel.

mvh

Hei, og tusen hjertelig takk for svaret. En ting jeg undrer meg over ang. denne hudsykdommen er hva som er kjernen til at vi får slike enorme byller. Hvilke svar har du fått av legene du har vært i kontakt med? Ingen som kan svare meg på hva det kommer av. Jeg er nå "forsøkskanin" på hudavd. på sykehuset, og nå etter 4 laseroperasjoner, ser jeg at byllene flytter på seg. Nå har jeg fått de på steder jeg aldri har hatt de før. Da undrer jeg på om laseroperasjonene er til nytte el. ikke? Hvilke erfaringer og behandlingsmetoder har du vært igjennom, hvis jeg kan spørre om det, og hvordan går det med operasjonene? blir du bedre eller forflytter problemet seg? Har på en måte blitt vant med at jeg ser ut som jeg gjør, men smerten blir jeg aldri vant med. Ønsker deg lykke til med operasjonene videre fremover.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70387-hidroadenitt/#findComment-376587
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...